Helaas is de rode niet zo goed
- V700 register
- Nieuw lid
-
Riempje van EUR 15 erop en rijden weer.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Op naar de 190
- V700 register
- Nieuw lid
-
ton 760 gle schreef : Komt de wijsheid uit Belgie! Dank je wel Hedwig. Dan heb ik dus geluk denk ik. Wordt vervolgd! Gr. Ton
En Ton, hoe is het er nu mee? Miskoop of toch niet?
Groet, Dick
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zal morgen eens foto plaatsen.
Is inmiddels voorzien van nieuwe riem, gepolijst,ven wordt vandaag verder in de was gezet, en schoon gemaakt van binnen.
Is geen schoonheid, maar voor een auto van 26 jaar oud, zeker niet slecht.
Ik voel me niet miskocht!
Foto volgt.
Gr.
Ton
- V700 register
- Nieuw lid
-
Voor dat geld kun je je ook niet miskopen!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ne, geintje, klopt, alleen al de onderdelen zijn meer waard.
Ik ga de auto echter gewoon laten zoals ze nu is.
Gewoon rijden en bijhouden.
Gr.
Ton
- V700 register
- Nieuw lid
-
<p style="color: #000033; font-size: 13px; line-height: 17px;">2,3 Liter E en K blok = (grote kans) kapot.<p style="color: #000033; font-size: 13px; line-height: 17px;">2.3 Liter F blok = kans op vrijloper.<p style="color: #000033; font-size: 13px; line-height: 17px;"> <p style="color: #000033; font-size: 13px; line-height: 17px;">Kan iemand mij uitleggen hoe dat zit met die vrijloop. Ik heb een B230FK en dacht altijd dat het over en uit was bij een gebroken riem.<p style="color: #000033; font-size: 13px; line-height: 17px;"> <p style="color: #000033; font-size: 13px; line-height: 17px;">groeten Ad
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wanneer de distributieriem breekt terwijl de motor loopt staat de nokkenas vrijwel meteen stil en bewegen de kleppen dus ook niet meer. De krukas echter draait, door het vliegwiel, langer door. Wanneer de auto rolt en in een versnelling staat wordt de krukas ook nog aangedreven door de wielen.Kompagne schreef : Kan iemand mij uitleggen hoe dat zit met die vrijloop.
Bij de meeste moderne motoren komen de kleppen in onderste (geheel geopende) stand zo diep de verbrandingskamer in dat de cilinders er in hun bovenste stand tegenaan zouden slaan. Zolang de distrubtieriem heel is gebeurt dat niet, maar als hij bij zo'n motor breekt heb je dus minstens een paar kromme kleppen.
Bij een z.g. vrijloper is er in de verbrandingskamers boven de cilinders zoveel ruimte dat ze zelfs in bovenste stand de kleppen niet raken.
De B230FK is zo'n motor, zoals al eerder gezegd.
Alleen wanneer de kop heftig gevlakt is zou het kunnen dat de kleppen net iets dieper komen, waardoor hij toch niet meer vrijloopt, maar ik heb dat eigenlijk nog nooit gehoord.
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-