Tussentijdse ALV

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2015 22:29 #1104112 door V700 register
Tussentijdse ALV is gemaakt door V700 register
Beste Leden,
Omdat zowel secretaris als voorzitter hun functie hebben neergelegd zullen we als vereniging een tussentijdse ALV in het leven moeten gaan roepen.
In ieder geval om een tweetal nieuwe bestuursleden te kunnen benoemen, dat is nu eenmaal een taak voor de ALV.
Vooralsnog proberen we (Tom, Peter en ondergetekende) op de winkel te passen en e.e.a. door te laten gaan.
Ik heb de leden van de Visieclub om hulp en steun gevraagd om eens te kijken in hun netwerk (het zijn tenslotte allemaal leden met een lange en geronommeerde staat van dienst binnen de vereniging) of zij mogelijke kandidaten weten.
Inhoudelijk over het vertrek van zowel voorzitter als secretaris ga ik zowel hier als op Facebook geen uitspraken doen. Ik hoop dat jullie dat als leden kunnen begrijpen.
Verder rest mij even niets meer te melden, zodra we een aantal beoogde kandidaten hebben kunnen we een datum voor een bijzondere (tussentijdse) ALV gaan prikken. Alles natuurlijk volgens de regels zoals opgesteld in de statuten.
Ik zet bewust de mogelijkheid van reageren niet uit, maar laten we wel alleen maar zinnige reacties plaatsen.

Met vriendelijke groet,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2015 22:37 #1419882 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voor meer informatie over het
Voor meer informatie over het secretariaatswerk mogen geïnteresseerden altijd met mij contact opnemen telefonisch of per mail :-) Ook een gedegen inwerkperiode is van mijn zijde gegarandeerd.

De ledenadministratie is vrijwel geheel geautomatiseerd dus qua werk valt het echt heel erg mee.

Groet Paul

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2015 00:57 #1419888 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Bekendgave
Hallo Maarten

Wordt de datum bekend gemaakt in de eerstvolgende Factor of krijgen de leden hiervoor een brief? Ik neem aan dat die tussentijdse ALV niet vóór september gehouden wordt?

Verder wens ik de overgebleven leden van het bestuur veel succes bij het "passen op de winkel".

groetjes

Mathy

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2015 08:35 #1419889 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Facebook?
Jij schrijft dit topic als bestuurslid Maarten.

Ik kan begrip hebben voor het feit dat jij hier geen uitspraken doet over de gang van zaken.
Maar jij vermeldt en passant ook maar even dat jij geen verenigingszaken op Facebook gaat bespreken.
De vereniging heeft geen enkele pagina op Facebook, het lijkt mij dus volkomen logisch dat jij dat soort zaken niet ergens op Facebook gaat publiceren.
Ik weet van het bestaan van een Volvo700Vereniging Facebookpagina, dat is een privé initiatief.
Ton heeft mij ooit verzekerd dat die pagina binnen de vereniging geïntegreerd zou gaan worden, maar dat is er nog niet van gekomen.

Ik wens je, jullie veel wijsheid.

Groeten

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2015 08:53 #1419890 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Denk
Denk dat er een geheel nieuw bestuur gaat aankomen.
Tom en Maarten hadden beide aangegeven dat dit hun laatste jaar was en komende ALV het stokje gingen overdragen.
Lijkt me wel handig als er tijdig een brief komt met datum voor de tussentijdse ALV
en/of in de factor.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2015 09:48 #1419893 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Regelementen
Om te voorkomen dat we in allerlei discussies over regeltjes etc gaan verzanden straks. is het wellicht handig om de statuten te hebben.

volvo700vereniging.nl/sites/default/publ.../Statuten%20V700.pdf

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2015 11:42 #1419896 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja
Ik snap dat sommige dingen niet openbaar gemaakt worden, maar op moment dat een compleet bestuur dan zo ongeveer wisselt is iets van openheid niet heel raar lijkt mij. Zeker omdat we het opzeg moment mbt het lidmaatschap ook naderen.

@Ton Visser, mbt Facebook, iets met vooruitgang enzo misschien toch eens daar kijken dan?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2015 12:59 #1419898 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .
Niet alleen hebben, maar ook begrijpen.
Ik heb niets tegen de laatste secretaris keuze, maar juridisch is de aanstelling niks waard.

Volledig bestuur vacant stellen. Stemmen maar.
Overigens, men kiest het bestuur uit meerdere kandidaten en het staat vervolgens het gekozen bestuu vrij de rolverdeling te beslissen. Men kiest dus niet de penningmeester maar slechts een bestuurder.

Een suggestie mijnerzijds zou zijn een onbezoldigde voorzitter van buiten de club te werven.
Er is een grote groep ervaren oud-bestuurders met dergelijke hobbydrang.

Iemand met een frisse kijk, onbelast met historie en in staat om te verenigen. Daar is een vereniging tenslotte voor.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2015 14:52 #1419900 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kluts
Even een recap: We hebben een
* bijna geheel afgetreden/aftredend bestuur;
* een groep visiemannetjes die in stilte een prachtplan maken en
* een clubblad dat altijd te laat komt omdat de redacteur een hoop in z'n eentje moet doen;
* medeleden die (al dan niet in stilte) klagen over de site, de club en wat deze nu toevoegt, anders dan een forum. Genoemd werd oa. het als groep laten aanmaken van onderdelen die niet meer verkrijgbaar zijn.

Daarnaast zet een aantal leden een streep onder hun lidmaatschap, waaronder de ex-voorzitter, zoals ik hem "ken" een goede vent met het hart op de juiste plek.
Dat alles wijst voor mij op de noodzaak tot re-organisatie en wellicht, of juist, overstappen naar een andere club met meer middelen.

Mijn voorstel is per eind van dit jaar de boel te "verkopen" aan een partij die mogelijkheden ziet tot versterking in plaats van vertrek. Een partij die zich realiseert dat ook "over de grens" mensen tegen onderdelen problemen oplopen en dat je met 5 landenclubs meer slagkracht hebt voor een group buy.

Wat mij betreft: Het is mooi geweest, dit jaar probeer ik nog een of twee sleuteldagen bij te wonen en daarna kijk ik terug op 5,6 leuke jaren. De opzegdatum stond al in m'n agenda :(

Jammer, maar we zullen blijven rollen!

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2015 17:13 #1419902 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Facebook
Ik kijk tegen Facebook toch iets anders aan Arjan, wat jij vooruitgang noemt noem ik hype. En ik heb er gekeken en gezien dat het een soort tweede forum is gaan worden en wat op de Facebook pagina wordt geplaatst komt bijna nooit meer op ons forum terecht.
De pagina is nu besloten gemaakt door de twee oorspronkelijke beheerders waarvan een bestuurslid is, geen pottenkijkers.
Het gaat er nu op lijken dat er naar toe gewerkt wordt dat die Facebookpagina van Maarten en Jeroen door het forum vervangen gaat worden, onze huidige interim secretaris is inmiddels ook beheerder.
Jij bent nog lid van de vereniging, ik ook, bovendien ben jij moderator van een forum wat op sluiten na dood is.
Ik heb het idee dat ik steeds dichter bij het moment kom waarop ik mijn lidmaatschap ga opzeggen.

Veel succes met de vooruitgang,

Groeten,

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC