Facebook

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2017 11:19 #1435088 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic smartphone
Ik lees zojuist dat de smartphone de laptop heeft gepasseerd als favoriet apparaat om mee te internetten. Dat zou goed kunnen kloppen want als ik ‘s avonds op de bank zit of onderweg even tijd over heb dan pak zelf ook steeds meer mijn smartphone om te kijken of er op mijn favoriete websites iets interessants geplaatst is. Soms gaan er een paar dagen voorbij zonder dat ik achter een computer of laptop zit.

Als vereniging en forumbeheerder moet je op deze ontwikkeling proberen in te spelen. Dat geldt niet alleen voor ons maar ook voor alle andere traditionele forums. Niet alleen het lezen van berichten maar ook het plaatsen van nieuwe berichten moet op een smartphone goed te doen zijn.

Het probleem is dan dat er voor zover ik weet nog geen forum-software bestaat die voor gebruik op een smartphone de gebruikersvriendelijkheid van facebook ook maar in de verste verte benadert. Bijvoorbeeld het plaatsen van foto’s is bij alle traditionele forums nog steeds vrij ingewikkeld maar bij facebook een fluitje van een cent.

Ik vraag mij af hoe de grote forums zoals volvo-forum.nl hierop denken in te gaan spelen. Anders zal het op den duur toch een lastige zaak worden om facebook bij te houden.

Piet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2017 11:37 #1435089 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Gelukkig kun je ons forum ook
Gelukkig kun je ons forum ook prima bijhouden op een tablet en dan ook prima reageren.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2017 13:30 #1435094 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Daarvoor is iets bedacht dat
Daarvoor is iets bedacht dat "responsive design" heet: de website/het forum ziet welk beeldschermformaat de gebruiker heeft, en daarop wordt de hele layout aangepast. Drupal ondersteunt dat in principe wel, maar of dit forum al zo is opgezet betwijfel ik.
Dat kan betekenen dat het op een tablet (vaak gelijk aan een klein PC beeldscherm) wel fatsoenlijk werkt, en op een smartphone niet. Met echt responsive design heb je ook vooraf nagedacht hoe een en ander op een telefoon eruit moet zien.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2017 18:44 #1435105 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic App
Het mooiste zou een app zijn,
Maar dat is aan de mensen van de vereniging die het allemaal in de vrije uurtjes moeten doen, niet op te brengen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2017 10:23 #1435257 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als je niet wil dat mensen
Als je niet wil dat mensen naar FB gaan mbt vragen, moet je gewoon geen antwoord geven op de gestelde technische vragen.

Verder, het is al gezegd, FB is mobile friendly en daarmee makkelijker toegankelijk. Deze site duidelijk niet: search.google.com/search-console/mobile-...LahBxD02ERR1u2v2Kchw

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2017 11:05 #1435261 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schuldig
Ik ga mij haast schuldig voelen dat ik iemand een goede raad heb gegeven (wat de aanleiding was van deze discussie). Er is denk ik op de FB pagina nog wel wat te winnen aan een betere doorverwijzing naar dit internet forum. Persoonlijk vind ik de link tussen FB en dit forum niet erg duidelijk en vanzelfsprekend, zeker niet voor een toevallige passant.
Wat mij overigens wel opvalt, is dat de kwaliteit van de antwoorden op het forum gemiddeld hoger ligt dan op FB. Dat zal dan wel weer te maken hebben met de extreme laagdrempeligheid om op FB een reactie te plaatsen. Veel reacties van het soort "heb ik ook" en "ik kan het me niet goed herinneren, maar iets met een scheef pafje". Blijkbaar wordt er over een reactie op het forum toch iets meer nagedacht. Persoonlijk zal ik dan ook niet snel een vraag op FB plaatsen.

• Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2017 21:16 #1435275 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Met Opera browser is de V700
Met Opera browser is de V700 site prima op mobieltjes te lezen ivm de tekstterugloop functie.
Beter dan Facebook... Facebook app Mobiel vriendelijk?
De virus app Facebook zal nooit meer gebruikt worden op mn mobiel.
Was een keer, nooit weer.
Als ik al op Fb moet dan via browser (in geval dat niet anders mogelijk Is zonder Fb)
Met de Google browser is de site idd niet al te super op een mobiel.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2017 22:07 #1435277 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Top
Opera op mobiel werkt inderdaad erg fijn maar op de pc is de Vivaldi browser ook super!

Groeten,

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC