Moties Bashir verworpen: geen overgangsgregeling LPG en diesel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2013 11:15 #1387291 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic jammer
Het is doodzonde, maar het is vanuit het perspectief van de regeling en de belastingen wel te begrijpen.
Ik weet niet of het te billijken is, dat is weer wat anders.
Het was een regeling om mensen met hun oude karretje een paar kilometers te laten maken.
En die konden verder weinig schade doen. Lekker 2-3-4000 km tuffen. Het straatbeeld opvrolijken. Jezelf een goed humeur bezorgen. dat soort dingen.
Maar het is net als de grijs kentekenregeling uit de jaren 80 en 90. Opeens gaat een industrie er zich mee bemoeien. met het Adagium LEKKER GOEDKOOP JONGUH! GEEN BELASTING BETALUH! en dat soort zaken.
Gevolg is dat er vogels van diverse pluimage oneigenlijk gebruik gaan maken van een regeling. En dat vind de belastingdienst niet leuk.
Gebleken is intussen ook op andere vlakken dat Weekers natuurlijk niet echt  "the sharpest tool in the shed" is, dus die heeft niet de capaciteit om mensen te mobiliseren om met een goed plan te komen.
En dus gaan ze er wat aan doen op deze manier. Ja, dat vind ik niet zo vreemd.
Wel jammer.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2013 22:29 #1387321 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic In
de bui /staat zoals ik nu ben zou ik 'm voor 5 rooien wegdoen :( terwijl het geïnvesteerde bedrag van mij vele malen hoger ligt en bijna de 10 rooien aantikt en nog steeds niet klaar is in mijn ogen...)
Dus als iemand een 760 diesel met automaat zoekt in perfecte staat, 30 jaar oud, net weer 2 jaar gekeurd, nw leren interieur (wat nog ligt te drogen, word er nog ingezet en wat alleen aan aanschaf, nwe leren stukken en leerverf ruim 750 euro kostte), net zoals de reeds aanwezig motorverwarming (heb je in nederland totaal niet nodig, maar is een erg leuke optie erop)
Een karrevracht aan onderdelen, terwijl al nergens op bezuinigt is. Compleet nieuwe bekabeling rondom in de gehele auto, nwe verstuivers, nwe gloeispiralen, compl. gereviseerde br.st.pomp, nwe V-snaren en distributieriemen, nwe remschijven, blokken en klauwen rondom. Deukjes rondom laten verwijderen door de Deukentovenaar. Motorkap, zonnedak en spoiler opnieuw laten spuiten
Met nieuw bedoel ik dus echt nieuw en geen gebruikt spul, taxatierapport aanwezig !
Maar er is geen hond die dat bedrag gaat betalen voor een 30 jaar oude diesel waar je volledige MRB op moet betalen....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-05-2013 11:04 #1387335 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 500
tja, ik ben bang dat je 500 max 1000 gaat terug krijgen voor die auto. Deze maatregelen hebben vergaande consequenties voor de handelswaarde.
pure kapitaalvernietiging. Aan de andere kant, zolang je niks verkoopt verlies je niks.
Nu is ie misschien 1000 euro. Maar over 2 jaar nog steeds.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-05-2013 11:29 #1387339 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic duitsland?
De rest van europa houd toch 30 jaar aan?
Waarom dan niet buiten Nederland aanbieden als je al wil verkopen?

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-05-2013 19:42 #1387363 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic Wie o wie...?
Het SP kamerlid, (namen mogen geschreven worden in dit democratisch Nederlandse landje), de heer Farshad Baskir, dient 2 moties in voor gelijke vrijstelling zoals de (schone) benzine rijders toebedeelt krijgen, n.l. ook voor de diesels en lpg-ers. Ik vraag me af welke belangengroep de heer Baskir behartigt, de èchte groep liefhebbers die het automobiel gebruiken voor hun hobby/liefhebberij, of de "economische" doelgroep die er al jaren dagelijks (mis)gebruik van maakt ? En het kabinet slaapt toch niet alleen `s nachts... (of ook overdag... ?)
Ik zou het niet weten..., wellicht beiden doelgroepen neem ik aan... , want stel je voor..., voordat je het weet... ...
Geef de dieselaars en lpg-ers de kans om met een dagenkaart te rijden, gewoon het omgerekende dagtarrief van ca. 4 (?) euries...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-05-2013 20:54 #1387364 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic In
mijn persoonlijke situatie zou dat, met aanhouden van de diesel, neerkomen op alleen al 258 euro per maand aan MRB wat hier dan maandelijks weggebracht moet worden.  Niet erg, begrijp mij goed, maar voor mij onbetaalbaar geworden. Tel daar nog even alle verzekeringen, all risk en WA extra bij op en dan zit je al op een dikke 600 euro per maand voor alle auto's. En dan heb je dus nog geen meter gereden !!
En ik vind het echt verschrikkelijk dat ik een auto die ik geheel zelfstandig weer heb opgebouwd, waar ieder vrij uurtje in is gaan zitten, waar ik met heel veel liefde en plezier en soms tot in uiterste perfectie onderdelen van heb vervangen, gerepareerd, vertroeteld, etc., moet verkopen omdat ik het niet meer kan betalen...  en niet eens door mijn eigen schuld :(
Wil graag betalen, begrijp mij goed en ben er ook mee eens dat de vorige regeling bagger was en dat deze op zeer grote schaal werd misbruikt. Iedere oldtimerbezitter wilt rustig betalen, dat is ook geen enkel probleem, maar dan wel fair en eerlijk en dat laatste is nu ver te zoeken !

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2013 17:29 #1387417 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja....
Ze hebben geld nodig en proberen dat binnen te halen op allerlij slinkse wijze en onder valse lees onterechte voorwaarden / uitganspunten die kant nog wal slaan.
Ik vind het ook volledig onterecht om op deze manier te werk te gaan. Natuurlijk wil je wegebelasting betalen, maar wel op een redelijke manier. Waarom niet on-line aanmelden als je een week met je oldtomer wil gaan rijden of zo en dan voor die week de belasting direct betaalt en weer uitschrijven na die week?? Dat kan toch??? Daar moeten dan natuurlijk wel strenge sancties op komen dat als je wordt gepakt met rijden in je wagen zonder te hebben betaald een paar jaar de belasting voldoet plus een boet van 200%, zonder pardon natuurlijk. Want dat is niet nodig natuurlijk, je kunt gewoon online inschrijven en betalen. Klaar!
Dat kan toch tegenwoordig met het inernet? Je kunt een protocol ontwerpen die onlosmakelijk aantoont dat je had betaald of dat niet had gedaan..
Of, als men dat niet wil, gewoon minimaal voor 1 maand de wagen inscgrijven zonder rompslomp. Klaar.
Ik wens onze Nederlandse oldtimer bezitters van de vereniging alle succes toe in dit geheel, ik leef met jullie mee. In België speelt het (nog) niet.
Het wordt echt te gek.
Robert

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC