d24tic warm rijden
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Geef net genoeg gas om de auto op te laten schakelen.
Het verbruik vind ik flink aan de hoge kant. Kijk even goed of er niet ergens wat lekt. Bijvoorbeeld bij de retourleidingen, de hogedruk aansluitingen of bovenop de pomp.
Het kan ook zijn dat door veel korte afstanden de motor en de uitlaat vervuild zijn geraakt. Gooi je tank eens vol met Total Excellium diesel. Rij een flinke afstand om de motor flink warm te draaien, zet de automaat in zijn 2 en jaag de motor flink in de toeren tot 4500.
Kijk in je spiegel en kijk wat er uit de uitlaat komt.
Het klopt ook dat het gaspedaal zwaarder gaat dan bij een benzine versie. Kontroleer de as bediening van de brandstofkraan. Er zit hier een veer op gemonteerd die te strak kan staan door verkeerde montage.
Je trek het stangetje van de gasrol naar de hefboom van de kraan los en voelt de kracht die nodig is om de kraan te bedienen, deze mag niet zwaar gaan.
Weerstand kan er ook in de gasrol bediening zitten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
\
Heb een 760 met een TDic 2.4 diesel en mijn verbruik was vandaag , moest even tanken , 1 : 11.5
Rij zeker niet rustig want waar heb je anders een turbo voor , 140-150 sosm maar grotendeels in de kleine dorpen / steden
- V700 register
- Nieuw lid
-

ik heb inde.rdaad de retourslangen moeten vervangen, deze waren totaal op, en ook lek hier en daar,
ik heb ook de banden op druk gezet, ook wil ik kijken of ik de kat leeg kan kloppen.

binnenkort cruise control plaatsen in de auto, zal ook wel helpen

- V700 register
- Nieuw lid
-
Het lijkt me dat dat moeilijk zal gaan, bij deze diesels. Volgens mij zijn hier ook geen retrofit diesel-kats voor geleverd.Mr.Mukkes schreef : ook wil ik kijken of ik de kat leeg kan kloppen.
Let dan wel even op dat je een, moeilijker te vinden, dieselset hebt of koopt. Die voor de benzinemodellen passen niet 100%, met name de constructie rondom de gasrol en de steun voor het vacuumbalgje zijn anders.Mr.Mukkes schreef : binnenkort cruise control plaatsen in de auto, zal ook wel helpen
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik heb op dit forum begrepen dat er wel een kat onder moet hangen,henk 940LPT schreef : Het lijkt me dat dat moeilijk zal gaan, bij deze diesels. Volgens mij zijn hier ook geen retrofit diesel-kats voor geleverd.
Let dan wel even op dat je een, moeilijker te vinden, dieselset hebt of koopt. Die voor de benzinemodellen passen niet 100%, met name de constructie rondom de gasrol en de steun voor het vacuumbalgje zijn anders.
de cruise heb ik al liggen, heb ik bij de auto meegkregen toen ik hem kocht.
- V700 register
- Nieuw lid
-

- V700 register
- Nieuw lid
-
ik heb hier al kontakt met Henk over gehad, hij wist niet of ie al leeg is maar hij had het niet gedaan.Harnt schreef : Hallo Niels,
Volgens mij is je kat al leeg, maar voor de zekerheid zou je Henk even kunnen vragen
Groetjes Harnt

maar toch bedankt