dieselpomp laten vervangen
- V700 register
- Nieuw lid
-
alvast bedankt
groet dick
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
NIET DOEN. Er staat een gigantische druk op als de pomp (en dus de motor) loopt, veel te gevaarlijk om de zaak los te halen.
De Boschpomp duwt inderdaad eerst de lucht eruit. Volgens mij via de verstuivers. Als de motor loopt, is de lucht er uit.
Maar dus nooit de motor laten lopen als de leidingen niet aangesloten zijn.
Dat is LEVENSGEVAARLIJK.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
andere sugestie
groet dick
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een diesel moet op het juiste moment de brandstof ingespoten krijgen, anders gaat ie nooit lopen.
De pomp draait met dezelfde snelheid als de nokkenas.
Het afstellen van de pomptiming is een precisiewerkje, de nokkenas moet geblokkeerd worden in een bepaalde stand (speciaal gereedschap voor nodig)
De pompriem moet er t.o.v krukas en nokkenas goed op liggen en vervolgens moet met een gradenboog de het inspuitmoment van de pomp worden afgesteld (waarbij dus het pompwiel t.o.v krukas en nokkenas wordt verdraaid/versteld. Dit komt zeer nauwkeurig! (vergelijk het maar met het ouderwets ontstekingstijdstip afstellen. Alleen heeft een Diesel geen ontsteking dus kan je er ook geen stobosooplamp op gebruiken.)
verder ben ik het met Mathy eens, de drukken in de brandstofleidingen zijn zeer hoog (denk aan honderden bars, bij moderne commonrail Diesels zelfs 1000-1500bar) voorzichtigheid is dus verstandig!
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
neem vooral aan wat je wil. draait de motor al?dick1 schreef : ik neem aan dat zo'n monteur dat wel weet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Ton Herman Melis
- Nieuw lid
-
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Controleer ook de koude start vervroeger, bij koude start moet de handel tegen de aanslag liggen.
2 Draai het brandstoffilter eraf en monteer deze vol met diesel. Draai de wartel van de retourleiding eraf en giet de pomp vol dieselolie.
3 start
Na revisie en montage van mijn motor en deze procedure sloeg de motor nog niet aan. De pomp stond keurig op tijd. Vervolgens de auto aangesleept en even wat meer toeren laten maken.
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Adrian,Adrian schreef : Controleer ook de koude start vervroeger, bij koude start moet de handel tegen de aanslag liggen.
Vlg de lessen die jij mij hebt gegeven, zou bij een koude start enkele millimeters ruimte tussen de aanlsag en de handel moeten zijn ?