6 cyl kop zorgen diesel/scheurtjes

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2007 21:27 #1156869 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic diesel te koop
Bouke, ik weet nog iemand met een 745 met een gereviseerde non turbo diesel voor ik dacht 1200 é€ met 70 K gelopen na de revisie. Misschien iets voor je kunst project.
 gr norman
 
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2007 00:26 #1157066 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 6 cyl kop zorgen diesel/scheurtjes
Hallo,
Ik heb dit dus ook meegemaakt maar bij mij was de nokkenas gebroken en voorheen de distributieriem 2 x versprongen.
Nadat de kop eraf is gehaald bleken er ook haarscheurtjes in te zitten.
Heb toch maar gekozen voor een andere td motor , ook via autorima in Druten met 168000 km.
Als het goed is moet hij het deze week weer doen en dan zullen we zien hoe deze motor het doet.
Het was zonde om hem al af te schrijven daar de rest nog z.g.a.n. is, en ik de kosten mits dit blok het goed volhoudt er weer wel uit haal.
p.s. dat blok met die nieuwe kop stond op marktplaats volgens mij, heb ik ook naar geinformeerd maar is een oud LT blok zonder turbo en dat wil ik mezelf niet aandoen :)
Succes verder.        

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • bouke maas (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2007 05:47 #1157067 door bouke maas (GAST)
Beantwoord door bouke maas (GAST) in topic Hoi Norman,   Nee, dat is
Hoi Norman,

Nee, dat is een beetje duur voor mij. Het motortje hoeft maar incidenteel te lopen en daarom ben ik op zoek naar iets wat nog wel loopt of lopende te maken is, maar die je niet meer in een auto zou inbouwen. Gelukkig loopt de diesel in mijn eigen auto als een zonnetje!
Ik ben iets op het spoor in belgie.

gr. Bouke

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2007 21:51 #1158102 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dieselkopzorgen nog steeds
de motor ligt nog steeds uitelkaar in afwachting van een brainwave, duurt wel erg lang!
Het probleem is toch wel, dat we niet een duidelijke fout vinden.of de kop of de zuigers/veren. Alhoewel er mensen zijn die zeggen dat er wel wat kleine scheurtjes in mogen zitten, hoorde ik van een revisie bedrijf dat dat helemaal niet mag.(dat is z`n brood)
Een goeie diesel monteur vertelde me; haal nooit de motor uit elkaar, maar test alles terwijl het nog in elkaar zit. Haal de verstuivers er uit en zet cyl voor cyl onderdruk.(afpersen)
dan hoor je waar hij lekt, uitlaat/inlaat/ kop of zuigers. herhaal dat later nog eens met wat olie op de zuigers. Natuurlijk moet je de klepstand zo zo zijn dat ze beiden dicht zijn. Ik denk dat de zuiger wel naar het ODP gaat.
Het lijkt me wel een klus dat door een gespecialiseerd diesel bedrijf gedaan moet worden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • bouke maas (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2007 23:35 #1158145 door bouke maas (GAST)
Beantwoord door bouke maas (GAST) in topic Turbo
He, Norman,
Uit de serie diesel hier nog een idee. Je zegt dat het blok veel olie verbruikt en dat hij een keer zonder water heeft gelopen. Kan het zijn dat niet zozeer het blok beschadigt is, maar de de turbo een opdonder heeft gehad. Als de olie te heet is geworden dan is de turbo volgens mij een van de eerste dingen die slecht gaan functioneren. Als hier door de hitte een O-ring kapot is gegaan dat verbruikt ie z'n olie wel.
Er mag trouwens altijd enige speling op het turbo asje zitten omdat dit asje draait in een oliebad. Misschien iets om ook even na te (laten) kijken.
Verder geeft Vadis aan de de scheurtjes in de afscheiding tussen de kleppen 0.5 mm mag zijn. Dus dat hoeft geen probleem te zijn.
Groetjes Bouke 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2007 22:48 #1158691 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic rokende kopzorgen van een dieselrijder
beste Bouke,
Ik heb daar ook wel eens aangedacht. dat dateen oorzaak van het oliegebruik zou kunnen zijn. maar waarom zat er op geen enkele cylinder meer compressie ? dat is toch wel een misterie, de grage denkt dat de riem was verschoven, zodat de kleppen een andere timing hadden gekregen, zou kunnen.
Wat is vadis toch, een handboek?
Volgens zeggen zit er on de turbo geen olie keringen en is het een bronzenlager zijn.????
 hoe is met je draad?
gr Norman

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-10-2007 23:29 #1180627 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic scheurtjes in kop

Ik heb net een aantal instuctie boekjes van de volvo diesels gekocht op markt plaats


Volvo zegt dat scheurtjes tot 0.5 mm tussen de kleppen de goede werking van de kop niet aantasten


wel leuk die instruktie boekjes ze zijn binnenkort te koop net als mijn volvo, ik heb een leuke mercedes 280 TE uit 82 gekocht. hij moet nog even 25 worden


groet norman

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-10-2007 19:12 #1181000 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic instructie boekje,s volvo diesel

Norman


 


ik zelf heb een 2,4 td  6 cil in een 940 zitten , gaan de instructie boekjes over deze motor , zo ja dan heb ik er wel belang bij


 


m vr gr Richard

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD