nieuw bestuur

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2016 21:01 #1426912 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic De site en het forum maken we met elkaar.
Zoals al op de balv en alv is gezegd door het bestuur zijn er momenteel geen leden, zoals vroeger, die de site zelf kunnen aanpassen, (her)schrijven etc. Dat houdt in dat die zaken door een extern bedrijf moeten worden gedaan met een bijbehorend prijskaartje. Aangezien de financiële positie van de vereniging, zo bleek op de afgelopen alv, een behoorlijke knauw heeft gehad, is soberheid en zuinig zijn geboden. Inzet van het nieuwe bestuur is om de financiële positie weer snel te verbeteren. Ook heeft de nieuwe voorzitter Dave Hartsteen aangekondigd om met spoed naar de kosten van de website te kijken omdat daar volgens hem behoorlijk wat te besparen valt.
Laten we daarom het nieuwe bestuur even de gelegenheid geven om zich te installeren en te profileren.

Wat betreft jouw verhaal, Henk, ik ben het met je eens dat tegenwoordig helaas heel veel via het zeer vluchtige medium Facebook plaatsvindt. Voor veel dingen niet erg, maar vooral belangrijke informatie verdwijnt zo weer net zo snel als het erop gekomen is. Als we als leden willen ( en ik hoor daar ook bij) dat we de website levendig houden en belangrijke info hier delen, dan kunnen we maar één ding doen en dat is allemaal in grote getale hier van alles posten. Tenslotte zijn en maken wij als leden de vereniging en ook dit forum. Het bestuur leidt alles in goede banen maar zonder actieve leden is een vereniging nergens.

Daarom ook van mijn kant een oproep: laten we allemaal weer meer op het forum komen en onze info en passie met elkaar hier delen. Dan vervliegt het niet zo snel en kan onze ( nu al zeer uitgebreide Volvo-archief) nog beter en completer worden.

Groeten, Jan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2016 21:46 #1426913 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nieuw bestuur.
Dank je wel Mathy.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2016 22:03 #1426914 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Website.
Beste Ton.
Facebook is alweer op zijn retour en wij hebben een dure website dus gebruik hem of schaf hem af.
Het is wel belangrijk dat deze goed wordt bij gehouden zodat wij onze gegevens kunnen invullen zodat niet in eens alles weg is.
En ja Ton het is belangrijk dat alles op de website komt en niet op facebook het zijn uiteindelijk verenigings gegevens die niet op een openbare site thuis horen.
En de foto's en technische discussies horen op de website onder controle van technische mensen en niet op facebook waar iedereen maar wat kan roepen al dan niet goed bedoeld.

Hartelijke groeten van
Peter Kostman

Lidnummer 1526.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2016 00:33 #1426920 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic FB
Hallo Ton

Op de ALV 2016 is aangekondigd dat de Facebookpagina van de V700 vereniging weer helemaal onder verantwoordelijkheid van de V700 vereniging valt. Er zijn ook een aantal moderatoren bijgekomen op de Facebookpagina.

groetjes

Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2016 08:13 #1426923 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Maar het bijft zo vluchtig
Maar het bijft zo vluchtig als wat. Documentatiepagina's, zoekfunctie voor het vinden van oplossingen voor problemen, allemaal niet op facebook dus. Gewoon dom om niet te zorgen dat de site heel goed functionneerd. Je kunt in het dagelijksleven elkaar ook wxel ontmoeten bij het voetbal, buurthuis etc. maar in het clubhuis (de site en forum)van de V700 gaat het toch over andere dingen en is er een gevoel van saamhorigheid. En hé, daar mankeert het hier juist nogal aan de laatste tijd.....facebook is slechts het "kletshoek" gedeelte van dit forum, de rest gaat verloren, inclusief clubhuis..

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2016 08:27 #1426926 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic De aanhouder wint.
Als je maar lang genoeg loopt te duwen kom je er dus wel, nou, veel plezier er mee.

Ik ben nu ruim 11 jaar lid en vraag mij af hoe we het de eerste jaren in hemelsnaam gered hebben zonder Facebook...........................................

Groeten,

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2016 09:53 #1426928 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik vraag mij weleens af hoe
Ik vraag mij weleens af hoe sommige mensen NU NOG zouden kunnen overleven zonder facebook (het zij duidelijk: ik heb het niet).
De eerste jaren moesten we overigens wel zonder doen: Facebook is pas sinds 2006 beschikbaar voor europeanen...

Maar dit forum is wat mij betreft te beperkend om erg uitnodigend te zijn. Een hoop standaard forum-gebruiken zijn hier niet mogelijk, of werken totaal anders. Dat helpt niet in het gebruik.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2016 20:25 #1426949 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toch nieuwsgierig?
Blijkbaar ben en blijf je nieuwsgierig naar Facebook Ton, want vandaag heb ik voor de zoveelste keer in de laatste maanden jouw verzoek om toegelaten te worden tot de facebook groep goedgekeurd.
Maar zoals ik diverse malen eerder heb gemeld. Facebook is (inderdaad) een vluchtig medium maar daardoor juist uitermate geschikt voor een eerste kennismaking met de vereniging, het snel plaatsen van een fotootje (dit in de trend van: "Ik zag op de A65 een groene 740 estate, iemand van hier?" en meer van dat soort vluchtige zaken) .
Voor het saamhorigheidsgevoel, het clubgevoel en vooral voor de database van artikelen en de technische kennis moet je hier op de site zijn. Natuurlijk ook voor de laatste berichtgeving over evenementen en zo.
Dit heb ik altijd geroepen en heb ik ook altijd voor ogen gehad. Helaas hadden we voorheen een voorzitter die nogal zwalkte met zijn mening, als iemand vond dat het niet hoorde moest het weg, vond een ander even later dat het wel bij de vereniging hoorde moest het er bij. Kortom, niet echt consequent.
Maar zoals geschetst in het visiedocument, en door het nieuwe bestuur ook begrepen, je kan tegenwoordig als vereniging niet meer zonder een etalage als Facebook. Maar daarna moet je de mensen wel de winkel (lees deze site) binnenlokken.
Dus kijk af en toe op facebook, ook voor de "advertenties" van een aantal niet-leden maar vergeet deze site vooral niet.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2016 20:50 #1426950 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Nou,
Het ligt even anders Maarten, iemand heeft afgelopen zaterdag tijdens de sleuteldag in Langezwaag foto's lopen maken oa ook van mijn auto.
En die verschijnen nu dus ongevraagd op Facebook, ik had er een vermoeden van en nu dus de bevestiging.
Laten we de verenigingsactiviteiten en de (beeld)verslagen daarvan op het forum houden.
Als jij mijn gedrag nieuwsgierigheid wil noemen vraag ik mij toch werkelijk af hoe jij het gedrag van die fotograaf wil noemen.

Maak je geen zorgen, ik zal mijzelf zo weer afmelden.

Groeten,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2016 21:30 #1426951 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kletshoek
Het is bij uitstek de Kletshoek daar. Vluchtig, maar ook vaak grappig en op communicatiegebied simpel en doeltreffend.

De serieuze dingen gebeuren hier.
Intussen is onze technische database enorm groot.
Heel veel nieuws komt er dus niet meer bij.

En face to face is toch waar het om gaat.
Zeker met gelijkgestemden. Daar zijn bij uitstek de ontmoetingen voor. Sleuteldagen en rondritten. Ook voor mensen zonder Facebook of degenen die niet zo van het internet zijn trouwens
( maar dat laatste is intussen wel een kleine groep aan het worden)

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC