Tik in d24

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2009 21:31 #1242165 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tik
Tik zit ook niet in de pomp zelf, maar in de stift tussen pomp en nokkenas. Wellicht de stift een beetje verdraaid waardoor je het effect van slijtage niet meer hebt ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2009 22:16 #1242167 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic verdraaien
Ik heb de stift inderdaad iets verdraaid. Het zou kunnen dat dit geholpen heeft maar is het niet zo dat dit soort mechanismes zo geconstrueerd worden dat de stift continu ronddraaid?
De centrale as van de stift ligt dan net uit het midden van de exenter wat met iedere axiale beweging van de stift tevens resulteerd in een iets draaiende stift. Ik weet wel dat heel veel nokkenassystemen zo uitgevoerd zijn om de levensduur te verlengen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2009 18:48 #1242236 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tik in motor
Dag Mrah
Had ik vorig jaar ook (V70 classic uit 1997, diesel automaat). Zou een klepstoter zijn, afspraak gemaakt in garage 3 dagen later. Zelfde dag doet de Volvo raar op de snelweg, houdt plots enorm in, dikke roetwolken uit de uitlaat... niks aan de hand zegt garage en werkplaatschef, 's avonds loopt de distirbutieriem eraf. Gelukkig bij het srarten en niet tijdens het rijden. Wel koprevisie nodig gehad. Misschien is het tikje niks, misschien de voorbode van iets ergers?
Succes T.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2009 18:11 #1242374 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dag,   We hebben al weer
Dag,

We hebben al weer enige honderden kilometers met onze 740 afgelegd en de tik lijkt voorgoed verdwenen.
Ik heb sterk het vermoeden dat de stift van de vacuumpomp bleef hangen of iets dergelijks. Behalve klepspeling controleren heb ik niets anders gedaan dan heel voorzichtig met een schroevedraaier de stift ingedrukt en een kwartslag verdraaid.
Het rijdt weer fijn zo zonder bijgeluiden die er niet in horen.
 Bedankt

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC