Kleppenstellen D24TIC

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2006 12:27 #1146638 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dieseldilemma
Hallo Jerry,
Ik rijd al gas vanaf de zg "spud-in" lees een gaatje boren in je spruitstuk een slangentule erin en gas erop. Mijn maat rijd een LPT met G3 maar start en rijd wel 1 tank benzine in de 2 maanden omdat G3 dat nu eenmaal doet. weg voordeel wegenbelasting.
wat ik inmiddels wel begrepen heb is dat de TD al sneller oppakt "1800 rpm" dan de TDic "2500rpm"
Het leuke is dat dit soort discussies altijd blijven.
Nothing pulls like a volvo Mvg. René.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2006 12:29 #1146639 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ervaringen
Ja dat verhaal heb ik ook gevolgt en was erg intresant, tot nu toe nog steeds geen problemen met de lpt op lpi en ruim voldoende trekkracht bij lage toeren.
Ik ben wel benieuwd naar jou ervaringen straks met het sleuren van de caravan en dan vooral helling op.
Mijn caravan weegt 1400kg beladen en met een koffer op het dak weegt de auto 2000kg dus dan ga je toch met 3400kg op pad.
De lpt heeft er totaal geen moeite mee en ik rij in zijn 4 in de ardennen de helling op met 4000 toeren en dan rij ik 115.
Naar beneden doe ik het rustiger aan trouwens.
Of de turbo diesel net zo sterk? Ik weet het niet maar volgens de cijfers niet.
Aan de andere kant is de diesel een lichtere auto en dat scheeld ook weer.
Dus als je weer eens weg bent geweest met de caravan vertel dan eens hoe het gegaan is, ik ben erg benieuwd.
Mvg Jerry.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD