- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Niet zo'n spannende technische kwestie. Vraagsteller heeft antwoord gekregen en heeft de zaak volgens mij opgelost.
Maar het punt wat ik hier (weer) wil maken is het feit dat er zo langzamerhand steeds meer technische kwesties op de Facebook pagina terecht komen.
En die technische vragen en de antwoorden daar op horen naar mijn mening hier op het forum thuis, dat is na het oprichten van die Facebook pagina door Maarten de Rijke ook heel duidelijk gesteld, het zou een kletshoek voor de leden die niet zonder Facebook kunnen moeten worden.
Op deze manier missen leden die niets van Facebook willen weten deze onderwerpen en wat nog kwalijker is, er is geen enkele vorm van archief, binnen een week is dat hele kachelkraan verhaal ver onder uw Facebook beeldscherm verdwenen terwijl als het hier geplaatst zou zijn was het altijd weer op te zoeken geweest.
Overigens geldt dit verhaal ook voor bv advertenties en afbeeldingen.
Dit is zo ik hier over denk, ik vond het een verkeerd initiatief en dat vind ik nog steeds, iedereen mag hier van denken wat hij wil maar men doet hier van verschillende kanten zijn best om een dure website met bijbehorend forum in de lucht te houden en laat op hetzelfde moment onderwerpen die hier thuishoren in Facebook rook opgaan.
Welterusten,
Ton.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Derk Wiegman
- Nieuw lid
-
Ik ben het helemaal met jou eens!!!
Gr. Derk
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Je kunt niemand dwingen om bepaalde vragen hier te stellen en niet op Facebook. Daarnaast kan iedereen een Facebookgroep beginnen. Dus als "die van Maarten" zou verdwijnen, zal dat er niet voor zorgen, dat die vragen hier wel gesteld worden. Willen we dat dit soort vragen weer hier gesteld worden, dan zullen we:
A) Die discussie op Facebook aan moeten gaan

groetjes
Mathy
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
- De Facebookers er op te wijzen dat hier meer informatie staat
- Het forum gezellig en informatief te houden.
Dat lijken me vrij goed uitvoerbare randvoorwaarden. Ik vind overigens ook dat de technische info hier moet staan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Deze communicatievorm zit, vermoed ik, aan het eind van zijn levensduur voor het verzamelen en delen van informatie.
Wat jammer is, en zeker omdat hier veel kennis is verzameld in het verleden. Alleen de aanwas is anders geworden nu.
En wat je zegt . FB is niet echt een goed medium om zaken op te archiveren.
Maar ja, volgens mij leven we in een vrij land. en mag iedereen zijn informatie halen en vragen waar hij wil. Dus wat wil je? Het verbieden? of een oekaze afroepen van "JE MAG DIT NIET HIER PLAATSEN, JE MOET NAAR HET FORUM!!" ?
Zoiets lijkt me niet constructief
Ik weet ook niet of het alleen bij ons zo is,maar of er bij andere Volvoclubs er minder forumbezoek is.
Volvoforums in het algemeen behoren wel tot de meest actieve forums die ik ken overigens.
Wat ik op andere autoforums constateer is dat er daar ook weinig nieuwe aanwas is. Soms zelfs wel weken van geen enkele posting.
Er moet me overigens nog iets van het hart: Het zou ook wel eens prettig zijn om in plaats van alleen te wijzen op wat een ander gezegd heeft ook eens mee gaan denken over de vraag is hoe je denkt dit te gaan stoppen. Wees een deel van de oplossing niet van het probleem.
Dat mis ik meer en meer in deze hoek. het is allemaal de schuld van die ander.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar ik neem aan dat Ton de vragensteller heeft doorverwezen naar dit forum met alle mogelijkheden en kennis die hier aanwezig is, zowel in het archief als in het collectief geheugen en collectieve kennisbank.
De kennismaking geschied op FB maar als we met z'n allen dergelijke berichten mogelijk gaan beantwoorden met een antwoord dat hier veel meer kennis is te vinden trek je mensen naar het forum.
Zo dragen we allemaal bij aan de oplossing.
Met vriendelijke groet,
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Waarom? Is er een alternatief waarin de informatie niet verdwijnt, en "gemakkelijk" (nou ja, het blijft dit drupal-kwijtmaak-forum natuurlijk) terug te vinden is? afgezien van andere, soms beter opgezette, fora en natuurlijk een google-search heb ik dat nog niet echt gevonden. Tips zijn welkom.Deze communicatievorm zit, vermoed ik, aan het eind van zijn levensduur voor het verzamelen en delen van informatie.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik denk zelfs dat wij een van de betere forums zijn op techniekgebied
Dus er is geen enkele reden om deze informatie op te doeken.
Maar de informatiestroom voor mensen van middelbare leeftijd is nou eenmaal in grote mate Facebook geworden.
En met uw welnemen, jongeren gaan we er niet meer mee bereiken, die zijn al door naar het volgende platform. Bijvoorbeeld Snapchat.
Dat is nog minder van het opslaan en terugvinden.
Panta Rhei.
Wij blijven achter met de 60 plussers en over 10 jaar met de 70 plussers en dan gaan we meer overlijdensberichten krijgen dan postings op een forum
Het is net de AVRO wat dat betreft.

- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Groeten,
Gerben
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Dat er een verschuiving mogelijk is snap ik wel, maar ik denk niet dat het verschijnsel forum achterhaald is. Daarvoor ben ik op teveel fora actief waar duidelijk ook jongere aanwas is. En ja: ook daar is het terugvinden van informatie geen onbelangrijk aspect.