Volvo Klassieker Onderdelen Magazijn
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-03-2014 22:30 #1402953
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ???
Hallo Ton, Volvisti
Er is uitdrukkelijk gezegd, dat leden van de Volvo 700 vereniging kunnen bestellen bij het VKO. Omdat je de link vanaf ons forum gebruikt, kunnen zij zien dat je van de V700v komt.
groetjes
Mathy
Er is uitdrukkelijk gezegd, dat leden van de Volvo 700 vereniging kunnen bestellen bij het VKO. Omdat je de link vanaf ons forum gebruikt, kunnen zij zien dat je van de V700v komt.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-03-2014 07:25 #1402961
door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic begin
Ik zie het als een begin van een mooie samenwerking. Het kan pas wat worden als wij als vereniging er ook werk in stoppen om de onderdelenvoorziening op gang te brengen. Werk als in zorgen dat er onderdelen komen en werk als in vraag naar onderdelen.
Zo'n klassiekermagazijn vind ik erg waardevol, vooral als het op termijn ook lukt om moeilijke of niet meer leverbare onderdelen op de plank te hebben.
Als ik wat kan doen, PB me maar.
Zo'n klassiekermagazijn vind ik erg waardevol, vooral als het op termijn ook lukt om moeilijke of niet meer leverbare onderdelen op de plank te hebben.
Als ik wat kan doen, PB me maar.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-03-2014 12:21 #1402972
door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Inderdaad.
Jij begrijpt het helemaal, Chris. Dit is een zaak die moet groeien. Maar onmisbaar om in de toekomst onze bakstenen op de weg te houden. En als er leden zijn die niet meer verkrijgbare onderdelen willen laten maken: laten ze een inschrijving op touw zetten waarbij onze vereniging dat dan kan aankaarten bij het VKO. Die hebben de juiste ingangen bij diverse bedrijven om zoiets succesvol te regelen. Hedwig heeft eerder al aangegeven om dit soort zaken op zich te nemen.
Vanzelf gaat zoiets niet en initiatieven hiervoor zullen vanuit onze vereniging moeten komen. En aan de beheerder van het VKO, Wilbert Verhoeven, hebben we een prima medestander die volledig open staat voor dit soort initiatieven.
Groeten, Jan.
Vanzelf gaat zoiets niet en initiatieven hiervoor zullen vanuit onze vereniging moeten komen. En aan de beheerder van het VKO, Wilbert Verhoeven, hebben we een prima medestander die volledig open staat voor dit soort initiatieven.
Groeten, Jan.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-03-2014 20:02 #1402975
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Niet-leden
Hallo Jan
Weet jij of er plannen zijn om niet-leden, eventueel tegen een hogere prijs, te laten inkopen bij het magazijn? Vooral bij niet meer te krijgen onderdelen lijkt het me handig om "de markt" niet te zeer te beperken. Stel dat je de kunststoffen bladveer van de V90 wilt laten maken, dan zijn er binnen onze vereniging geen 30 man (schat ik zo) die daarin interesse hebben. Maar als je de Duitse markt erbij betrekt en eventueel de Zweedse, dan kom je op een mooi aantal, waardoor de fabricage van die veren zich beter loont. En dan kun je ook een paar veren extra laten maken, zodat je er een paar op voorraad hebt. Dat gaat je met 12 tot 15 afnemers niet zo gauw lukken.
Of zou je voor niet-leden een groupbuy kunnen organiseren (als lid van de vereniging), waardoor we alsnog aan een redelijk aantal komen? Zonder dat we dan problemen krijgen met de VKO/VKV.
groetjes
Mathy
PS de V90 bladveer is slechts een voorbeeld. Het is een onderdeel waarvoor moeilijk een alternatief is te verzinnen, dat specifieke kennis vereist bij de fabricage en dat qua prijs ook niet in de categorie "goh! Laat ik er daar eens een van op de plank leggen, voor het geval dat" valt. Ik heb zelf geen V90 en dus ook geen behoefte aan de betreffende veer.
Weet jij of er plannen zijn om niet-leden, eventueel tegen een hogere prijs, te laten inkopen bij het magazijn? Vooral bij niet meer te krijgen onderdelen lijkt het me handig om "de markt" niet te zeer te beperken. Stel dat je de kunststoffen bladveer van de V90 wilt laten maken, dan zijn er binnen onze vereniging geen 30 man (schat ik zo) die daarin interesse hebben. Maar als je de Duitse markt erbij betrekt en eventueel de Zweedse, dan kom je op een mooi aantal, waardoor de fabricage van die veren zich beter loont. En dan kun je ook een paar veren extra laten maken, zodat je er een paar op voorraad hebt. Dat gaat je met 12 tot 15 afnemers niet zo gauw lukken.
Of zou je voor niet-leden een groupbuy kunnen organiseren (als lid van de vereniging), waardoor we alsnog aan een redelijk aantal komen? Zonder dat we dan problemen krijgen met de VKO/VKV.
groetjes
Mathy
PS de V90 bladveer is slechts een voorbeeld. Het is een onderdeel waarvoor moeilijk een alternatief is te verzinnen, dat specifieke kennis vereist bij de fabricage en dat qua prijs ook niet in de categorie "goh! Laat ik er daar eens een van op de plank leggen, voor het geval dat" valt. Ik heb zelf geen V90 en dus ook geen behoefte aan de betreffende veer.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-03-2014 21:26 #1402980
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nieuwsgierig
Ben erg neuwsgierig en hoop dat een van jullie mij iets uit kan leggen.Er is namelijk iets wat ik niet begrijp van het fenomeen VKO, n.l. wat is de meerwaarde hier van?Ik bedoel als ik naar de dealer ga kan deze toch ook voor mij bestellen wat ik nodig heb (mits het nog te leveren is), zij kunnen toch ook in het "klassieker" magazijn van Volvo kijken.Of begrijp ik het concept niet?P.S. hoe wordt dit eigenlijk gefinancieert?
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-03-2014 00:56 #1402992
door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Leden/Niet-leden.
@ Mathy, als V700vereniging organiseren we een inschrijving/groupsbuy van een niet meer leverbaar onderdeel. Persoonlijk zeg ik dat ook niet-leden hierop moeten kunnen inschrijven. Immers, hoe meer gegadigden hoe goedkoper het nieuw te fabriceren onderdeel wordt. Dan gaat onze contactpersoon in conclaaf met de VKO en bekijkt of het ja dan nee mogelijk is en bij welke aantallen tegen welke prijs. Dan kan een inschrijving definitief gemaakt worden ( wel vooraf betalen om gedonder over geld te voorkomen) en kan de bestelling bij het VKO geplaatst worden.
@Chilm, tuurlijk kun je de algemene zaken overal nog kopen. Met nadruk op nog. Als je het VKO ook de normale zaken gunt, help je mee om datzelfde VKO een grotere speler in de onderdelenmarkt te maken met alle voordelen vandien. Als vereniging betalen we een klein bedrag per lid ( zie ALV en begroting) en verder kost het ons niets extra's. En om zelf een dergelijk onderdelenmagazijn op te starten is onbetaalbaar voor een relatief kleine vereniging als de onze. En omdat regeren vooruitzien is, hebben we een aantal jaren terug dit traject opgestart. En moet uiteraard blijken of het werkt. Maar niet geschoten is altijd mis en bedenk wel dat ogenschijnlijk normale onderdelen in de nabije toekomst ineens niet meer leverbaar kunnen zijn. En er zijn helaas ook diverse dealers die geen zin meer hebben in gezoek naar dat ene oude onderdeel wat nog ergens in Europa ligt. Mijn ervaring is dat dat af en toe ondanks alle databases een flinke zoektocht is, zelfs voor de dealer. En gelukkig zijn er nog genoeg dealers die wel behulpzaam zijn. Dat mag ook nog wel even extra gezegd worden. En zijn er mensen als bv. Carlo Schmidt en Timen Smit die goede en niet te dure gebruikte onderdelen verkopen. Maar voor nieuw aan te maken onderdelen kunnen we in de toekomst niet zonder een VKO. Daar ben ik heilig van overtuigd.
Groeten, Jan.
@Chilm, tuurlijk kun je de algemene zaken overal nog kopen. Met nadruk op nog. Als je het VKO ook de normale zaken gunt, help je mee om datzelfde VKO een grotere speler in de onderdelenmarkt te maken met alle voordelen vandien. Als vereniging betalen we een klein bedrag per lid ( zie ALV en begroting) en verder kost het ons niets extra's. En om zelf een dergelijk onderdelenmagazijn op te starten is onbetaalbaar voor een relatief kleine vereniging als de onze. En omdat regeren vooruitzien is, hebben we een aantal jaren terug dit traject opgestart. En moet uiteraard blijken of het werkt. Maar niet geschoten is altijd mis en bedenk wel dat ogenschijnlijk normale onderdelen in de nabije toekomst ineens niet meer leverbaar kunnen zijn. En er zijn helaas ook diverse dealers die geen zin meer hebben in gezoek naar dat ene oude onderdeel wat nog ergens in Europa ligt. Mijn ervaring is dat dat af en toe ondanks alle databases een flinke zoektocht is, zelfs voor de dealer. En gelukkig zijn er nog genoeg dealers die wel behulpzaam zijn. Dat mag ook nog wel even extra gezegd worden. En zijn er mensen als bv. Carlo Schmidt en Timen Smit die goede en niet te dure gebruikte onderdelen verkopen. Maar voor nieuw aan te maken onderdelen kunnen we in de toekomst niet zonder een VKO. Daar ben ik heilig van overtuigd.
Groeten, Jan.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-03-2014 10:01 #1403041
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic helemaal mee eens
Ik ondersteun de stelling van Jan, hoe meer mensen meedoen met de aanmaak van oude onderdelen hoe meer kans we maken dat ze beschikbaar komen. Als het VKO net zo handelt als met mijn toenmalige P1800 onderdelen maak ik me geen zorgen voor de toekomst, als de behoefte maar duidelijk is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-03-2014 18:06 #1403049
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Raamlijsten
Niet alleen de voorruit lijsten van een 780 zijn niet meer leverbaar, ook van de lijsten voor een 740 is niet alles meer nieuw leverbaar en als de onwetende ruitverwijderaar alvast je ruit verwijderd en de strips sloopt en er dan pas achter komt dat de strips er niet meer zijn heb je als klant een probleem.
Dus ook voor de normale 740 zijn eenvoudige, regelmatig nodige onderdelen, al niet meer te vinden.
En dan hebben we het nog niet eens over de wat exclusievere dingen zoals een bladveer voor de S/V90 of dingen voor een 780.
We moeten nu even door die dip heen van een Daily Runner tot een echte klassieker met de 700 en de 900 modellen, maar voor de klassiekers worden wel weer dingen geregeld (kijk maar naar de Duett, de Amazon etc) maar in die tussenliggende periode is het ploeteren en daarom is het VKO zo belangrijk.
Ook de overgang van voorraaddatabase en het niet 100% gekoppeld zijn van alle oude en nieuwe voorraadsystemen maken het voor een dealer niet altijd inetressant om dat ene onderdeel van €2,50 te willen zoeken.
Kortom, helemaal eens met Jan, over een paar jaar zal de echte 700 klassieker liefhebber deze inspanningen wel waarderen.
Dus ook voor de normale 740 zijn eenvoudige, regelmatig nodige onderdelen, al niet meer te vinden.
En dan hebben we het nog niet eens over de wat exclusievere dingen zoals een bladveer voor de S/V90 of dingen voor een 780.
We moeten nu even door die dip heen van een Daily Runner tot een echte klassieker met de 700 en de 900 modellen, maar voor de klassiekers worden wel weer dingen geregeld (kijk maar naar de Duett, de Amazon etc) maar in die tussenliggende periode is het ploeteren en daarom is het VKO zo belangrijk.
Ook de overgang van voorraaddatabase en het niet 100% gekoppeld zijn van alle oude en nieuwe voorraadsystemen maken het voor een dealer niet altijd inetressant om dat ene onderdeel van €2,50 te willen zoeken.
Kortom, helemaal eens met Jan, over een paar jaar zal de echte 700 klassieker liefhebber deze inspanningen wel waarderen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-03-2014 20:35 #1403054
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic O.k.
@Jan, Maarten, Ries: duidelijk verhaal, bedankt, leve de VKO

Moderators: Jerry Stam