Facebook etc.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-07-2015 18:37 #1420169
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Waar staat dat er ballotage
Waar staat dat er ballotage is? Je draagt door Ton.
De beheerder van de Facebook pagina moet je toegang geven tot de pagina. Als lid krijg je die toegang. Geen ballotage dus.
Als je over alles wilt stemmen (gelukkig heb ik die behoefte niet
), dan moet je in het bestuur gaan zitten. Die kans is er nu. Dus grijp 'em! Je kunt je aanmelden voor genoeg functies.
De beheerder van de Facebook pagina moet je toegang geven tot de pagina. Als lid krijg je die toegang. Geen ballotage dus.
Als je over alles wilt stemmen (gelukkig heb ik die behoefte niet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-07-2015 18:55 #1420170
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Goed lezen Lex
Er staat dat ook niet leden op verzoek toegang hebben, leden zouden dat volgens die regel dus al hebben, nou niet dus, die moeten er ook om vragen.
En een bestuursfunctie, nee dank je, niet op deze manier en bij de huidige stand van zaken. Wat niet betekent dat ik niet mag zeggen wat ik van de gang van zaken vind.
Groeten,
En een bestuursfunctie, nee dank je, niet op deze manier en bij de huidige stand van zaken. Wat niet betekent dat ik niet mag zeggen wat ik van de gang van zaken vind.
Groeten,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-07-2015 21:48 #1420174
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rode lap
Die Facebook pagina heeft het voor jou wel gedaan zeg!
Voor mij klinkt het een beetje als FOMO, ik zou me daar echter niet zo druk om maken. Het valt allemaal erg mee. Meld jezelf maar aan of kijk via een ander. Zo spannend is het niet.
Ik denk wel dat er naar een goede juridische term gezocht moet worden, want het woord officieel dekt de lading niet.
Maar ik ga daar niet over, want ik zit niet in het bestuur.
Waar ik me meer zorgen over maak is het feit dat er niets bekend is gemaakt over de reden waaróm we deze bestuurscrisis hebben.
Bovendien gaat het zittende bestuur gewoon door. Alsof er niets gebeurd is
Het feit dat 40% van het bestuur opstapt lijkt daar in tegenspraak mee.
Persoonlijk vind ik dat de leden daar wel recht op hebben. En niet pas in januari.
Voor mij klinkt het een beetje als FOMO, ik zou me daar echter niet zo druk om maken. Het valt allemaal erg mee. Meld jezelf maar aan of kijk via een ander. Zo spannend is het niet.
Ik denk wel dat er naar een goede juridische term gezocht moet worden, want het woord officieel dekt de lading niet.
Maar ik ga daar niet over, want ik zit niet in het bestuur.
Waar ik me meer zorgen over maak is het feit dat er niets bekend is gemaakt over de reden waaróm we deze bestuurscrisis hebben.
Bovendien gaat het zittende bestuur gewoon door. Alsof er niets gebeurd is
Het feit dat 40% van het bestuur opstapt lijkt daar in tegenspraak mee.
Persoonlijk vind ik dat de leden daar wel recht op hebben. En niet pas in januari.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-07-2015 22:50 #1420175
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Officiele paginas bestaan
Officiele paginas bestaan niet binnen facebook. Iedereen kan en mag een pagina maken. Zo ook voor de vereniging.
De factor en het forum zijn de verenigingsorganen, facebook slechts een aanvulling waar iedereen op mag plaatsen wat hij wilt (uiteraard wel fatsoenlijk). Facebook komt in de statuten nergens voor, ook nergens voor nodig.
Leden en niet leden kunnen er kijken en posten zoveel als ze willen. Dat is het leuke van Facebook. En als leden iets van een evenement eerder op facebook plaatsen dan hier, dat is ze goed recht. Zolang het maar geen officiele aankondigingen van het bestuur zijn.
@Ton ik begrijp je heel goed. Maar soms kan je beter iets omarmen dan tegen iets strijden. De strijd tegen de opkomst van Facebook is niet te stuiten. If you cant beat them join them
Je zal het nog leuk gaan vinden 
Groet Paul
De factor en het forum zijn de verenigingsorganen, facebook slechts een aanvulling waar iedereen op mag plaatsen wat hij wilt (uiteraard wel fatsoenlijk). Facebook komt in de statuten nergens voor, ook nergens voor nodig.
Leden en niet leden kunnen er kijken en posten zoveel als ze willen. Dat is het leuke van Facebook. En als leden iets van een evenement eerder op facebook plaatsen dan hier, dat is ze goed recht. Zolang het maar geen officiele aankondigingen van het bestuur zijn.
@Ton ik begrijp je heel goed. Maar soms kan je beter iets omarmen dan tegen iets strijden. De strijd tegen de opkomst van Facebook is niet te stuiten. If you cant beat them join them

Groet Paul
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-07-2015 23:03 #1420177
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Zinder
Zonder Facebook weten ze ook wel te vinden waar je woont en wat je pincode is.
Haha.
Groeten,
Gerben
Haha.
Groeten,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-07-2015 00:04 #1420180
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Flauw hoor
Oh wat zijn we weer flauw bezig,
De Factor komt 4 maal per jaar.
De Factor is nog nooit twee maal per jaar uitgekomen.
En het was een bestuursbeslissing.
Daar hoef je als lid niet over te stemmen Ton, daar mag je het bestuur op de ALV over aanspreken.
De Factor komt 4 maal per jaar.
De Factor is nog nooit twee maal per jaar uitgekomen.
En het was een bestuursbeslissing.
Daar hoef je als lid niet over te stemmen Ton, daar mag je het bestuur op de ALV over aanspreken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-07-2015 00:07 #1420181
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niets gebeurd???
Het zittende bestuur gaat niet door alsof er niets gebeurd is,
we gaan wel door, dat klopt, maar wel in overleg met een groot deel van de kadergroep en met instemming van de kadergroep.
Verder willen we niet in de openbaarheid (niet op het forum) dieper ingaan op de reden.
Maar je hebt een PB Jeroen,
we gaan wel door, dat klopt, maar wel in overleg met een groot deel van de kadergroep en met instemming van de kadergroep.
Verder willen we niet in de openbaarheid (niet op het forum) dieper ingaan op de reden.
Maar je hebt een PB Jeroen,
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-07-2015 20:16 #1420231
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic FOMO?
Helemaal geen rode lap hoor Jeroen, en ik ben helemaal niet bang iets belangrijks of iets leuk te missen.
Waar ik vanaf het begin iets tegen heb is de populistische manier waarmee deze Facebook pagina gebracht is. Zo van wij weten wel wat leuk is voor de leden van de Volvo700Vereniging, zonder enig overleg met het bestuur.
Ik kan mij ook niet aan de indruk onttrekken dat het ook te maken had met de destijds zeer negatieve uitlatingen over Drupal waar onze website op gebaseerd is, de term Druiphel kwam zelfs voorbij.
Dat het niet spannend is weet ik ook wel, ik keek mee voor de boel op slot ging, pottenkijkers weet je wel, en ik kijk nu weer mee.
Het enige van belang wat ik ben tegen gekomen is de inbreng van Niklas Lindberg, ik heb zijn website van Linto AB met veel interesse zitten lezen.
Ik ben het met je eens dat er zo spoedig mogelijkheid van zaken gegeven moet worden. Misschien kun jij eens met Maarten hierover praten, ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat jullie een goed contact hebben.
Groeten,
Waar ik vanaf het begin iets tegen heb is de populistische manier waarmee deze Facebook pagina gebracht is. Zo van wij weten wel wat leuk is voor de leden van de Volvo700Vereniging, zonder enig overleg met het bestuur.
Ik kan mij ook niet aan de indruk onttrekken dat het ook te maken had met de destijds zeer negatieve uitlatingen over Drupal waar onze website op gebaseerd is, de term Druiphel kwam zelfs voorbij.
Dat het niet spannend is weet ik ook wel, ik keek mee voor de boel op slot ging, pottenkijkers weet je wel, en ik kijk nu weer mee.
Het enige van belang wat ik ben tegen gekomen is de inbreng van Niklas Lindberg, ik heb zijn website van Linto AB met veel interesse zitten lezen.
Ik ben het met je eens dat er zo spoedig mogelijkheid van zaken gegeven moet worden. Misschien kun jij eens met Maarten hierover praten, ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat jullie een goed contact hebben.
Groeten,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-07-2015 20:52 #1420233
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan
Het hoe en waarom van de Facebook pagina is louter uit goede bedoelingen gemaakt Ton. Noem het een fanpagina, noem het een eigengereid alternatief, noem het burgerlijk ongehoorzaam.
Whatever. In mijn beleving is het nooit een oekaze geweest van iemand die wel even ging bepalen wat leuk is voor een ander.
Er speelden veel dingen , en het droef All verhaal speelde indertijd zeker een rol. Maar ook het aantrekken van mensen die net als Linto AB geen behoefte hebben aan een Nederlandse website zoals deze.
En ziedaar: je kunt zeggen wat je wil, maar dat werkt.
Er was ook een haakje aan, waardoor het een officieel V700 orgaan leek, maar daar is indertijd snel korte metten mee gemaakt. En terecht, achteraf.
Persoonlijk vind ik het wel goed dat het nu onder het beheer van de vereniging valt, wat je ook moge vinden van het huidige bestuur.
Ik denk dat het een onderdeel moet zijn van de communicatie richting leden, en van leden onderling maar gezien hoe Facebook in elkaar zit is het op vrijwillige basis ( net als deze site of telefoon trouwens)
En andersom dus ook, ben je of wil je geen lid van Facebook worden dan kun je alleen een openbaar gedeelte zien. (Net als deze site overigens)
Whatever. In mijn beleving is het nooit een oekaze geweest van iemand die wel even ging bepalen wat leuk is voor een ander.
Er speelden veel dingen , en het droef All verhaal speelde indertijd zeker een rol. Maar ook het aantrekken van mensen die net als Linto AB geen behoefte hebben aan een Nederlandse website zoals deze.
En ziedaar: je kunt zeggen wat je wil, maar dat werkt.
Er was ook een haakje aan, waardoor het een officieel V700 orgaan leek, maar daar is indertijd snel korte metten mee gemaakt. En terecht, achteraf.
Persoonlijk vind ik het wel goed dat het nu onder het beheer van de vereniging valt, wat je ook moge vinden van het huidige bestuur.
Ik denk dat het een onderdeel moet zijn van de communicatie richting leden, en van leden onderling maar gezien hoe Facebook in elkaar zit is het op vrijwillige basis ( net als deze site of telefoon trouwens)
En andersom dus ook, ben je of wil je geen lid van Facebook worden dan kun je alleen een openbaar gedeelte zien. (Net als deze site overigens)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-07-2015 21:55 #1420237
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Prachtige bewoording. Precies
Prachtige bewoording. Precies hoe je fb moet zien. Love it or leave it.
Moderators: Jerry Stam