Factor, verslagen evenementen

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2015 20:38 #1104593 door Chris Kobes
Factor, verslagen evenementen is gemaakt door Chris Kobes
Beste allen,
Ondertussen vindt op de achtergrond de wisseling van Maarten naar mij plaats als technisch redacteur van de Factor.
Maarten en ik hebben reeds samen een zondag met z'n tweeën besteed om de gang van zaken rondom het opstellen van de Factor door te spreken en over te dragen.
Echter kamp ik vooralsnog met een te overbruggen leegte in de aanstaande Factor welke nog gevuld kan worden met bijv. verslagen van recente evenementen.
Mochten er mensen aanwezig zijn geweest bij de onderstaande evenementen en zin hebben om een stukje te typen dan hoor ik dat graag :)
- VKB (deels reeds verslagen d.m.v. foto-verslag)
- Sleuteldag Boscha, 3 oktober 2015
- Najaarsrit, 11 oktober 2015
- Sleuteldag Carlo Schmidt, 24 oktober 2015
- Sleuteldag Nordicar, 31 oktober 2015

Een verslagje van een ca. een half-driekwart A4'tje zou geweldig zijn voor in de Factor.
Mocht men niet de tijd hebben om bijv. een tekstje te typen, maar wel foto's hebben gemaakt tijdens de evenementen dan mogen deze ook toegezonden worden.
Ik weet zeker dat de deelnemende garages en de leden het zeer op prijs zullen stellen!
U kunt mij bereiken via het redactie e-mailadres van de vereniging, redactie@volvo700vereniging.nl.
Mochten er vragen zijn over het versturen van de verslagen of van de foto's dan kan ik daarin ondersteunen.
Foto's ontvang ik graag in het originele formaat i.v.m. het nog kunnen bewerken of vanwege de afdrukkwaliteit in het blad.
Vanuit mij al hartstikke bedankt voor de gedane moeite en schroom niet om contact op te nemen.
Met vriendelijke groet,
Chris Kobes
PS: Mochten mensen ideën hebben voor nieuwe vulling voor in de Factor dan hoor ik dat uiteraard ook graag. Wellicht kan er weer een nieuwe terugkerende rubriek geintroduceerd worden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-11-2015 12:23 #1423025 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic korte vraaggesprekjes in het blad
Het lijkt me aardig om het het verhaal achter de aankoop van een auto te horen in een interveiw
en om korte vraaggesprekjes te houden met markante figuren.Bijvoorbeeld gebaseerd op de questionnaire van Proust:

Uw favoriete deugd
Je favoriete kwaliteiten in een man.
favoriete kwaliteiten in een vrouw.
Uw belangrijkste kenmerk
Wat je het meest in je vrienden waardeert
Uw belangrijkste fout
Uw favoriete bezigheid.
Uw idee van geluk
Uw idee van ellende.
Als je niet jezelf mocht zijn, wie zou je willen zijn?
Waar zou je willen leven?
Je favoriete kleur en bloem.
Je favoriete proza auteurs.
Je favoriete dichters.
Je favoriete helden in fictie.
Je favoriete heldinnen in fictie.
Je favoriete schilders en componisten.
Je helden in het echte leven.
Je favoriete heldinnen in het echte leven.
Welke personages in de geschiedenis haat u het meest.
Uw heldinnen in de wereldgeschiedenis
Uw favoriete eten en drinken.
Uw favoriete namen.
Wat haat u het meest.
Welke historische persoon haat u het meest
De militaire gebeurtenis ik het meest bewonder
De hervorming ik het meest bewonder
Het natuurlijke talent waar ik graag mee wil worden begiftigd
Hoe wenst u te sterven
Wat is uw huidige gemoedstoestand.
Voor welke fout ben je het meest verdraagzaam?
Uw favoriete motto.

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-11-2015 18:22 #1423036 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Technische items?
Tijdens de dag bij Nordicar heb ik de koppeling vervangen. Ondanks de handleiding waren enkele tips noodzakelijk om de klus goed te klaren. Binnen de tijd was helaas niet meer mogelijk bij het krijgen van de tips. Ik kan een verslag typen van de klus, al zal deze ruwweg gelijk zijn aan de post op het forum.

Juist de tips (indien tijdig) maakte de klus makkelijker en met genoeg handjes te doen in een slot op een sleuteldag.

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2015 00:31 #1423043 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voorstel topics
Misschien een idee om de door Jeroen genoemde vragen los te laten op de nieuwe interim bestuursleden?
En volgens mij ligt er nog kopij van sleuteldagen van de laatste maanden.

Mijn idee zou zijn, focus op de mens in de Volvo en gebruik het forum voor de techniek.

After all, foto's van sleutel dagen worden de sponsors ook blij van, en eerlijk is eerlijk, ik ook !

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2015 01:47 #1423044 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ...
Hallo Volvisti

Alsjeblieft niet het talkshow geleuter van "wat vind je leuk?". Als je al een interview-achtig iets doet, hou het dan een beetje bij de 700/900. Maar van mij hoeft dit soort artikelen niet.

Een mooi artikel over een technisch onderwerp past prima in de Factor. Zoals al eerder aangegeven, zit ik niet op een blad vol sleuteldagverslagen te wachten.

groetjes

Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2015 08:35 #1423047 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sleuteldag

Op zich lijkt het me geen slecht idee om sleuteldagverslag te combineren met een technisch verhaal met tips van/ voor een klus die op die dag uitgevoerd is. "Klus in de spotlight"...Bij aanvang van de sleuteldag kan men bepalen welke klus het word!
Groetjes Rudiger

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2015 10:30 #1423050 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Ik lees hierboven veel ideeën
Ik lees hierboven veel ideeën over wat in de Factor kan en hoe dingen wel of juist niet moeten. Maar de oproep was of mensen kopij willen aanleveren. Maarten heeft veel last gehad gebrek aan kopij. Dat moeten we niet nog een ker laten gebeuren.

Ik heb daarom twee artikelen toegezegd voor de komende Factor. Wie volgt?

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2015 11:45 #1423052 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Ideeën
Deze oproep gaat inderdaad niet persé over het eerst volgende blad, maar meer in het algemeen en over het vervolg van de Factor.

De Factor een combinatie van alles wat de leden bezighoudt in hun V700/900 hobby en nog iets daarbuiten.
Er alleen een gevarieerd blad samengesteld worden als er ook kopij is van de gewenste artikelen.

Dat is en blijft de grootste uitdaging van een clubblad om deze namelijk ook te vullen, zeker gezien de Factor ook met een plof op de mat moet komen en niet dwarrelend.
We maken met de hele club het blad en zo wil ik het ook graag houden :)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2015 15:03 #1423055 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen blad, geen kopij
Inderdaad, als er geen kopij binnenkomt kun je ook geen blad maken.
Het blad kan er dus pas komen als alle kopij binnen is.

Dus als de kopij laat komt, komt het blad ook laat, lijkt mij een simpel gegeven.

En niet alleen voor dit blad, ook een volgende uitgave moet er een keer komen en die er na.
Dus een bepaalde continuïteit in de stroom kopij zal er ook moeten komen.

Ik heb heel veel last gehad van niet nagekomen toezeggingen.
Laat dat nu eens een keer voorbij zijn en dan kan Chris in alle rust zijn werk doen en dan kan het blad gewoon tijdig uitkomen.

• ADRIAANB234FT
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2015 17:53 #1423238 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Veel techniek in onze Volvo's
Veel techniek in onze Volvo's is inmiddels ruimschoots 'op leeftijd' geraakt. Daar lijden in relatieve zin vooral het verbruik, bedrijfszekerheid en veiligheid onder.
In een poging die techniek ietwat te optimaliseren, zijn sommige leden bijvoorbeeld overgestapt op wasted spark ontsteking. Of xenon-verlichting met als doel de toegenomen veiligheid. Omwille van levensduur, verbruik en niet in de laatste plaats het milieu hebben weer anderen een standkachel ingebouwd.
Met deze en al die andere - meer of minder serieuze - modificaties zou een terugkerende, beslist lezenswaardige rubriek gevuld kunnen worden waarin leden hun verbeterdrang beschrijven. Met trail and error en natuurlijk de in de praktijk ervaren voor- en nadelen...
Zelf ben ik serieus van plan om in mijn 960 de mechanische waterpomp, thermostaat, poelie en riem te vervangen door een elektrische (borstelloze) waterpomp van Pierburg. Onder andere om - voor zover mogelijk - de negatieve effecten van het complete koelsysteem van de redblocks te elimineren. Bijvoorbeeld in de file op zomerse dagen. Of de onnodig snel draaiende pomp bij hogere toerentallen.
Inmiddels heb ik voldoende informatie verzameld om van het nut van een dergelijke modificatie overtuigd te zijn geraakt. En zo zullen er ongetwijfeld genoeg leden met weer andere plannen rondlopen. Deel ze met ons en schrijf ze - met de nodige humor en relativering - op. De redactie zou kunnen aangeven wat de (verplichte) maximale lengte (aantal woorden) van zo'n rubriek zou moeten zijn om oeverloos gemijmer te voorkomen en de leesbaarheid te bevorderen.

Adriaan

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC