Tussentijdse ALV

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2015 17:34 #1419903 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Facebook
Ik wil nog wel iets toevoegen Arjan, het is niet zo dat ik mij helemaal kan of wil uitsluiten van Facebook, ik heb ook kinderen en kleinkinderen,maar ik wil niet gedwongen worden door een vereniging waar ik lid van ben, dat een eigen forum heeft en waar ik door mijn lidmaatschap dus aan mee betaal om het wel en wee te volgen op een Facebook pagina die formeel niets met de vereniging te maken heeft.
Wat Maarten en Jeroen privé op internet uitspoken interesseert mij niets, wie achter hun initiatief aan wil hollen moet dat helemaal zelf weten maar als dat gaat betekenen dat het forum op mijn Volvo700Vereniging afgeknepen gaat worden ga ik vroeg of laat mijn conclusies trekken.

Nogmaals, veel succes met de vooruitgang,

groeten,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2015 18:25 #1419904 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Facebook
De Facebookpagina, welke is gestart als een privé initiatief, is ondertussen omgeturnd tot een officiële Verenigingspagina.

Dat is al een paar weken, wel een beetje bijblijven.
Alleen zal noch het forum, noch de FB pagina de status van een officieel bekendmakingsmedium krijgen, dus officiële mededelingen worden gedaan in een brief of desnoods in de Factor.

Dit is dus ook het antwoord op de vraag, de ALV, welke wordt belegd, zal via een brief worden aangekondigd, wellicht als de verzending tegelijkertijd met de Factor valt gebeurt het als bijlage maar dat zou wel heel toevallig zijn.

En even een kleine correctie, ik heb aangegeven te stoppen met de Factor, ik had mijn bestuurslidmaatschap nog niet 1,2,3 opgezegd.
Ik heb duidelijk binnen het bestuur aangegeven beschikbaar te zijn voor andere taken, mede om een stuk kennis uit het verleden te borgen want er zat op het moment van spreken wel een heel "jong" bestuur.

Gezien het licht van de huidige ontwikkelingen zal die keuze er sowieso niet meer zijn. Het bestuur is nagenoeg gehalveerd, dus enige vorm van continuiteit is wel noodzakelijk. Maar daar moet ik eerst nog eens goed over nadenken en thuis over spreken.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2015 18:44 #1419905 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Bijblijven?
Wel een beetje bijblijven?
Ik heb op het forum geen enkele mededeling als zodanig voorbij zien komen Maarten!
Mocht ik die mededeling op het forum gemist hebben, wil je dan zo vriendelijk zijn de link hier even te plaatsen?

Groeten,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2015 19:04 #1419906 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Handige link naar de statuten
Dank je Jeroen, voor die link. Dat doorlezend begrijp ik nog steeds een aantal zaken minder. Ten eerste is het bestuur door de Algemene Leden Vergadering benoemt, ten tweede zie ik behoorlijke bestuurs-rechten voor het bestuur.

Feitelijk heeft het bestuur het tot een volgende ALV voor het zeggen. Wat kan er dan in vredesnaam aan de hand zijn dat er twee leden spontaan de handdoek in de ring gooien?

Aangezien de ALV de bestuursleden heeft benoemd is het toch niet meer dan normaal dat er ook een vorm van motivatie wordt meegegeven als iemand van het bestuur wenst af te treden?

Jammer te zien dat dit lijkt te leiden tot meer twijfel bij de verdere leden. Ik kan de motivatie van JP begrijpen en vraag mij ook af of het niet tijd is om samen te werken, of te fuseren, met andere verenigingen. Maar goed, samenwerken tussen organisaties is mijn vak dus daar zal ik wel niet geheel objectief in zitten.

Twijfel over mijn vorig jaar opnieuw aangegane lidmaatschap is er zo inmiddels wel weer.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2015 19:30 #1419907 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Facebook
Juist door deze Facebook pagina ben ik overtuigt geraakt om lid te worden van de vereniging wat ik nu ook ben sinds een paar weken.
Dus zo n pagina heeft ook zeker zijn voordelen

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2015 20:00 #1419909 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Hoho,
Ik lees hier nog iets wat niet klopt Maarten.

De Facebookpagina is niet gestart als privé initiatief, jij bent die pagina destijds met Jeroen begonnen als de officiele Volvo700Verenigings Facebook pagina, jullie hadden gemakshalve ook maar even het logo er boven geplaatst wat door de vereniging gebruikt mocht worden. Het bestuur uitgezonderd Maarten de Rijke wist van niets.
Jullie zijn direct na de introductie tot de orde geroepen, er was wat betreft de vereniging niets officieels aan en dat logo hebben jullie toen ook moeten verwijderen.
Pas daarna heb je er een privé initiatief van gemaakt en ik heb als lid zijnde van de vereniging nog geen enkele aankondiging langs zien komen dat de Facebook pagina die jij met Jeroen bent begonnen nu opeens wel de officiële Volvo700Verenigings Facebookpagina is.

Wel graag bij de feiten blijven,

Groeten,

• Melvin Wals
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2015 22:10 #1419914 door Melvin Wals
Beantwoord door Melvin Wals in topic Ik snap het niet. Een handje
Ik snap het niet. Een handje vol mensen heeft ogenschijnlijk moeite met elkaar, maar de vereniging is toch groter dan een handje vol mensen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2015 22:15 #1419915 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vaagheden
JP's bedankt voor je recap, je laatste voorstel lijkt me niet van toepassing,
maar dat wilde idee is je vergeven.
Keep on rolling JP !

Zoals een bestuurder dat betaamt kan hij zonder diepere opgaaf van redenen zijn functie neerleggen.
De korte verklaring volstaat. En natuurlijk ben ook ik benieuwd wat er precies gebeurd is.
Wellicht horen we dat, wellicht niet. De insiders moeten daarover maar eens openheid gaan geven (op de bijzondere ALV).
Ik begrijp er ook geen snars van, want de bestuursleden hadden kunnen blijven zitten en in een geval van conflict de rest kunnen schorsen. Dat was ook niet mooi geweest, maar dat had gekund.
Ik zie ook niet dat Peter en Tom en Maarten de personen zijn die de breuk geforceerd hebben. mar ik kan het mis hebben.

Wel is er dus noodzaak om schoon schip te maken. Dus geen heethoofden in het bestuur en ook geen op de winkelpassers. Dat hebben we nu gehad. En verder is het allemaal politiek.
Nu zitten we met de gebakken peren.
We moeten met zijn allen naar de visie kijken, als er een nieuw bestuur is en dan stemmen. Want het kan natuurlijk niet zo zijn dat dat zonder mandaat wordt uitgevoerd. Maar dat terzijde.

We wachten de datum in spanning af:
NB. denk ook even aan de plaatsing in een veelgelezen dagblad over de aankondiging van een ALV ;-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2015 22:51 #1419917 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wijze heren
Wat ik heb begrepen is dat er wijze heren zijn die denken dat ze boven een bestuur staan. En in mijn ogen betaalmiddel als lid contributie, en krijg ik daarvoor een blad 4x per jaar entree op sleuteldag en en gebruik vd site. 1 van die dingen heeft hier een rol in gespeeld. Ik zelf overweeg dan ook om te stoppen als lid van deze vereniging. Want ik kan niet zeggen ik ben lid vd V700 vereniging. Dus ik denk dat de wij mannen nu eerlijk moeten vertellen wat er aan de hand is. Ik blijf het jammer vinden dat dit zo gaat ook de woorden van maarten een jong bestuur? Alleen Tom is 2 jaar bestuurslid.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2015 08:57 #1419918 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Bijblijven hoor!
Ik maak uit verschillende berichten op dat de Facebook pagina officieel verklaard is, verdere uitleg hier op het forum kan ik niet vinden en krijg ook geen antwoord op mijn vraag hier over.
Maar als ik nou helemaal naar beneden scrol op de website zie ik daar onder andere het Facebook logo staan en als je daar op klikt dan krijg je.............................,
ja juist gewoon deze website, www.volvo700vereniging.nl

Dan denk ik wel even bijblijven jongens als je dan zo flink wil zijn op een besloten website een een en ander te regelen maak het dan af ook, is wel zo duidelijk.

Groeten,

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC