ANWB of KNAC

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2017 13:05 #1107179 door Ton Visser (GAST)
ANWB of KNAC is gemaakt door Ton Visser (GAST)
Begin september waren wij gestrand in Zweden, 20 kilometer voor Göteborg. Zelf een bergingsfirma gebeld omdat we evengoed de boot naar Kiel nog wilden halen, we hadden nog vijf kwartier speling.
Het is gelukt, de volgende morgen stonden we in Kiel. ANWB gebeld, ADAC erbij, weer op een bergingswagen naar een ADAC garage, volgende morgen gerepareerd weer op weg.
Keurig geregeld, niets op aan te merken.

Maar daarna ga je toch eens kijken wat er nou verder allemaal in jouw ANWB pakket zit en je praat vanzelf ook met anderen over jouw ervaring.
Dan komen punten als eventuele repatriëring en leenauto ook ter sprake. Ook het feit dat we ook nog een MGB hebben.
Ook met mijn broer hierover gesproken, die is zo nu en dan op weg met een Mercedes 608 ex brandweer omgebouwd tot camper met daarachter een aanhanger met twee BMW mono motorfietsen.
Ik ben nu ook op de website van de KNAC beland en denk wel dat ik over ga van de ANWB naar de KNAC.

Al zoekend op internet kwam ik een artikel tegen uit 2014 op de website van de Saab Club Nederland: www.saabclub.nl/de-voordelen-van-het-knac-lidmaatschap/
Op de website van de KNAC gevonden dat er heel wat merkenclubs die overeenkomst met de KNAC zijn aangegaan maar wij dus (nog) niet.
Terwijl wij zelfs een gemeenschappelijke noemer met de Saab Club Nederland hebben, zijnde de voorzitter.

Ik zou graag het standpunt van het bestuur hierover willen horen, of de Volvo700Vereniging mogelijk aan deze lijst toegevoegd gaat worden: www.knac.nl/vriendenclubs/

Groeten,

Ton.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2017 18:22 #1441445 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Wat zijn de voordelen dan en
Wat zijn de voordelen dan en wat kost dat?

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2017 19:03 #1441447 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Wat kost dat?
Ik krijg na uitgebreid lezen op de KNAC website de indruk daar als bezitter van een of meerder klassiekers beter uit te zijn dan bij de ANWB.
En dan vooral wat betreft zaken zoals vervangend vervoer en repatriëring van (semi) klassieke voertuigen om er enkele te noemen.

Vervolgens de geijkte Hollandse vraag "wat kost het" nou Lex als ik het naar mijn situatie inschat weinig meer.

Of je moet bedoelen met "wat kost het" wat gaat het onze vereniging kosten als we ons ook als vriendenclub aansluiten bij de KNAC net als de SaabClubNederland heeft gedaan in 2014.
Ik weet zeker dat Dave je daar de lusten en de lasten van kan voorrekenen, hij was destijds voorzitter van de Saab club, is dat nog steeds, en moet je wat dat betreft dus alle info kunnen geven.

Groeten,

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2017 19:20 #1441448 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Laten agenderen voor de ALV
Laten agenderen voor de ALV dus.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2017 19:52 #1441451 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Maar eh,
Maar Lex, het kan toch niet zo zijn dat dat de enige manier is om met het bestuur te communiceren?
Ik bedoel, er bestaat toch ook voor bestuursleden de mogelijkheid aan een topic op het forum deel te nemen?
Ik heb dit bewust in Clubhuis geplaatst, "de plaats waar leden onder elkaar zijn" zoals dat zo mooi omschreven staat bij de forumuitleg.

Groeten,

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2017 21:28 #1441452 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Maar dan stuur je toch een
Maar dan stuur je toch een mailtje?
Dat lijkt me veel logischer dan een bericht op het forum te plaatsen. Maar goed, dat zou ik doen als ik iets wilde weten van het bestuur.

Het bestuur zal een standpunt moeten bepalen en zoiets als een lidmaatschap wordt voorgelegd aan de leden, tijdens een ALV dus. Zo is het ook gegaan m.b.t. het lidmaatschap van de FEHAC.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2017 09:08 #1441460 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja
Mijn ervaringen met de ANWB zijn wel OK, kosten worden inderdaad steeds hoger, voor 2 auto's dik 200 euro.
Aan de andere kant: Vastlopende rem bij de Renaul master van een vriend, door een andere pechhulpdienst afgesleept, huurauto was een Skoda (Niets mis mee, maar iets minder ruimte dan in een bus..)
Leenauto bleek geïnfecteerd met bloedluis en toen ze de bus ophaalden kostte het gangbaar maken van de remklauw een kleine 300 euro.
Weet niet of de ANWB remklauwen gangbaar maakt maar ik heb verdraaid goede ervaringen met ze. Helaas, want 200 euro betalen en helemaal geen ellende hebben is ook wat waard.
Waar ik me wel zorgen over maak is repatriering van de Volvo (Pluriel is alleen voor NL gewegenwacht). Zit nu een beste stoot geld in, gaat nog wat meer in en dan een taxatie. Hoop dat het tegen die tijd dan ook voor de ANWB grond is om 'm op te halen.
Daar ben ik dan wel in geinteresseerd, evenals de andere voorwaarden, mitsen en maren.

Dat het bestuur alleen per direct mail benaderd zou moeten worden lijkt me onzin en ongewenst. Het zijn bestuursleden, geen supermacht-leden, toch?

Fijne volvo!
JP

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2017 13:51 #1441465 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Het zijn bestuursleden en
Het zijn bestuursleden en geen lijfeigenen.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2017 02:08 #1441516 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ...
Hallo Volvisti

Als moderator kan ik zien wie dit draadje bekeken heeft. Er staat een hele lijst, maar tot nu staat daar nog geen bestuurslid bij. Als je dus iemand van het huidige bestuur wilt bereiken zou ik adviseren om rechtstreeks met hen contact op te nemen.

groetjes

Mathy

• Henk Huisman (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2017 22:30 #1441526 door Henk Huisman (GAST)
Beantwoord door Henk Huisman (GAST) in topic KNAC
Heren het staat op de agenda voor de eerst volgende bestuur, s vergadering.

Groeten Henk

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC