doe het zelf garage
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-02-2013 00:31 #1380299
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 960
Piet, de 960 van mijn vrouw heb ik verkocht aan mijn dochter, nou ja verkocht, bijna weggegeven kan ik beter zeggen, die ging plotseling veel rijden voor haar werk en had een auto nodig met gas, dus die auto moet op zijn oude dag nog hard werken en dat doet ie goed, geen problemen.
De auto van mij hebben we de cylinderkopbouten van nagetrokken en alle vacuumslangetjes van vervangen want die zagen er nogal verdroogd uit en sindsdien loopt de auto als een tierelier. Ik ben er de laatste 3 weken nog 2 keer mee naar Perpignan geweest en feilloos. Er zijn alleen een paar andere dingetjes mee aan de hand en dat is de zittingen van de stoelen die beginnen nu plotseling erg te verslijten dus die moeten opgeknapt gaan worden, stoelverwarming werkt niet en ik hoor als de motor koud is een geluid wat ik nog niet thuis kan brengen. Het is een gepiep of gefluit. Ik dacht eerst dat het de stuurbekrachtiging was, maar daar komt het geluid toch niet vandaan. Ik moet daar toch eens een terzake kundig iemand naar laten luisteren. En hij moet hier en daar toch eens wat bijgewerkt worden, want de kms. die ik er in ruim 2 jaar nu mee gereden heb, ongeveer 100000, zijn hem toch wel aan te zien, vooral aan de bumpers. En ik denk dat ik binnenkort aan de beurt ben om de kachelradiateur te vervangen, want het duurt erg lang voor het interieur warm wordt terwijl de motor binnen de kortste keren op temp. is. Als het -5 is buiten dan voel je wat lauwe lucht en dat is alles. Dus ik heb nog genoeg te doen. Maar voor het overige, geen gerammel van het onderstel stuurt goed remt goed, ik wil hem voorlopig nog niet missen. as weekend rijden we naar Emmen, dat is toch weer van ons uit 650km op en neer. Ondertussen kijk ik uit naar een mooie 960 of v90 in onberispelijke staat en een die betaalbaar is en ik weet zeker, vroeg of laat vind ik er weer een. Nee voor mij voorlopig niks anders
De auto van mij hebben we de cylinderkopbouten van nagetrokken en alle vacuumslangetjes van vervangen want die zagen er nogal verdroogd uit en sindsdien loopt de auto als een tierelier. Ik ben er de laatste 3 weken nog 2 keer mee naar Perpignan geweest en feilloos. Er zijn alleen een paar andere dingetjes mee aan de hand en dat is de zittingen van de stoelen die beginnen nu plotseling erg te verslijten dus die moeten opgeknapt gaan worden, stoelverwarming werkt niet en ik hoor als de motor koud is een geluid wat ik nog niet thuis kan brengen. Het is een gepiep of gefluit. Ik dacht eerst dat het de stuurbekrachtiging was, maar daar komt het geluid toch niet vandaan. Ik moet daar toch eens een terzake kundig iemand naar laten luisteren. En hij moet hier en daar toch eens wat bijgewerkt worden, want de kms. die ik er in ruim 2 jaar nu mee gereden heb, ongeveer 100000, zijn hem toch wel aan te zien, vooral aan de bumpers. En ik denk dat ik binnenkort aan de beurt ben om de kachelradiateur te vervangen, want het duurt erg lang voor het interieur warm wordt terwijl de motor binnen de kortste keren op temp. is. Als het -5 is buiten dan voel je wat lauwe lucht en dat is alles. Dus ik heb nog genoeg te doen. Maar voor het overige, geen gerammel van het onderstel stuurt goed remt goed, ik wil hem voorlopig nog niet missen. as weekend rijden we naar Emmen, dat is toch weer van ons uit 650km op en neer. Ondertussen kijk ik uit naar een mooie 960 of v90 in onberispelijke staat en een die betaalbaar is en ik weet zeker, vroeg of laat vind ik er weer een. Nee voor mij voorlopig niks anders
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-02-2013 00:55 #1380300
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Investering
Je moet er zin in hebben, rijk worden ervan doe je niet.
Als je de thuis-sleutelaar naar je toe wil lokken, moet je wel wat te bieden hebben.
-een goeie brug (-gen) of put
-perslucht, dwz een compressor met luchtsleutel (s)
-krick's en ander steun gereedschap voor onder de brug, in de put.
-een assortiment pully trekkers, pers gereedschappen enz
-las app. om een uitlaatje oid dicht te kleiën.
- wielen en banden app.
- werkplaats pers
- goed verlicht en verwarmd
- koffie thee limonade.................muziek
- internet..............effe wat opzoeken
- een magazijntje waaruit je boutjes, moertjes, amp stekkertjes, olie, zekeringetjes en lampjes kan verkopen.
en bovenal.....een strakke handhaving van de regels!!!!!!!!!!!!!
Als je de thuis-sleutelaar naar je toe wil lokken, moet je wel wat te bieden hebben.
-een goeie brug (-gen) of put
-perslucht, dwz een compressor met luchtsleutel (s)
-krick's en ander steun gereedschap voor onder de brug, in de put.
-een assortiment pully trekkers, pers gereedschappen enz
-las app. om een uitlaatje oid dicht te kleiën.
- wielen en banden app.
- werkplaats pers
- goed verlicht en verwarmd
- koffie thee limonade.................muziek
- internet..............effe wat opzoeken
- een magazijntje waaruit je boutjes, moertjes, amp stekkertjes, olie, zekeringetjes en lampjes kan verkopen.
en bovenal.....een strakke handhaving van de regels!!!!!!!!!!!!!
- Coen de Voogd
- Premium lid
-
Minder
Meer
05-02-2013 18:42 #1380328
door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Regels...
Ik las dat er een schadebedrijf in de garage gezeten heeft en dat je de spuitcabine wil laten staan. Ik vraag mij af of en in hoeverre je bijv. deze spuitcabine nog mag gebruiken. Als particulier mogelijk nog net, maar met een meer commercieel tintje vrees ik er voor dat je diverse milieuvergunningen moet hebben. En dat je een sluitende administratie moet bijhouden tbv. verbruikte oplosmiddelen, etc. Vergeet daarnaast niet dat je, volgens mij, ook de stookinstallatie in de spuitcabine (vanaf een bepaald aantal KW) 4 jaarlijks moet laten inspecteren. Zie voor een voorbeeld van allerlei zaken die je zou moeten regelen bijv.: <a href="
www.focwa.nl/assets/publiek/overig/schad...20gereedschappen.pdf
">
www.focwa.nl/assets/publiek/overig/schad...20gereedschappen.pdf
.
Veel succes met je beslissing. Is best wel grappig een garage in je (achter)tuin van 350m2 met een spuitcabine... dat zie / hoor je niet vaak...
Veel succes met je beslissing. Is best wel grappig een garage in je (achter)tuin van 350m2 met een spuitcabine... dat zie / hoor je niet vaak...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-02-2013 20:36 #1380335
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opportunity
Maarrrr... een spuitcabine verhuren is denk ik wel weer goeie business, daar is wel emplooi voor.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-02-2013 23:08 #1380355
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Leeuwen en Beren
Zal allemaal nog wel meevallen denk ik.
Als je als pensionada je schuur gaat verhuren.
Je moet natuurlijk niet bij de opening het voltallige gemeentebestuur uitnodigen......
En...een hobby-schuur van 350 M3 is eigenlijk een must......
Als je als pensionada je schuur gaat verhuren.
Je moet natuurlijk niet bij de opening het voltallige gemeentebestuur uitnodigen......
En...een hobby-schuur van 350 M3 is eigenlijk een must......
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-02-2013 23:21 #1380359
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stalling?
Eventueel, afhankelijk van de vorm van de schuur, kun je altijd nog stalling verhuren. 30 à 40 euro per caravan zie ik hier veel.
Ook buiten stallingen.
Minder gezellig maar wel makkelijker
Hier in Zwolle staat mijn motor bij een hobby boer en die heeft 15 auto's en caravans staan. Halve hypotheek zei hij een keer.
Ook buiten stallingen.
Minder gezellig maar wel makkelijker

Hier in Zwolle staat mijn motor bij een hobby boer en die heeft 15 auto's en caravans staan. Halve hypotheek zei hij een keer.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-02-2013 23:55 #1380363
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Motor
Dus als je een opwelling krijgt om motor te gaan rijden, moet je altijd naar die hobby boer?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-02-2013 00:04 #1380366
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic André,
Mijn Volvo in
André,
Mijn Volvo in augustus daar uit de schuur gehaald na een paar mindere persoonlijke maanden en sindsdien staat m'n divje daar nog.
Moet gewoon keer carpoolen naar Zwolle en dan met de motor terug.
Maar wegens boven vermelde maanden kan ik mij er niet zo toe zetten daar terug te keren.
Mijn Volvo in augustus daar uit de schuur gehaald na een paar mindere persoonlijke maanden en sindsdien staat m'n divje daar nog.
Moet gewoon keer carpoolen naar Zwolle en dan met de motor terug.
Maar wegens boven vermelde maanden kan ik mij er niet zo toe zetten daar terug te keren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-02-2013 21:10 #1380786
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het gaat niet door
Zoals ik geschreven heb in een vorig bericht zijn we afgelopen zaterdag naar het pand gaan kijken. We kenden het geheel alleen maar van de advertentie die we gezien hebben en van de reportage die de makelaar aan ons gestuurd had. Nou ik ben er weer achter gekomen dat je met een goede camera een bouwvallig pand tot een paleisje kunt om toveren. Het was een bouwval. Als ik dat vantevoren had kunnen denken was ik absoluut niet in mijn auto gestapt om 650 km heen en terug te rijden. Nee, we hadden het in 5 minuten gezien dat dit het dus niet gaat worden. Ik ben er afgelopen zaterdag er ook achter gekomen dat het pand met toebehoren al bijna 4 jaar te koop staat. Nou dat is dus niet voor niks. Ofschoon we een afspraak voor bezichtiging gemaakt hadden mochten we van deze mensen het pand niet van binnen zien en er alleen maar aan de buitenkant omheen lopen. Ik heb zelden zo'n afgang mee gemaakt.
Toen we daar vertrokken kregen we nog te maken met de politie. Er was in dat dorp een carnavalsoptocht. De weg liep langs een kanaal en de optocht was aan de andere kant van het kanaal, dus daar was het erg druk. Voor mij reed met een slakkegang van maximaal 10km per uur een Volvo v50. Deze auto heeft zeker 2 km voor mij gereden zonder dat ik een kansje had om hem even voorbij te steken, na pakweg 5 minuten stopte hij even op een zodanige manier dat ik er net langs kon om te passeren maar er zat zeker niet meer ruimte tussen dan 10 cm. Ik deed dat heel behoedzaam en nadien kon ik weer wat vlotter doorrijden, niet snel maar wel wat vlotter. Wat schetst mijn verbazing, plotseling zie ik in mijn spiegel met grote rode letters STOP POLITIE. dus ik stop en de veldwachter die niet wist hoe snel hij uit zijn auto moest komen om mij nog net niet in de boeien te slaan. Wat ik wel niet bezielde om als een idioot hier door het dorp te scheuren terwijl er een optocht aan de gang was. (die notabene aan de andere kant van het kanaal was) Ik heb hem maar gelijk gegeven om van een hoop gezeik af te zijn en om een dure bekeuring te voorkomen. Dat lukte dus, maar mijn vrouw die toch niet dikwijls aan mijn kant staat als het op verkeersgedrag aan komt was hoogst verontwaardigd. Ze vond het zelfs een belediging zoals wij door die veldwachter werden aangesproken.
Gelukkig kwam we er vanaf zonder bekeuring, maar onze kennismaking met het Drentse land zullen we niet snel meer vergeten.
We zoeken vrolijk verder.
Toen we daar vertrokken kregen we nog te maken met de politie. Er was in dat dorp een carnavalsoptocht. De weg liep langs een kanaal en de optocht was aan de andere kant van het kanaal, dus daar was het erg druk. Voor mij reed met een slakkegang van maximaal 10km per uur een Volvo v50. Deze auto heeft zeker 2 km voor mij gereden zonder dat ik een kansje had om hem even voorbij te steken, na pakweg 5 minuten stopte hij even op een zodanige manier dat ik er net langs kon om te passeren maar er zat zeker niet meer ruimte tussen dan 10 cm. Ik deed dat heel behoedzaam en nadien kon ik weer wat vlotter doorrijden, niet snel maar wel wat vlotter. Wat schetst mijn verbazing, plotseling zie ik in mijn spiegel met grote rode letters STOP POLITIE. dus ik stop en de veldwachter die niet wist hoe snel hij uit zijn auto moest komen om mij nog net niet in de boeien te slaan. Wat ik wel niet bezielde om als een idioot hier door het dorp te scheuren terwijl er een optocht aan de gang was. (die notabene aan de andere kant van het kanaal was) Ik heb hem maar gelijk gegeven om van een hoop gezeik af te zijn en om een dure bekeuring te voorkomen. Dat lukte dus, maar mijn vrouw die toch niet dikwijls aan mijn kant staat als het op verkeersgedrag aan komt was hoogst verontwaardigd. Ze vond het zelfs een belediging zoals wij door die veldwachter werden aangesproken.
Gelukkig kwam we er vanaf zonder bekeuring, maar onze kennismaking met het Drentse land zullen we niet snel meer vergeten.
We zoeken vrolijk verder.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-02-2013 21:13 #1380787
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Veldwachter bromsnor?
Wat zal die man zijn varken de sporen hebben moeten geven om je bij te komen?
Had je geen loper met rode vlag voor je auto dan?
Ja dan vraag je er ook om
Jammer van de garage e.d.
Ooit in Odoornerveen bij een huis wezen kijken, ow meneer leun maar even niet tegen die muur, ehh dit is een buitenmuur , ja maar ehh meneer de muur valt bijna om door uw leun gewicht.
Maar, perfecte foto's
Succes met verder zoeken!!
Misschien in de buurt van Meppel kijken? genoeg boerenbedrijven die leeg staan en , als je dan een dhz garage begint, heb ik er ook wat aan
Had je geen loper met rode vlag voor je auto dan?
Ja dan vraag je er ook om

Jammer van de garage e.d.
Ooit in Odoornerveen bij een huis wezen kijken, ow meneer leun maar even niet tegen die muur, ehh dit is een buitenmuur , ja maar ehh meneer de muur valt bijna om door uw leun gewicht.
Maar, perfecte foto's

Succes met verder zoeken!!
Misschien in de buurt van Meppel kijken? genoeg boerenbedrijven die leeg staan en , als je dan een dhz garage begint, heb ik er ook wat aan

Moderators: Jerry Stam