doe het zelf garage

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2013 18:35 #1096415 door V700 register
doe het zelf garage is gemaakt door V700 register
Wij zijn zo'n 16 jaar geleden in Belgie gaan wonen omdat we paarden hadden voor de kinderen en we in Belgie een huis konden kopen met een stuk grond erbij, zodat we de paarden aan huis konden houden. In Nederland waren deze huizen wel te koop maar voor een normaal salaris niet te betalen, en dit was toen in Belgie wel mogelijk.

Nu zijn mijn kinderen allemaal het huis uit en ik heb geen paarden meer. Dat betekent dat ik samen met mijn vrouw nu in een huis woon met 6 slaapkamers, 2 badkamers, 4 paardenstallen en bijna een hectare grond.

Dat heeft ons doen besluiten om de boel te koop te zetten en terug naar NL. te gaan. In principe maakt het ons niet uit waar in Nl. en zodoende zijn we ook in Drente gaan kijken. Ik heb daar een huisje gevonden in de buurt van Emmen op een perceel van ongeveer 1600 m2 en met een garage van 350 m2. De garage was een voormalig schadeherstelbedrijf, de spuitcabine zit er nog in en blijft er ook in. Nu zit ik zelf te bedenken wat ik met deze garage zou kunnen doen. Zou het een goed idee zijn om te investeren in gereedschap voor autoherstel en 1 of 2 hefbruggen en die dan te verhuren aan autohobbyisten, zodat die zelf aan hun auto kunnen sleutelen, ook is er ruimte waar bijv. verenigingen zoals de onze wat zouden kunnen organiseren.

Ik heb het pand nog niet gekocht maar gezien de mogelijkheden, overweeg ik het toch sterk. Wat denken jullie, heeft zoiets toekomst? Ik hoef er niet rijk van te worden, maar ik zie het als een leuke bijverdienste.

Ik ben benieuwd

Henk

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2013 19:06 #1380258 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tarieven
Zie hier voor tarieven van iets dergelijks.
www.doehetzelfwerkplaats.nl/dhz__000007.htm

In Zwolle betaal je meen ik 10 euro per uur.

Ligt dus beetje aan hoevol je je agenda krijgt.

Markt onderzoek?

Ik weet niet hoe je in Nederland zit met afval heffingen en verzekeringen?

Als je de ruimte toch hebt, tja.

Maar beetje brug doet 1400 euro? Keer 2 en dan regelmatig keuren enzo?

Dat is al 300 uur verhuur per jaar. Dan de rest.

Ik stel mij voor dat in een omgeving als Emmen mensen veelal zelf schuren hebben?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2013 19:14 #1380260 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bodemonderzoek
Geen antwoord op de vraag maar misschien voordat je het koopt even vragen of bodem onderzocht is

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2013 19:22 #1380261 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sympathiek
Sympathiek idee, denk alleen dat in Drenthe en omgeving de doelgroep veel te klein is. Elk huis heeft daar bij wijze van spreken een boerenschuur. Ook doen de meeste plattelanders al alles zelf of bij vrienden in de schuur. Niet dat heel Drenthe uit plattelanders bestaat (wil niet generaliseren), maar in b.v. de Randstad zou het misschien meer succes hebben.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2013 19:26 #1380262 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bodemonderzoek
Dat heb ik niet eens gezegd, uitgaand van een schoongrond verklaring voor koop!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2013 20:21 #1380270 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bestemmingsplan
En check vooraf ook even bij de gemeente of je plannen mogelijk zijn conform het bestemmingsplan. Zie het veel te vaak gebeuren dat mensen iets willen opstarten, daar veel geld en tijd in steken en er dan te laat achter komen dat de gemeente niet wil of kan meewerken. zou zonde zijn.
Lennert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2013 20:38 #1380272 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik kom hier
Ik kom hier www.deautomatenalmere.nl/ heel vaak, met
de Volvo, de Mini en de camper.
Ondanks dat we in de Randstad zitten en mensen hier in het "nieuwe land"
veelal geen eigen sleutelmogelijkheid hebben, is de bezetting erg laag.
Ik vind dat natuurlijk niet erg, heb ik de ruimte, maar voor de eigenaar natuurlijk wel. Hij doet dan ook zelf APK, banden en reparatie etc.
Ik zou het een en ander goed uitzoeken of je plan wel haalbaar is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2013 23:09 #1380289 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Haalbaar ?
Ik heb er m'n twijfels bij. In die omgeving heeft iemand doorgaans wel de ruimte (of kent iemand).Een brug is natuurlijk voor een grotere groep een plus, maar is die groep groot genoeg?Als het alleen om een kleine bijverdienste gaat, is het waarschijnlijk niet alleen interessant, maar zeker leuk om te beginnen. Zul je er rijk van worden? Nee, de staatsloterij biedt meer perspectief!Is het levensvatbaar? Mogelijk. Dit hangt af van je eigen verwachtingen.
Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen als ik het geld ervan nodig zou hebben. The odds are against it.
Overigens ben ik wel 1 van je 1e klanten (ik werk in Emmen en  woon in de omgeving)!Vel succes met het uitwerken van de plannen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2013 23:48 #1380294 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic     Zoals jij het ziet, zo

Zoals jij het ziet, zo zie ik het ook, het is meer een leuk tijdverdrijf, gelukkig hoeft het  voor mij geen kostwinning te zijn. Ik loop per slot van rekening tegen mijn  pensionering aan. Maar ik voel me nog veel te jong en gezond (gelukkig) om achter de geraniums te gaan zitten. Maar het moet natuurlijk niet zo zijn dat er iedere maand een hoop geld verloren wordt. Ik ga alles eens goed overwegen vooraleer ik een beslissing neem.

Bovendien is het voor ons 2 ook weer een hele uitdaging om te gaan wonen in een totaal andere omgeving, die wij  niet kennen. We gaan as. weekend de omgeving eens verkennen.

Je hoort hoe het afloopt.

Henk

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2013 23:59 #1380296 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Off-topic
Henk, even off-topic als het mag: hoe is het nou met je 960's ?
Piet

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC