De hulp van André Struis.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Ideaal die dingen!
- André Struis
- Nieuw lid
-
Wat me opgevallen is;
Cilinders behoorlijk uitgesleten, zuigerveren redelijk weg.
Scraapveren helemaal dicht gekoekt.
Big-end en hoofdlagers als nieuw.
Olie afvoer leiding van de turbo zat nagenoeg dicht met silicone pakking.
De loopvlakken waar de keerringen op lopen waren behoorlijk ingesleten (dan kun je keerringen vernieuwen wat je wil...)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat het blok het toch nog zo goed deed zegt wel heel veel van de redbloks.
En nu begrijp ik ook waar diolie van daan kwam in het luchtfilter rubber.
Dat kon natuurlijk geen kant op alleen daar naartoe.
Dat die loopvlakken behoorlijk ingesleten waren dat wist ik wel, Timen had er al plaatjes achter gemaakt om de kering op een ander punt te laten lopen.
Groet John
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nu ik dit allemaal lees vind ik het wel erg bijzonder dat mijn bak een heel nieuw leven in gaat.
Het deed mij toch wel wat mijn 940 te gaan slopen, een beetje of je een kind uit elkaar haalden weg doet.
Ik moet als je wat verder ben het maar eens komen bekijken als je het goed vind.
Ik zal maken dat ik mijn brood en koffie bij me heb.
Het doet mij wel wat dat je in het rijtje de 140 vergeet, in mijn 140 ligt ook een redblok hoor.
Nog even iets heel anders, kan jij mij vertellen hoe je die foto's bij je verhaal krijgt, ik krijg het maar niet voor elkaar.
Groet John
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dag John,johnvang schreef : Hoi Rob,
Nog even iets heel anders, kan jij mij vertellen hoe je die foto's bij je verhaal krijgt, ik krijg het maar niet voor elkaar.
Groet John
ik heb er ooit eens een apart draadje met foto's en uileg over gemaakt <a href="/node/24915" target="_blank">KLIK</a>, snap eigenlijk niet dat dit niet bij de help van de website staat.Als alles af is ga ik zeker eens langskomen of nodig je uit John.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat mij vooral opviel was i.d.d. de schraapsporen an de buitenkant van alle cylinders en dan natuurlijk ook aan de buitenkant van de zuigers. Vreemd daar je voor kantelende zuigers dit beeld juist aan de binnenkant van de cylinders zou verwachten toch?. Vandaar ook dat je de zuigers als oud vuil in een bak ziet liggen, die gaan er n.l. toch nieuw in allemaal. Overigens is dit een blok met "oil squirters" alleen kun je dat op de foto's niet zien want de "bobbels" zitten aan de andere kant. Zuigerveren weet ik eigenlijk niet hoe die er uit zien, zal eens kijken. Loopvlakken van keerringen zagen er wel weer goed uit, evenals de lagers i.d.d. Oliepomp en onderdelen behoorlijk aangekoekt allemaal (schraapsporen cylinderwand?) Die gaat er sowieso nieuw op dus, en dan de latere heavy duty uitvoering. Verder geen gekke dingen gezien eigenlijk.struis schreef : Ook tot op het laatste boutje uit elkaar.Wat me opgevallen is;Cilinders behoorlijk uitgesleten, zuigerveren redelijk weg.Scraapveren helemaal dicht gekoekt.Big-end en hoofdlagers als nieuw.Olie afvoer leiding van de turbo zat nagenoeg dicht met silicone pakking.De loopvlakken waar de keerringen op lopen waren behoorlijk ingesleten (dan kun je keerringen vernieuwen wat je wil...)
- André Struis
- Nieuw lid
-
Dit is een dunne bus die je over de as krimpt op de plaats waar de keering loopt.
Hiermee heb ik al de meest kritische as afdichtingen weer lekvrij gekregen.
Voor de dicht gekoekte schraapveren; een behandeling met Forté doet vaak wonderen!
Dit is een motor reinigings middel, kan gemengt worden met de motorolie, en je kan het door het bougie gat op de zuiger spuiten.
Een tijdje in laten trekken, en de aanslag verdwijnt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
No offense (taken), maar wanneer heb je voor het laatst bij de <a href="/site_hulp" target="_blank">site-hulp</a> (rechtsboven) gekeken ? Er staat nl sinds januari 2011 een uitgebreide beschrijving van alle 3 de manier om foto's in te voegen.Chilm schreef : snap eigenlijk niet dat dit niet bij de help van de website staat.
- André Struis
- Nieuw lid
-
NB; gelijk een draadbusje erin lassen voor een olie-temperatuur sensor.............