Sleuteldag 3 oktober 2015 Bosscha Langezwaag.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-09-2015 10:39 #1421382 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic andersom
Rudiger, Dat is een aparte redenering.
Het maakt mij overigens niet uit voor Langezwaag wie daar komt, maar als er in de statuten staat dat er aan geen andere auto´s gesleuteld kan worden op een sleuteldag, en tijdens de ALV is besloten dat er 10% max vreemd mag zijn en dat laatste zou niet aangenomen mogen zijn.
Dan valt het gewoon terug op de oude statuten. Ergo: 0% "vreemd" spul.
Ik ben er niet op tegen om andere auto´s toe te laten overigens, maar dan wel pas als er plekken over zijn. En op tijdstippen als een 7/9 rijder niet zijn voorkeur heeft uitgesproken. Een 7/9 moet AL-TIJD voorgaan, zowel in tijd, tijdstip als beschikbaarheid.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-09-2015 10:47 #1421383 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Begrijp ik

Hoi Willem,

Dat begrijp ik. Ik zie zoniet vanuit sociaal oogpunt het ook als ledenbehoud. En e.e.a. is bijna noodzaak door de veranderde oldtimermarkt en belastingwetgeving. Op elk lid die zich thuisvoelt in de vereniging moet je zuinig zijn.Ik schrijf niet dat we nieuwe leden moeten aannemen met een auto anders dan de 7 /9 serie.

Neem als voorbeeld Arjan A. en Chris B. beiden hebben nu een 245 ipv een 940 en waren nooit te beroerd om een ander te helpen tijdens een sleuteldag. Als ze niet zelf mogen sleutelen aan hun auto komen ze vast nog wel op de koffie maar wellicht wat minder. Dan missen we behalve hun hulp ook aardig wat kennis. Ik vind dat er enkel maar positieve kanten aanzitten om die leden ook te laten sleutelen aan hun eigen Volvo.

Maar goed, er zijn urgenter zaken aanstaande zaterdag. Wie weet kan ik ooit jou nog eens overtuigen! ;-)

Groetjes Rudiger

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-09-2015 10:59 #1421386 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic alv

@ Jeroen, Ja klopt wat je schrijft. Ten tijde dat ik het voorstel indiende wist ik niet dat het in strijd zou kunnen zijn met de statuten. Ik kon toen jammer genoeg ook niet op die vergadering aanwezig zijn waarop het besproken werd. De voorwaarden stonden of staan natuurlijk nog altijd open voor discussie en nadere beschouwing, mijn voorstel was nog niet helemaal uitgewerkt.

Indien nodig had dan wel door die unanieme stemming het besluit genomen kunnen worden om de statuten daarop te gaan aanpassen..
Maar goed, dat is dus nog even toekomstmuziek en zoals hierboven al gemeld niet zo urgent!

Groetjes, Rudiger

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-09-2015 11:39 #1421388 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Rudiger, ik ben ook lid van
Rudiger, ik ben ook lid van een club waar zoiets als richtlijn is gesteld: die is ooit opgericht om de zeilende reddingsloep te behouden.
Inmiddels is ruim 50% van de leden niet meer in het bezit van een zeilende reddingsloep, en zijn clubbijeenkomsten verworden tot een heel gezellig clubje kennissen die over het algemeen nog wel een boot hebben. Zeilende reddingsloepen zijn echter zwaar in de minderheid.

Volgens mij kunnen we een bloeiende vereniging hebben met alleen 700/900 liefhebbers, en wanneer dat niet mogelijk blijkt, wordt het misschien tijd om de vereniging op te heffen en bij de VKV onder te brengen als typeregister. Ondertussen ben ik benieuwd of de visie-mannetjes met vergelijkbare voorstellen komen.

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-09-2015 09:35 #1421610 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Aangemeld
Ik heb me aangemeld om de carterontluchting eens nalopen en schoon te maken.

Het lijkt handig om de aanmeldingen van beide topic samen te voegen en 1 agenda item af te voeren. (1 lijkt me voldoende)

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-09-2015 10:02 #1421612 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Samenwerken?
Als een dergelijke optie gewenst is, Volvo koetsen met de blokken die in de 7/9 hebben gezeten ook op een sleuteldag zien, dan is er natuurlijk nog een optie om samen te werken met de VKV en een gezamenlijke sleuteldag te organiseren. Dat is een oplossing die de V3C ook hanteert om sleuteldagen bezocht/afwisselend te krijgen, samenwerken met de daf club.

Oh, de beperking 'Volvo koets' is omdat het 1e blok dat ooit in een 7 is geleverd de PRV is. Wil je die ook zien in andere koetsen dan kom je al snel op sleuteldagen met Franse verenigingen uit. Lijkt mij op zich ook een keer leuk, een PRV sleuteldag. (Renault Alpine, Peugeut 505, Renault Safrane Bi turbo,... jummie) Ook al kan ik dan alleen kijken/meehelpen, zeker leuk.

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-09-2015 10:18 #1421613 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic @Jan
Henk had even niet goed opgelet en had een extra item aangemaakt.

Het lijkt mij handiger om beide te laten staan.

Inschrijving op een sleuteldag is toch pas definitief als het formulier is ontvangen

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-09-2015 11:13 #1421619 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Hoezo? 780 op de ambulance en
Hoezo? 780 op de ambulance en gewoon meedoen Jan! De rare motorstoring daarin moeten we toch een keertje kunnen oplossen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-09-2015 10:08 #1421847 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sleuteldag
Ben nog niet zo lang lid, en nog nooit op een sleuteldag geweest. Moet je ook het aanmeldings formulier invullen als je wilt komen kijken? (koffie) Overigens heb ik weinig ervaring met sleutelen en zijn de handschoenen in de Volvo nog wit.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-09-2015 10:28 #1421849 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voor
de koffie hoef jij je niet aan te melden ,je voorstellen aan een ieder is een goed idee
dat zou ik wel doen als ik jou was vind iedereen wel prettig.,dus je bent van harte welkom daar in Langezwaag.

Groeten Ted.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC