D24Tic olie temperatuur loopt hoog op... bij 170 km/u continu

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2008 17:39 #1213211 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Probleem ken ik
Toen ik nog een 740 GLE TDic had kampte ik met hetzelfde probleem.
Oliekoeler moest ik toen vervangen,scheen regelmatig voor te komen volgens de dealer.
Na vervanging,ging het weer perfect en kon de motor weer perfect presteren. in Duitsland een keer langere tijd met hoge snelheid gereden(tussen de 180 en 200 km/u) en dat ging probleemloos!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2008 17:42 #1213212 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic detail
Een klein detail: volgens mij hadden we in 2005 geen olietemperatuurmeter in de 740 :)
BTW: we hebben op de Zweden-ritten maar sporadisch 170-180 gereden (OK, terug in 2005 een uur lang 180), meeste tijd rond de 150-160 omdat dat toch wat rustiger rijdt...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2008 18:07 #1213214 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic let wel, ik heb altijd als
let wel, ik heb altijd als een gek gereden met mijn 740d (aangepaste pomp) had een TD ingebouwd in mijn 240 (met hogere trubodruk)
dat was tijdens legerdienst in duitsland en he tmocht al is wat vooruitgaan toen
toen een 945tdic automaat
 
standaard gelaten, zalige wagen
nu laat ik de diesel rustig rijden maar ik zou wel wat met de luchtmassameter van de V6 durven prutsen voor ik naar de Nordschleife ga

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2008 11:58 #1213277 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic uurtje 180...

Willem van Strik lidnr 328 schreef : Een klein detail: volgens mij hadden we in 2005 geen olietemperatuurmeter in de 740 :)
BTW: we hebben op de Zweden-ritten maar sporadisch 170-180 gereden (OK, terug in 2005 een uur lang 180), meeste tijd rond de 150-160 omdat dat toch wat rustiger rijdt...


Tja, dit weekend heb ik 2x 15 min 170 gered voor ie te warm werd. (en de koelvloeistof temp op 3/4 terecht kwam) DIt was 1x op de heenweg (zaterdag) en 1x op de terugweg. (zondag)

Dus ja, er moet iets fout zijn... ik ga achter die thermostaat aan...

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2008 13:32 #1213293 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic die thermostaat zou ergens
die thermostaat zou ergens aan de oliefilter moeten zitten
opent net zoals thermostaat in watercircuit pas als het blok op bedrijfstemperatuur is
kan ook zijn dat er wat vuil in de oliekoeler (die erg laag zit) gekomen is natuurlijk

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2008 14:56 #1213297 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Ok, voorraad...
Wordt dus zorgen dat ik zo'n thermostaat op voorraad heb en de oliekoeler uit baggeren zodra er weer een wissel aan komt... Mooi. (gelukkig hebben we in nederland geen warmte problemen... vanochtend kwam ie krap boven de 75 graden...)

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD