Aansluiting tussen turbo en intercooler, pijp of slang ?

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2008 15:54 #1066378 door Willem Veneboer
Momenteel ben ik op zoek naar de pijp/buis tussen de turbo en de intercooler.
Als ik echter de info van Vadis bekijk (<a href="/node/17424" target="_blank">zie ook de advertentie</a>) dan lijkt het wel of het onderdeel in de tekening een slang is. E.e.a. wordt ook door Roger bevestigd. Nu is dus de vraag of er verschillende configuraties zijn. Die van Roger (940 D24TIC) is van 1991, Ofilant is van 1995.
Ik kan in Vadis verder niets terugvinden. Zo te zien is het bij Ofilant allemaal origineel.
Is er iemand die de oplossing heeft ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2008 21:37 #1208244 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic de auto van harm ut fryslan
de auto van harm ut fryslan had ook dezelfde slang die was van eind 94 geloof ik

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2008 15:14 #1208281 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic passen beide?
Mochten beide passen, ga dan voor de minst flexibele. Die hebben een iets beter aanspreekgedrag

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2008 16:16 #1208289 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Daar zit juist het probleem !

hjkort schreef : Mochten beide passen, ga dan voor de minst flexibele. Die hebben een iets beter aanspreekgedrag

De configuraties die nu bekend zijn, van Harm en Roger, hebben allebei een slang en die heeft Roger ook opgestuurd. Wat er bij onze Volvo nu inzit is een pijp/buis !
Ik ben dan ook eerlijk gezegd op zoek naar de buis/pijp, maar kan nergens een onderdeelnummer terugvinden in Vadis. Ook het nummer van de slang 1367972 is niet terug te vinden.
Mocht er iemand wel het nummer weten van de pijp/buis en of het nummer op de pijp/buis in de eigen Volvo nog kunnen lezen, dan graag reageren !! Als ik het nummer weet, kan ik eens bij de dealert informeren.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2008 16:48 #1208296 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Dr. Diesel
Hallo Willem
Heb je er al eens aan gedacht Rob Barten om z'n mening te vragen? Misschien kan hij je meer vertellen over wat je nodig hebt.
Groetjes
Mathy

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2008 19:18 #1208309 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Zal ik binnenkort eens doen

Mathy schreef : Hallo Willem
Heb je er al eens aan gedacht Rob Barten om z'n mening te vragen? Misschien kan hij je meer vertellen over wat je nodig hebt.
Groetjes
Mathy

Hallo Mathy,
Zal ik binnenkort eens doen. Ik ben zonet nog even naar buiten gelopen en nog eens goed gekeken. De gehele verbinding tussen de turbo en de intercooler bestaat uit 3 gedeelten, te weten een koppelslang (ca 15 cm), de bewuste pijp en een slang tussen de pijp en de intercooler. Geen van de plaatjes in VADIS laat deze combinatie zien. Wellicht moet ik eens gaan kijken bij de benzinemodellen, wordt nog een leuk puzzeltje
Edit - Even de logica volgend, een slang aan een hoge druk slang vastmaken met een slangklem ? Dit vind ik terug in het plaatje uit Vadis als ik kijk naar de bevestiging tussen 17 en 18. Als ik de vorm van ond 17 eens vergeet, is dat eigenlijk de configuratie. Zou die hoge druk slang ook in aluminium o.i.d. geleverd kunnen zijn ? - End edit 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2008 19:43 #1208311 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic waarom
ben even nieuwsgierig waarom je eigenlijk zo graag een aluminium buis wilt. waarom niet terug naar origineel ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2008 19:51 #1208313 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic waarom?
1. Aluminium zet niet uit, goed aanspreek gedrag
2. Aluminium geleidt warmte erg goed en isoleert minder dan kunststof, warmte van compressor wordt ook hier afgevoerd (marginaal)
3. ziet er leuk uit
4. is wel zwaarder dan kunststof
5. is stukken duurder
6. misschien wil een stuk PVC ook wel
7. Tja, waarom eigenlijk?

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2008 20:15 #1208317 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Is dit niet origineel
omdat we het met z'n allen niet kunnen vinden ? Ik heb de pijp nog eens goed schoongemaakt, maar er staat nergens een nummer op. "Origineel" maken vlg de tekening uit Vadis houdt in dat er er nog allerlei zaken bij moet gaan zoeken.
Ik heb het onderdeelnummer 17 (9149482) opgeschreven en zal eens bij de dealert gaan vragen hoe het nu precies in elkaar zit. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2008 20:56 #1208320 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic origineel
de kans bestaat natuurlijk dat jouw constructie origineel is, of in ieder geval wel van originele onderdelen (misschien van een D24T ??).

maar gezien het feit dat het niet in vadissen staat die recenter zijn dan de laatste 940s (en dus hoogstwaarschijnljk alle laatste modificaties bevatten) zet ik mn geld daar niet op in

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC