suggestie mbt gevraagd advertenties
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2021 22:44 #1110668
door Peter Beezemer
suggestie mbt gevraagd advertenties is gemaakt door Peter Beezemer
Suggestie om "gevraagd advertenties" gewoon in het normale forum te mogen plaatsen.
Reden/doel:
Om het bereik te vergroten. Vraag en aanbod in verband brengen met elkaar.
Argumentatie;
Mensen die niet zelf iets te koop aanbieden of niet op zoek zijn naar iets komen misschien helemaal niet eens in de
"aangeboden/gevraagd" sectie kijken maar hebben wellicht wel het onderdeel dat iemand zoekt.
Door "gevraagd advertenties" gewoon op het discussieforum te plaaten wordt de groep mensen die misschien datgene te koop heeft wat jij nou net zoekt groter.
Effect:
Blijere mensen
Reden/doel:
Om het bereik te vergroten. Vraag en aanbod in verband brengen met elkaar.
Argumentatie;
Mensen die niet zelf iets te koop aanbieden of niet op zoek zijn naar iets komen misschien helemaal niet eens in de
"aangeboden/gevraagd" sectie kijken maar hebben wellicht wel het onderdeel dat iemand zoekt.
Door "gevraagd advertenties" gewoon op het discussieforum te plaaten wordt de groep mensen die misschien datgene te koop heeft wat jij nou net zoekt groter.
Effect:
Blijere mensen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2021 02:37 #1466798
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Toevoeging
Misschien als vastgezet topic zelfs. Dan krijg je daarin als het ware een lijstje van spulletjes die door de tijd heeft gevraagd zijn/worden. Dan staat het ook niet kris-kras door de rest van de topic's. In de aangeboden/gevraagd sectie staat gevraagd en aangeboden wel onoverzichtelijk door elkaar.
Plus dat als er in dat deel een wijziging is er geen signaalfunctie op zit dat er iets gewijzigd is.
Volgens mij is dit te realiseren met de bestaande mogelijkheden van het forum. Quick winner.
Hopelijk hoeft het niet in 6 voud in een ALV ingediend te worden waarover gestemd moet worden maar kan het gewoon als zinnig wijzigingsvoorstel opgepakt worden ?
Die gevraagd/aangeboden sectie is nu een beetje een vergeten hoekje van de website.
Plus dat als er in dat deel een wijziging is er geen signaalfunctie op zit dat er iets gewijzigd is.
Volgens mij is dit te realiseren met de bestaande mogelijkheden van het forum. Quick winner.
Hopelijk hoeft het niet in 6 voud in een ALV ingediend te worden waarover gestemd moet worden maar kan het gewoon als zinnig wijzigingsvoorstel opgepakt worden ?
Die gevraagd/aangeboden sectie is nu een beetje een vergeten hoekje van de website.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2021 12:05 #1466815
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Nounou..
Ik moet er niet aan denken, een onafzienbare reeks advertenties voor oud ijzer, te koop en gevraagd. Laat die advertenties maar staan waar ze staan, ze staan daar precies goed.
Zelf loop ik ze wekelijks door, die hoven mijn andere discussies niet te vervuilen. Het is geen marktplaats.
Zelf loop ik ze wekelijks door, die hoven mijn andere discussies niet te vervuilen. Het is geen marktplaats.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2021 13:09 #1466818
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Niet voor
Ik ben er niet voor. Advertenties worden nu na 2-3 maanden verwijderd.
Zoals Jur zegt je wilt al die oude meuk toch niet bewaren waar iemand een stekker of spatlap zoekt? Of anders zal iemand toch weer moeten modereren.
Wat mij betreft voorlopig niet. En als je de tracker gebruikt zie je de advertenties sowieso: volvo700vereniging.nl/tracker?order=last..._timestamp&sort=desc
Zoals Jur zegt je wilt al die oude meuk toch niet bewaren waar iemand een stekker of spatlap zoekt? Of anders zal iemand toch weer moeten modereren.
Wat mij betreft voorlopig niet. En als je de tracker gebruikt zie je de advertenties sowieso: volvo700vereniging.nl/tracker?order=last..._timestamp&sort=desc
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
17-05-2021 19:07 #1466827
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic In het snelmenu
Staat ook de link naar alleen de add’s.
volvo700vereniging.nl/advertenties
Wat wil je nog meer?
En je kunt ook de gevraagd nog selecteren.
volvo700vereniging.nl/advertenties?tid=285
volvo700vereniging.nl/advertenties
Wat wil je nog meer?
En je kunt ook de gevraagd nog selecteren.
volvo700vereniging.nl/advertenties?tid=285
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-05-2021 02:20 #1466837
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Zo dan...
Goed bedoelde suggestie wordt even diep de grond in geboord.
Ik zeg nergens dat het lang bewaard hoeft te worden, toch ?
Is ook geen oproep om oud ijzer aan te gaan bieden of te vragen.
En ik heb het niet over aangeboden én gevraagd maar alleen over gevraagd.
En heb ook niet geopperd het forum om te bouwen tot markplaats.
Ook vraag ik niet om tips voor snelle links etc, want dat gaat voorbij aan wat ik bedoel.
Daarmee kom je alleen maar sneller op de plek waar nou juist het probleem zit. Wat wil je nog meer vraagt diezelfde persoon.
Nou, Dat ga ik nader uitleggen. Goed lezen dus vooral wat ik bedoel svp.
Het gaat er om dat als je een gevraagd advertentie plaatst je een zo groot mogelijk aantal mensen wil bereiken want je wil immers dat onderdeel vinden.
Dat bereik heb je nu niet als je iets zoekt. Zonde als iemand iets zoekt en een ander het doelloos heeft liggen en niet doorheeft dat iemand anders er naar op zoek is en er heel blij van wordt als dat onderdeel dan beschikbaar is.
Je ziet het ook als iemand iets vraagt en een ander in dat onderdeel van de website typt dat ie dat wel heeft liggen. Dat wordt door de vrager van het onderdeel niet opgemerkt. En degene die dat onderdeel heeft volgt niet altijd dat het geen zin heeft dat daar te typen.
Het werkt gewoon knullig. En gevraagd advertenties staan daar alleen goed als het dus minder knullig zou werken.
Bijvoorbeeld dat je kan zien dat er in dat onderdeel een wijziging is, net als op het discussiedeel. Of is dat jullie nooit opgevallen ?
Dat ene Jur (sorry Jur) ze wekelijks doorloopt is niet relevant. Leuk dat ie dat doet ( vooral blijven doen ook) maar dat zegt niets over of iedereen dat doet en het gaat dus niet om wat hij doet hierbij maar om dat het suboptimaal werkt. Daar ligt ruimte voor verbetering. Verbaas me dat dat niet gezien wordt.
En als men toch niets aan te bieden heeft dan kijk je toch gewoon niet in dat topic ? Heb je er ook geen last van. Hoe simpel is dat ?
En als iemand wellicht wel iets heeft dan maakt die er iemand blij mee. Hoe mooi is dat ?
Is het ook niet een reden voor deze vereniging ? de Volvo's rijdend houden, elkaar helpen met onderdelen hoort daarbij.
Niet meteen afschieten. Want als het zo gaat dan zeg ik laat maar even.
En bedenk ik me nog wel twee keer om een suggestie voor een verbetering in te dienen. Snap eigenlijk niet dat het zo anders opgepikt wordt dan bedoeld wordt.
Maar goed. Deze club staat er ook wel wat om bekend om alles het liefst bij het oude te willen houden en de neiging heeft elke verandering op voorhand al de kop in te willen drukken.
En ok.. niet elke verandering is een verbetering (eens) maar het is hier eerder dat elke verandering per definitie nooit een verbetering kan zijn.
Ik zeg nergens dat het lang bewaard hoeft te worden, toch ?
Is ook geen oproep om oud ijzer aan te gaan bieden of te vragen.
En ik heb het niet over aangeboden én gevraagd maar alleen over gevraagd.
En heb ook niet geopperd het forum om te bouwen tot markplaats.
Ook vraag ik niet om tips voor snelle links etc, want dat gaat voorbij aan wat ik bedoel.
Daarmee kom je alleen maar sneller op de plek waar nou juist het probleem zit. Wat wil je nog meer vraagt diezelfde persoon.
Nou, Dat ga ik nader uitleggen. Goed lezen dus vooral wat ik bedoel svp.
Het gaat er om dat als je een gevraagd advertentie plaatst je een zo groot mogelijk aantal mensen wil bereiken want je wil immers dat onderdeel vinden.
Dat bereik heb je nu niet als je iets zoekt. Zonde als iemand iets zoekt en een ander het doelloos heeft liggen en niet doorheeft dat iemand anders er naar op zoek is en er heel blij van wordt als dat onderdeel dan beschikbaar is.
Je ziet het ook als iemand iets vraagt en een ander in dat onderdeel van de website typt dat ie dat wel heeft liggen. Dat wordt door de vrager van het onderdeel niet opgemerkt. En degene die dat onderdeel heeft volgt niet altijd dat het geen zin heeft dat daar te typen.
Het werkt gewoon knullig. En gevraagd advertenties staan daar alleen goed als het dus minder knullig zou werken.
Bijvoorbeeld dat je kan zien dat er in dat onderdeel een wijziging is, net als op het discussiedeel. Of is dat jullie nooit opgevallen ?
Dat ene Jur (sorry Jur) ze wekelijks doorloopt is niet relevant. Leuk dat ie dat doet ( vooral blijven doen ook) maar dat zegt niets over of iedereen dat doet en het gaat dus niet om wat hij doet hierbij maar om dat het suboptimaal werkt. Daar ligt ruimte voor verbetering. Verbaas me dat dat niet gezien wordt.
En als men toch niets aan te bieden heeft dan kijk je toch gewoon niet in dat topic ? Heb je er ook geen last van. Hoe simpel is dat ?
En als iemand wellicht wel iets heeft dan maakt die er iemand blij mee. Hoe mooi is dat ?
Is het ook niet een reden voor deze vereniging ? de Volvo's rijdend houden, elkaar helpen met onderdelen hoort daarbij.
Niet meteen afschieten. Want als het zo gaat dan zeg ik laat maar even.
En bedenk ik me nog wel twee keer om een suggestie voor een verbetering in te dienen. Snap eigenlijk niet dat het zo anders opgepikt wordt dan bedoeld wordt.
Maar goed. Deze club staat er ook wel wat om bekend om alles het liefst bij het oude te willen houden en de neiging heeft elke verandering op voorhand al de kop in te willen drukken.
En ok.. niet elke verandering is een verbetering (eens) maar het is hier eerder dat elke verandering per definitie nooit een verbetering kan zijn.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-05-2021 00:04 #1466877
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Ik hoor geen
bezwaren meer.. dus motie is hierbij aangenomen ?

- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
21-05-2021 11:11 #1466893
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Zo laten
Meedenken is prima Peter, maar mijn voorkeur gaat uit naar het zo laten vd gevraagde advertenties. Het werkt voor mij prima zoals het nu is, het veranderen daarvan heeft voor mij geen meerwaarde en ik schat dat ik niet de enige ben. (If it ain't broken, don't fix it).
groet,
Pascal
groet,
Pascal
- Reinier Verbeek
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
21-05-2021 15:32 #1466896
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Eens met Pascal
Oneens met Peter. Voor het geval iemand daarin geïnteresseerd is, ik in ieder geval niet, daarom had ik niet gereageerd.
Maar ik vind het het een onprettig idee om verenigingszaken of forumzaken, via het forum te regelen met het Adagium "geen bezwaren dus aangenomen".
Dus laten we dat niet doen?
Geen bezwaren dus aangenomen.
Maar ik vind het het een onprettig idee om verenigingszaken of forumzaken, via het forum te regelen met het Adagium "geen bezwaren dus aangenomen".
Dus laten we dat niet doen?
Geen bezwaren dus aangenomen.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-05-2021 19:57 #1466910
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Je mist
@kogelman.
Het werkt helemaal niet prima als je naarstig naar een onderdeel op zoekt bent.
Hoop ruimte voor verbetering.
Leg eens uit waarom het zo prima werkt svp.
En een tip is om niet de veronderstelde mening van anderen te gebruiken om je eigen argument kracht bij te zetten.
Houd het bij je eigen mening zou ik zeggen , doe ik ook.
Nivea ( niet invullen voor een ander)
Misschien zijn er wel mensen die hetzelde denken als ik , dat weet je helemaal niet,
Kan ook zijn dat ze er niet zijn maar ook dat weet je niet. Ik ook niet dus ik ga geen mening van anderen erbij halen.
@ Reinier,
Je mist dat dat cynisch-humoristisch bedoeld is . Dat snap ik ook wel dat het zo niet werkt.
Beetje credits aub.
Het is bedoeld om te prikkelen. Dus ik ga helemaal niet afspreken zoiets niet meer te typen.
Denk je nou ook werkelijk dat ik denk dat het dan geregeld gaat worden ???
Zo suf ben ik niet. en die hoop had ik al ook al niet zo maar niet geschoten is altijd mis,
Helaas werkt het hier dus niet zo dat wellicht nuttige suggesties die door leden geuit worden geadopteerd worden door de mensen die er misschien in kunnen voorzien. De handschoen oppakken.. dat idee zeg maar dus.
Dan moeten forumzaken en/of verenigingszaken eerst weer op de agenda terwijl het gewoon laaghangend fruit is binnen de mogelijkheden van de software. Ik heb nog geen enkel onderbouwd tegenargument gehoord waarom het nou zo'n slecht idee is. Ik heb helaas wel een hoop afkeur gelezen zonder goede argumentatie.
Jammer vind ik.
Het werkt helemaal niet prima als je naarstig naar een onderdeel op zoekt bent.
Hoop ruimte voor verbetering.
Leg eens uit waarom het zo prima werkt svp.
En een tip is om niet de veronderstelde mening van anderen te gebruiken om je eigen argument kracht bij te zetten.
Houd het bij je eigen mening zou ik zeggen , doe ik ook.
Nivea ( niet invullen voor een ander)
Misschien zijn er wel mensen die hetzelde denken als ik , dat weet je helemaal niet,
Kan ook zijn dat ze er niet zijn maar ook dat weet je niet. Ik ook niet dus ik ga geen mening van anderen erbij halen.
@ Reinier,
Je mist dat dat cynisch-humoristisch bedoeld is . Dat snap ik ook wel dat het zo niet werkt.
Beetje credits aub.
Het is bedoeld om te prikkelen. Dus ik ga helemaal niet afspreken zoiets niet meer te typen.
Denk je nou ook werkelijk dat ik denk dat het dan geregeld gaat worden ???
Zo suf ben ik niet. en die hoop had ik al ook al niet zo maar niet geschoten is altijd mis,
Helaas werkt het hier dus niet zo dat wellicht nuttige suggesties die door leden geuit worden geadopteerd worden door de mensen die er misschien in kunnen voorzien. De handschoen oppakken.. dat idee zeg maar dus.
Dan moeten forumzaken en/of verenigingszaken eerst weer op de agenda terwijl het gewoon laaghangend fruit is binnen de mogelijkheden van de software. Ik heb nog geen enkel onderbouwd tegenargument gehoord waarom het nou zo'n slecht idee is. Ik heb helaas wel een hoop afkeur gelezen zonder goede argumentatie.
Jammer vind ik.
Moderators: Jerry Stam