zuinigheidsritje

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-10-2009 00:51 #1248463 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Hallo Adrian Via Google Maps
Hallo Adrian
Via Google Maps heb ik "el poco loco" gevonden, maar "bar las rocas" vind ik zo 1, 2, 3 niet. Er is zo te zien veel veranderd. Maar als ik het goed zie, dan ligt cq lag Media Luna (komende vanaf Calpe) aan de laatste zijstraat aan de rechterkant, net voor "el poco loco". Media Lune ligt of lag dan op de hoek vóór die zijstraat. Wij zaten in het laatste huisje aan de linkerkant (en één jaar in het voorlaatste huisje aan de rechterkant) van de Calle de Cabo de Penãs. Die overigens destijds doodliep en nog niet zo heette. En in de beginjaren nog niet geasfalteerd was. Er werd destijds een restaurant gebouwd tussen "ons" huisje en de doorgaande weg. Of dat de "el poco loco" is of dat dat het gebouw ernaast is kan ik je niet zeggen, omdat Google Maps daarvoor niet nauwkeurig genoeg is.
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-10-2009 16:18 #1248528 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Chinees
Hoi Mathy,
Dat is inderdaad vlakbij.  Media Luna en Pollo Loco lagen naast elkaar. Er verandert nogs steeds heel veel daar. Media Luna zal veranderd zijn in een chinees restaurant. Ook nasi kun je er vast nog steeds eten.
groet Adrian

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-10-2009 21:10 #1248592 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Chinezen
Hallo Adrian

Adrian schreef : Media Luna zal veranderd zijn in een chinees restaurant. Ook nasi kun je er vast nog steeds eten.

Nasi is eigenlijk Indonesisch, dus het zal eraan liggen wie erin zit/gaat zitten of je er nasi kunt krijgen of niet. En zoals hier niet iedere "Chinees" cq kok z'n nasi even lekker maakt, zal dat in Moraira niet anders zijn.
De lekkerste frikandel speciaal heb ik overigens ooit in Benidorm bij "Valkenburg" gegeten. Soms wil je als lastige eter wel eens iets vertrouwds.
groetjes
Mathy

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2009 09:45 #1248630 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic sudah lama, tempo dulu
Daarom koos ik voor de formulering vast. Chinezen zijn goed in het opzetten van handel en het aanpassen aan lokale behoefte. De nasi in nederland smaakt ookt niet zoals thuis.
Maar we dwalen nu wel erg af.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-10-2009 20:48 #1248794 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bedankt
Ik zal die viscosefan en de remmen eens nakijken. Van de rest van je genoemde punten denk ik dat ik daar toch wel rekening mee houd, zo goed als mogelijk. Ik vind het wel leuk om hier naar te kijken. Bedankt!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-10-2009 21:08 #1248800 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Viscosefan
Dat scheelt echt!
Met fan 1op 8 zonder 1op 10 ! ( snelweg met c.c op 100km/h helemaal afgeladen 4 personen op naar Limburg )
V6 2849cc met automaat.

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-10-2009 11:54 #1248841 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Viscose fan
Een ingeschakelde fan vraagt ruwweg 5 pk die niet voor aandrijving gebruikt wordt.
Je haalt hem er toch niet tussenuit? Kan alleen als je een electrische fan plaatst en op een behoorlijke manier aansluit.
Hoe merk je dat de fan aanslaat? Of goed luisteren, maar op hogere snelheid en zeker met muziek aan is dat niet te doen.
Ik zie het op mijn temperatuurmeter op de uitgaande buis van de radiator. Deze loopt eerst langzaam op tot bijna 60 graden.
Gaat de fan echt werken dan zakt de temp in een mum van tijd naar 40 graden.
De motor van de d24 loopt het mooist als de meter een temp van rond de 50 graden aangeeft.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-10-2009 13:17 #1248844 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic een viscose fan
is iemand die helemaal idolaat is van viscose. de koelfan in onze auto's is van kunststof en wordt bediend door een viscokoppeling (vloeistofkoppeling). Viscose is een syntetische stof die voor kleding e.d wordt gebruikt.
voordat we helemaal verdwalen in de terminologie van onze bakstenen

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC