Facebook etc.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2015 22:06 #1420007 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Doorplaatsen? Slecht idee
Ik vind het een enorm slecht idee, nog even afgezien van het feit of het mogelijk is.

Het gaat iemand die geen Facebook wil of mag ( van zijn moeder ) of iemand die geen lid is van de facebookgroep geen ene moer aan wat men daar plaatst.
"Ik wil niet meedoen, maar ik wil het toch zien" Die peepshow gaat niet op, heren!
De Facebook privacy is juist zo gezet om... De privacy binnen de groep te waarborgen!
Daar mág niet aan worden getornd.

Er wordt een zeer ruimhartig beleid gehanteerd om mensen toe te laten tot de facebookgroep maar toch zijn er mensen geblokkeerd. En dat is echt niet vanwege een meningsverschil of een lelijk woord.

Bovendien zou het weer bovendien weer openbaar moeten zijn, met alle gevolgen als spam en intriganten van dien.
Wat wel zou kunnen is Facebookleden die het hier ook kunnen volgen. Maar ik zie nauwelijks toegevoegde waarde.

Als je bang bent om wat te missen in de Facebook groep moet je je maar aanmelden bij de Facebook groep. Weet je niet hoe het moet of vind je het niks? Dan is Facebook wellicht niks voor jou. Even goede vrienden.

Dat geldt overigens ook voor deze site. Zonder account geen toegang. En hier is het nooit een probleem geweest.

Het hart van de vereniging ligt hier. En dat moet zo blijven
Activiteiten aanmelden? Hier!
Sleuteldagen? Hier
VKB zaken? Hier
Verenigingszaken?
Technische ondersteuning? U raadt het al...
Dat beetje verstrooiing kan makkelijk op de Facebook pagina.
Scheelt ook weer in de kosten

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2015 09:38 #1420010 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Gezeur.
Wat een gezeur, dat hele verhaal van jou met al die zogenaamde argumenten Jeroen.
Het interesseert mij helemaal niets of jij het een slecht idee vindt, ik zou het een prima idee vinden. En als ik de reacties goed lees ben ik niet de enige.
En volgens mij heeft binnen deze vereniging iedereen recht op zijn eigen mening.
Ik wil niet meedoen maar ik wil het toch zien, nou voor mijn deel klopt dat, ik kijk gewoon mee via een verder ongebruikt officieel email adres of jij dat nou leuk vind of niet.
Overigens kan een ieder die geen lid is van de vereniging op onze site kijken uitgezonderd dat deel waar lidmaatschap voor vereist is.

Groeten,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2015 23:28 #1420032 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic FB en verenigingssite graag gescheiden.
Ik ben niet voor een koppeling van Facebook aan deze site. Misschien wat ouderwets, maar het klinkt mij als een dubbelopsituatie: waarom zou ik, tegen eventuele extra kosten, het AD als katern in mijn Weekend-NRC willen hebben?
Bij Facebook heerst de tendens dat juist informatie van andere media op de Facebookpagina getoond gaat worden. Ik weet niet of deze omgekeerde gedachte door Facebook ondersteund gaat en/of blijft worden.
En, omdat ik me niet kan inhouden, Facebook en privacy kunnen echt niet in een zin gebruikt worden. In de regel is het enkel de Facebookgebruiker die daar nog in gelooft, danwel er de draak mee steekt.
Daarnaast zijn er legio bronnen voor de bakstenen. Laten we deze 'private' site zoveel mogelijk vrij houden van ruis. Persoonlijk kom ik hier zelden; alleen als ik bruikbare informatie zoek, relevante teksten erover wil lezen en deze snel wil kunnen vinden.
Tenslotte ben ik van mening dat de Facebookpagina van de vereniging uitsluitend toegankelijk zou moeten zijn voor leden van de vereniging. (Maar dat zal een privacykwestie zijn)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-07-2015 21:40 #1420119 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Citaat
Tenslotte ben ik van mening dat de Facebookpagina van de vereniging uitsluitend toegankelijk zou moeten zijn voor leden van de vereniging. (Maar dat zal een privacykwestie zijn)

Facebook is gratis, Dit V700 forum kost de leden en dus de vereniging een hoop geld.
Ik zeg dus eerder andersom. Niet leden op forum dienen wat mij betreft te betalen voor het gebruik.

Koppeling FB naar forum zeer slecht idee.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2015 08:57 #1420127 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Betalen.
Er was enkele jaren geleden ook een voorstel om niet leden een bijdrage te vragen voor het open deel van het forum forum, dat was toen 15 Euro per jaar. Ik zeg er was een voorstel, daarna bleef het stil.

Ik vind nog steeds die hele Facebook pagina een zeer slecht idee, wat daar geplaatst wordt komt niet op het forum, en dan daarna gaan zeggen dat we veel geld kwijt zijn aan het forum en dat bijna niemand het meer bezoekt.

Groeten,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2015 22:28 #1420141 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Precies !
Ton heeft helemaal gelijk
Wat op Facebook staat komt niet op het forum.
Wat bij de gamma in de folder staat staat niet in de folder van de praxis.
Ook al gaat het allebei om doe het zelf.
Sommigen komen niet bij de gamma en anderen niet bij de praxis. De boormachine uit de gamma folder kun je niet kopen bij de praxis.
Daarvoor moet je naar de gamma. Wil je niet naar de gamma? Dan krijg je iets anders bij de praxis.
Nog eenvoudiger kan ik het niet meer uitleggen.

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
24-07-2015 23:28 #1420146 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic Facebook pagina.
Aangezien de facebook pagina nu een officieel onderdeel is van deze vereniging heeft elk lid van deze vereniging recht om ook dit media kanaal volgen. Dit betekend dat hij via het officele media kanaal de informatie ter beschikking hoort te hebben.
Daarmee hoort facebook ook bereikbaar zijn voor een ieder lid van deze vereniging.
En is het huishoudelijk reglement hierop van toepassing lijkt mij.
13. 6. De internetsite bevat ten minste algemene informatie over de vereniging, haar doelstellingen en activiteiten en een interactieve informatie-uitwisselingsmogelijkheid voor de internetsite-bezoekers.

Indien dit anders is zou er een aanpassing moeten komen in het huishoudelijk reglement, dit is namelijk niet meegenomen in het toekennen van de Facebook pagina als off. Volvo 700 media kanaal.

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2015 09:05 #1420153 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Tang op een varken
Dit slaat als een tang op een varken, zover ik weet ben ik niet lid van de Gamma noch van Praxis. Ben aan geen van beiden dus lidmaatschap verschuldigd.
Als ik een van beiden bezoek hoef ik mij ook niet van te voren aan te melden om door een ballotagecommissie beoordeeld te worden en bij de gratie van de Jeroen van de Gamma of de Praxis toegang tot de folder te krijgen.

Kortom een l*lverhaal

Overigens hebben beide zaken ongetwijfeld een open Facebookpagina, heb jij daar ook al gelikt of hoe dat ook heet Jeroen?

Groeten,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2015 12:50 #1420158 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet officieel
De Facebook pagina is niet het officiële V700 media kanaal, daar wordt de Factor mee bedoeld.

Maar in de komende Factor staat de Facebook pagina als webadres in de colofon.

De Pagina is benoemd tot officiële pagina na het verschijnen van de laatste Factor en om praktische redenen staat dat dus pas in de komende Factor.
En ja, ieder lid wat toegang wil tot de Facebook pagina krijgt dat. Geen punt.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2015 18:18 #1420168 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Factor?
Maarten,

De Factor krijgen we ongeveer twee keer per jaar, dus dat media kanaal is beperkt.
En waarom kan het ledengedeelte op het forum ook niet als zodanig dienst doen?

Die Facebook pagina hoeft wat mij betreft niet in de colofon te staan, we hebben een officiele webpagina, namelijk www.volvo700vereniging.nl

Ik heb geen idee wie de beslissing heeft genomen dat die Facebook pagina officieel is geworden maar ik ben niet in de gelegenheid geweest om daar over te stemmen.

Maar nu over die toegang, op die pagina valt te lezen dat die pagina op verzoek ook toegankelijk is voor niet leden van de vereniging, daar staat dus eigenlijk dat diegene die lid is van de Volvo700Vereniging en daar toegang wil hebben daar dus niet om hoeft te verzoeken.

Waarom moet ik dan door de ballotagecommissie als lidnummer 116?

Groeten,

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC