Ergernis graag nu actie of antwoord.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat is daar mis mee?jeex schreef : absoluut niet vBulletin!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
WordPress is absoluut geen optie JP, geweldige Blog software met vele goede plug-ins maar absoluut ongeschikt als forum software.Overigens zijn "webmasters" er voor om conversies te doen, en niet om dit te laten doen. Met het schrijven van de juiste database (MySql) queries kunnen we dat zelf doen, het is niet eenvoudig maar het kan wel.Sommige functionaliteit raken we misschien kwijt maar daar krijgen we dan weer andere mooiere en betere functionaliteit voor terug.Persoonlijk zou ik kiezen voor PhpBB of vBulletin dit is bewezen stabiel ook bij zware requests en heeft een zeer betrouwbare open source community met vaak "on the fly updates" als er zich een probleem voordoet.En... waar ik me dan op verheug, een goede wysiwyg editor zonder priegellettertjes en normale afbeeldingen upload. We kunnen er alleen maar op vooruit gaan.JP Elverding schreef : Denk dat er dan eerst nog een discussie komt over de nieuwe omgeving... " bij voorkeur Vanilla fo PHPBB en absoluut niet vBulletin!!" Er bestaat ook nog zoiets als wordpress.
Los van dat alles: voor 100$ kun je je als vereniging niet echt een bult vallen, desnoods val je terug naar de oude drupal configuratie. En als een schilletje converteren, mss ook voor 100 dollar kan is het helemaal mooi. Als we dan de hele boel goed krijgenkunnen de webmasters hun taak aan de jongeren overdragen.
Kunnen ze weer iets leuks gaan doen. Of zie ik dat verkeerd?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
je schetst de zaken toch wat te simpel. Een vereniging heeft statuten. Dat zijn de spelregels die we met elkaar hebben afgesproken. Wil je zaken en/of statuten veranderen dan zal je toch naar een ALV moeten komen en daar wordt dan over gestemd. Door de aanwezigen inderdaad. Iedere vereniging werkt zo dus het is een beetje flauw om daar de biljartvereniging of 55 plussers ( wat ik nog net niet ben overigens ) bij te halen. Noem mij één autoclub waar het anders werkt.
Dat de tijden veranderen en dat we als vereniging daar ook in mee dienen te veranderen is goed. Dat moet ook en daar ben ik me 100% van bewust. Maar wel volgens de geldende spelregels. En dan kun je, mits daar voldoende draagvlak voor is, veranderen wat je wilt.
Overigens spreken sommigen zich toch een beetje tegen. Dankzij dit slechte forum zijn ze toch lid geworden. En ik bespeur ook wat verschillende inzichten over de nieuw in te voeren software . Wat Jeex zegt is helemaal waar. Wat toen goed was, is wellicht nu ingehaald door de tijd. Dan moeten we dat aanpassen. Geen probleem. Maar wel volgens de afgesproken spelregels. Anders wordt het een zootje.
Ik hoop als scheidend voorzitter dat jullie mijn opvolger en de rest van het bestuur van hele goede ideeën kunnen voorzien en daar ook daadwerkelijk aan mee gaan werken om deze prachtige vereniging ook in de toekomst gezellig, informatief en groeiend te houden. Zodat we onze bakstenen ook voor de generatie na ons rijdend kunnen houden.
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
In al die jaren dat ik lid ben van de diverse autoclubs en bestuursfuncties heb bekleed van diverse verenigingen valt het mij in al die jaren ook op dat geen van de clubs ergens adequaat in / op kan springen. Juist door die 'zelfgebakken' of vaak overgenomen statuten worden ze vaak zelf sterk beperkt.
Juist door die eenmalige ALV (verplichting) loop je als club altijd achter de feiten aan te rennen. Beter is het om bijvoorbeeld 4x per jaar een informele avond/middag te organiseren om te peilen / te horen wat er onder de leden leeft en dan meteen, bij de meeste stemmen gelden dus, adequaat te kunnen reageren.
M.a.w. statuten zijn verplicht als vereniging maar je kunt deze flexibel houden op diverse onderdelen. Geeft je als bestuur een hele hoop meer kansen om te voldoen aan de wensen van je leden. Immers geen leden, geen vereniging / club whatever.
Even weer on-topic: zie zelf ook dat de software niet helemaal loopt zoals het moet zijn maar heb hier gewoon te weinig verstand van om goed te kunnen reageren.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
<a href=" verzekerjehuisdier.nl/ "> verzekerjehuisdier.nl/ Doe er zo mogelijk je voordeel mee.
Ik heb zo hier en daar, ook aan mijn dochter de vraag gesteld ken je Drupal en wat vind je er van?
Ik heb geen enkele reaktie gekregen in de vorm van: niets waard!
Alle reakties varieerden van één van de betere tot mooi, kan veel maar is wel de hogeschool onder de cms systemen en misschien daardoor niet altijd duidelijk.
Ik wil hier maar zeggen dat dit niet moet ontaarden in Drupal afkraken. Er worden ook alternatieven genoemd, Joomla en WordPress.
Een mooie website ontwikkelen phpbb itegreren en ook de Facebook pagina kan daar in verwerkt worden is ook een mogelijkheid, het lijkt er nu een beetje op dat er aan die Facebookpagina meer aandacht besteed wordt dan aan de website.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ben ook acktief op een motorforum en ook daar hebben ze een alv eens per jaar.
Maar soms worden er dingen aangekaart die van groot belang zijn, dan doen ze ook een posting op het forum met de vraag en je kunt dan alleen ja of nee kiezen , dit om overloze discussies te vermijden.
Mischien is dit een idee om mee te nemen in de alv ?
Groeten Herbert