ANWB of KNAC
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-10-2017 15:49 #1441629
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic KNAC
Lijkt mij een prima oplossing want ik overweeg om woonplaats hulp een Europa hulp aan te schaffen, waarbij ook hulp geboden wordt bij aanrijding. Daar ik mij afvraag of de ANWB mij uit Frankrijk terug zal halen met Volvo 940 uit 1996 + caravan. Ik wacht de uitslag van onderhandelingen om als Volvo 700 vereniging ook lid van de KNAC te worden dan ook gespannen af.
groeten aart
groeten aart
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 102
25-10-2017 16:27 #1441630
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic ANWB
Mijn 940 is vorig jaar keurig gerepatrieerd vanuit Denemarken door de ANWB na een aanrijding.
Ik kreeg als vervangend vervoer een nieuwe V70 en mocht een hotelovernachting declareren.
Dit heeft mij verder niets extra's gekost (ik ben ANWB lid met Europa dekking).
Ik had geen caravan bij me.
groet,
Pascal
Ik kreeg als vervangend vervoer een nieuwe V70 en mocht een hotelovernachting declareren.
Dit heeft mij verder niets extra's gekost (ik ben ANWB lid met Europa dekking).
Ik had geen caravan bij me.
groet,
Pascal
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-10-2017 17:51 #1441631
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Vorig jaar in Engeland met
Vorig jaar in Engeland met een (geleende) Rover 214: zo'n bolletje uit de jaren 90. Even oud als een gemiddelde 940, stukken zeldzamer, een redelijke liefhebbersschare, maar duidelijk nog een klassieker-in-wording.
Dankzij een eigen foutje een kop-staart botsing met forse, maar in principe prima reparabele schade: bumper, grille, koplampen en radiateur stuk, motorkap, koets, voorwielophanging recht. Een flink deel van die onderdelen hadden we zelfs wel op voorraad.
De Rover was alleen WA verzekerd, maar we hadden we een ANWB-buitenland pakket. Daarvoor kregen we kostenloos een prima vervangende auto (Hyundai I30) voor de resterende twee weken vakantie, maar geen repatriering van de Rover. Ja, op eigen kosten, als we eerst even twee maanden stalling in de UK wilden aftikken omdat er geen eerdere mogelijkheid was. Stalling a 200 pond per week...
Als de auto bij de kNAC was aangemeld (zowel het AMRWR als de roverclub zijn KNAC aangesloten verenigingen) zou repatriering gegarandeerd zijn geweest, nu restte alleen afstand doen en sloop. Zonder zelfs maar de kans om de onderdelen aan de engelse rover-clubs ten goede te laten komen.
Dankzij een eigen foutje een kop-staart botsing met forse, maar in principe prima reparabele schade: bumper, grille, koplampen en radiateur stuk, motorkap, koets, voorwielophanging recht. Een flink deel van die onderdelen hadden we zelfs wel op voorraad.
De Rover was alleen WA verzekerd, maar we hadden we een ANWB-buitenland pakket. Daarvoor kregen we kostenloos een prima vervangende auto (Hyundai I30) voor de resterende twee weken vakantie, maar geen repatriering van de Rover. Ja, op eigen kosten, als we eerst even twee maanden stalling in de UK wilden aftikken omdat er geen eerdere mogelijkheid was. Stalling a 200 pond per week...
Als de auto bij de kNAC was aangemeld (zowel het AMRWR als de roverclub zijn KNAC aangesloten verenigingen) zou repatriering gegarandeerd zijn geweest, nu restte alleen afstand doen en sloop. Zonder zelfs maar de kans om de onderdelen aan de engelse rover-clubs ten goede te laten komen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 102
25-10-2017 18:29 #1441635
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Denemarken
Dat is inderdaad vervelend en vreemd Willem.
Mijn 940 is na 3 weken weer thuisgebracht. De ANWB wacht eerst tot ze een vrachtwagen vol schade auto's hebben die ongeveer dezelfde kant op moeten om daarna naar Ned. te rijden. Daar worden ze in een depot verzameld en dan krijg je een bericht wanneer ze jouw auto gaan uitventen. Mijn auto was trouwens WA+ verzekerd.
Mijn auto heeft al die tijd (kostenloos) op het terrein vh Deense afsleepbedrijf (zuster van de ANWB) nabij Kopenhagen gestaan. Ik kwam de volgende dag op de terugreis er achter dat ik de autosleutel nog in mijn zak had, deze was ik vergeten af te geven aan de berger. Ik heb ze gebeld en de sleutel heb ik in een enveloppe per post nog nagestuurd. Drie weken later zag ik mijn wrak weer op het terrein bij mijn dorpsgarage.
Apart dat jij stallingskosten moest betalen.
groet,
Pascal
Mijn 940 is na 3 weken weer thuisgebracht. De ANWB wacht eerst tot ze een vrachtwagen vol schade auto's hebben die ongeveer dezelfde kant op moeten om daarna naar Ned. te rijden. Daar worden ze in een depot verzameld en dan krijg je een bericht wanneer ze jouw auto gaan uitventen. Mijn auto was trouwens WA+ verzekerd.
Mijn auto heeft al die tijd (kostenloos) op het terrein vh Deense afsleepbedrijf (zuster van de ANWB) nabij Kopenhagen gestaan. Ik kwam de volgende dag op de terugreis er achter dat ik de autosleutel nog in mijn zak had, deze was ik vergeten af te geven aan de berger. Ik heb ze gebeld en de sleutel heb ik in een enveloppe per post nog nagestuurd. Drie weken later zag ik mijn wrak weer op het terrein bij mijn dorpsgarage.
Apart dat jij stallingskosten moest betalen.
groet,
Pascal
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-10-2017 20:19 #1441642
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Kijk,
De aanleiding dat ik dit topic gestart ben was in eerste instantie mijn ingeving de ANWB en de KNAC te vergelijken en dat hier te delen.
Een ieder moet voor zichzelf uitmaken of een eventuele overstap voor hem of haar zinvol is.
Een wagen van 25 jaar of ouder dan wel een jongere wagen en een klassieker van 25 jaar of ouder daarnaast maakt een overstap naar de KNAC zinvol.
Het was dus geenszins mijn bedoeling de ANWB af te kraken, verre van dat.
Bij dat zoeken naar informatie over de KNAC kwam ik zoals vermeld het door mij aangehaalde artikel van de Saab Club Nederland tegen. Die Saab Club Nederland is in 2014 een zogenaamde vriendenclub overeenkomst met de KNAC aangegaan, ten tijde van het voorzitterschap van Dave, onze huidige voorzitter.
Waarop ik mij afvroeg zou wat voor de Saab Club Nederland goed is misschien ook voor ons goed zijn?
Of onze vereniging die stap ook gaat nemen moeten we afwachten, Henk Huisman heeft in dit draadje gemeld dat het in de volgende bestuursvergadering besproken gaat worden. Wanneer dat gaat plaats vinden is mij niet bekend.
Op aanraden van Lex en Mathy heb ik het bestuur een week geleden een mail hierover gestuurd, tot nog toe heb ik geen reactie daarop ontvangen.
Groeten,
Een ieder moet voor zichzelf uitmaken of een eventuele overstap voor hem of haar zinvol is.
Een wagen van 25 jaar of ouder dan wel een jongere wagen en een klassieker van 25 jaar of ouder daarnaast maakt een overstap naar de KNAC zinvol.
Het was dus geenszins mijn bedoeling de ANWB af te kraken, verre van dat.
Bij dat zoeken naar informatie over de KNAC kwam ik zoals vermeld het door mij aangehaalde artikel van de Saab Club Nederland tegen. Die Saab Club Nederland is in 2014 een zogenaamde vriendenclub overeenkomst met de KNAC aangegaan, ten tijde van het voorzitterschap van Dave, onze huidige voorzitter.
Waarop ik mij afvroeg zou wat voor de Saab Club Nederland goed is misschien ook voor ons goed zijn?
Of onze vereniging die stap ook gaat nemen moeten we afwachten, Henk Huisman heeft in dit draadje gemeld dat het in de volgende bestuursvergadering besproken gaat worden. Wanneer dat gaat plaats vinden is mij niet bekend.
Op aanraden van Lex en Mathy heb ik het bestuur een week geleden een mail hierover gestuurd, tot nog toe heb ik geen reactie daarop ontvangen.
Groeten,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marc Jarmuszewski (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-10-2017 09:33 #1441660
door Marc Jarmuszewski (GAST)
Beantwoord door Marc Jarmuszewski (GAST) in topic ANWB en leenauto
@Willem: Dan heb je geluk gehad dat je iemand van de ANWB aan de telefoon kreeg die je wel wilde helpen, in ieder geval met vervangend vervoer. Zelf heb ik al twee keer een iets andere ervaring met de wielrijdersbond gehad waar het geleende auto's betreft, een keer in Nederland, een keer in Duitsland. De laatste keer was van de geleende auto ineens de V-snaar eraf gelopen in de buurt van Hamburg. Gelukkig nog tot op een Autohof kunnen komen en de Alarmcentrale gebeld op basis van onze Europa-dekking. Het hele verhaal hier vertellen zou iets te lang duren, maar het kwam, in beide gevallen overigens, erop neer dat de ANWB niet wilde komen omdat de auto niet op de naam van de beller stond en men vond dat de eigenaar het zelf maar moest regelen. Ook al betrof het hier de prive-auto van de eigenaar, de telefonist aan de andere kant was er rotsvast van overtuigd dat het hier om een huurauto ging omdat hij kon zien dat op het adres van de eigenaar ook een bedrijf stond geregistreerd, en wij dus aan het frauderen waren, en we konden hem niet aan zijn (beperkte?) verstand peuteren dat dit echt niet het geval was. De stoom komt nog uit mijn oren als ik aan dit stukje "klantenservice" denk. Dus maar contact opgenomen met de eigenaar en mede-ANWB-lid, en die kwam ook geen steek verder met de mensen van de bond, want nu wilden ze niemand sturen omdat hij zelf niet bij het voertuig stond. Uiteindelijk is de eigenaar zelf uit Nederland komen rijden met een V-snaar (3 uur heen, 3 uur terug!) en zijn we iets later dan gepland thuisgekomen. Hulde Henk!
Jullie begrijpen uit dit verhaal dat ik een beetje klaar ben met de wielrijdersbond en dit topic met grote interesse volg omdat ik wel oren heb naar een overstap naar de autoclub voor pechhulp.
Groeten,
Jullie begrijpen uit dit verhaal dat ik een beetje klaar ben met de wielrijdersbond en dit topic met grote interesse volg omdat ik wel oren heb naar een overstap naar de autoclub voor pechhulp.
Groeten,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-10-2017 14:10 #1441668
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Voor de duidelijkheid:
Voor de duidelijkheid: afgezien van de onmogelijkheid tot repatriering van het wrak (deels door onwil of onmacht om eraan mee te werken bij de ANWB) hebben we helemaal NIETS te klagen over de service van de ANWB.
Na een paar telefoontjes werd duidelijk dat een engelse huurauto geen optie was (omdat we daarmee niet naar Nederland terug konden ivm verzekering) en heeft men in Nederland een pensionado van ons campingadres en een tankkaart voorzien. Die kwam de volgende dag keurig op de camping de i309 afleveren, en wilde op het dichtstbijzijnde station gedropt worden om weer naar Nederland te vliegen.
De auto was prima, een jaar oud en nog geen 10.000 km op de klok, iets te weinig olie wat we zelf hebben bijgevuld (het reserveflesje uit de Rover), en de auto kon gewoon twee weken later thuis om de hoek worden ingeleverd.
Na een paar telefoontjes werd duidelijk dat een engelse huurauto geen optie was (omdat we daarmee niet naar Nederland terug konden ivm verzekering) en heeft men in Nederland een pensionado van ons campingadres en een tankkaart voorzien. Die kwam de volgende dag keurig op de camping de i309 afleveren, en wilde op het dichtstbijzijnde station gedropt worden om weer naar Nederland te vliegen.
De auto was prima, een jaar oud en nog geen 10.000 km op de klok, iets te weinig olie wat we zelf hebben bijgevuld (het reserveflesje uit de Rover), en de auto kon gewoon twee weken later thuis om de hoek worden ingeleverd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Henk Huisman (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-10-2017 00:37 #1441740
door Henk Huisman (GAST)
Beantwoord door Henk Huisman (GAST) in topic Vrienden van de Club
Er rijzen vragen over de voordelen voor leden van onze vereniging, die zouden ontstaan door deelname van onze vereniging V700V, aan de "Vrienden Club" van de KNAC.
Een veel gehoorde vraag is dan ook: ".... waarom doet Saab dat wel en Volvo 700 niet?...."
Mogen wij dan niet delen in de voordelen die zo'n deelname, ons als lid van V700V oplevert?
Op deze vragen kan kort geantwoord worden.
Het belang van deelname aan de "Vrienden Club" geeft direct voordeel aan onze vereniging en indirect aan onze leden via onze vereniging.
1. Het voordeel van deelname van onze vereniging zou zijn dat V700 Vereniging, na betaling van € 129,75 per jaar, lid wordt van de KNAC en in de Algemene Leden Vergadering van de KNAC, door het verkrijgen van 3 stemmen, invloed krijgt op het beleid van de KNAC.
2. De KNAC geeft V700 Verenging voor ieder lid van ons dat lid wordt van de KNAC een z.g. "kickback fee"
Tot zover in het kort het directe voordeel voor V700Vereniging.
Het voordeel voor onze leden voortvloeiend uit een (eigen) lidmaatschap is dat zij, als zij lid worden van de KNAC welkom zijn op de ALV van de KNAC en daardoor invloed krijgen op de KNAC.
Ze krijgen het prachtige KNAC blad.
De gedachte dat onze leden door lidmaatschap van V700V op door een (eigen) lidmaatschap van de KNAC een "pechhulp" krijgen is onjuist.
Hiervoor moeten onze leden zelf, direct bij KNAC een pechhulp verzekering afsluiten.
Deze verzekeringen zijn goed en bieden zoals KNAC zelf schrijft: "Een minstens zo belangrijke dienstverlening van de KNAC is de pechhulp. De KNAC Breakdownservice neemt u bij pech alle zorgen uit handen en helpt u - ook met een youngtimer of oldtimer - snel weer op weg."( einde citaat)
Als u al gebruik wil maken van de pechhulp van de KNAC kan dat dus niet via de Vrienden Club, u zult dan zelf een pechhulp af moeten sluiten bij KNAC.
Uit het voorafgaande blijkt geen direct voordeel voor onze leden volgend uit deelname aan de Vrienden Club".
Zoals eerder gemeld zullen we in een volgende bestuursvergadering bespreken of deelname van V700 Vereniging aan de "Vrienden Club" nuttig is.
Met vriendelijke groet,
Henk
Een veel gehoorde vraag is dan ook: ".... waarom doet Saab dat wel en Volvo 700 niet?...."
Mogen wij dan niet delen in de voordelen die zo'n deelname, ons als lid van V700V oplevert?
Op deze vragen kan kort geantwoord worden.
Het belang van deelname aan de "Vrienden Club" geeft direct voordeel aan onze vereniging en indirect aan onze leden via onze vereniging.
1. Het voordeel van deelname van onze vereniging zou zijn dat V700 Vereniging, na betaling van € 129,75 per jaar, lid wordt van de KNAC en in de Algemene Leden Vergadering van de KNAC, door het verkrijgen van 3 stemmen, invloed krijgt op het beleid van de KNAC.
2. De KNAC geeft V700 Verenging voor ieder lid van ons dat lid wordt van de KNAC een z.g. "kickback fee"
Tot zover in het kort het directe voordeel voor V700Vereniging.
Het voordeel voor onze leden voortvloeiend uit een (eigen) lidmaatschap is dat zij, als zij lid worden van de KNAC welkom zijn op de ALV van de KNAC en daardoor invloed krijgen op de KNAC.
Ze krijgen het prachtige KNAC blad.
De gedachte dat onze leden door lidmaatschap van V700V op door een (eigen) lidmaatschap van de KNAC een "pechhulp" krijgen is onjuist.
Hiervoor moeten onze leden zelf, direct bij KNAC een pechhulp verzekering afsluiten.
Deze verzekeringen zijn goed en bieden zoals KNAC zelf schrijft: "Een minstens zo belangrijke dienstverlening van de KNAC is de pechhulp. De KNAC Breakdownservice neemt u bij pech alle zorgen uit handen en helpt u - ook met een youngtimer of oldtimer - snel weer op weg."( einde citaat)
Als u al gebruik wil maken van de pechhulp van de KNAC kan dat dus niet via de Vrienden Club, u zult dan zelf een pechhulp af moeten sluiten bij KNAC.
Uit het voorafgaande blijkt geen direct voordeel voor onze leden volgend uit deelname aan de Vrienden Club".
Zoals eerder gemeld zullen we in een volgende bestuursvergadering bespreken of deelname van V700 Vereniging aan de "Vrienden Club" nuttig is.
Met vriendelijke groet,
Henk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-11-2017 18:01 #1441838
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic KNAC
Vandaag de knoop doorgehakt en knac lid geworden met Europa service + woonplaats. kijken of het bevalt, blijf ook nog lid van de ANWB i.v.m.. cke pas en kampeerkampioen.
groeten aart
groeten aart
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-11-2017 20:47 #1441844
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen voordeel en geen nadeel
Het lid worden van de KNAC lijkt me niet echt iets waar we als vereniging iets aan hebben. Op basis van de bovenstaande argumenten
We betalen voor stemrecht in een club, waarvan Ik de afgelopen 18 jaar geen enkele beslissing van heb gezien die voordelig dan wel nadelig zou zijn voor onze club. Ik heb niets van de KNAC gemerkt Ergo laten gaan, tenzij er andere -goede- argumenten zijn
Het is op deze manier alleen maar een hefboom om ons lid te laten worden van de KNAC.
Laten ze ons maar betalen voor werving is mijn eerste reactie.
Dat iemand zelf lid wil worden van de KNAC is natuurlijk aan dat V700lid. Als je dat wil... doen!
Ik denk dat de banden aanhalen met Volvo Nederland veel meer oplevert. Misschien is dat het overwegen waard.
We betalen voor stemrecht in een club, waarvan Ik de afgelopen 18 jaar geen enkele beslissing van heb gezien die voordelig dan wel nadelig zou zijn voor onze club. Ik heb niets van de KNAC gemerkt Ergo laten gaan, tenzij er andere -goede- argumenten zijn
Het is op deze manier alleen maar een hefboom om ons lid te laten worden van de KNAC.
Laten ze ons maar betalen voor werving is mijn eerste reactie.
Dat iemand zelf lid wil worden van de KNAC is natuurlijk aan dat V700lid. Als je dat wil... doen!
Ik denk dat de banden aanhalen met Volvo Nederland veel meer oplevert. Misschien is dat het overwegen waard.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam