Action koelvloeistof: degenereert binnen de kortste tijd
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat bedoel je met "helder"? Te weinig kleur?volvo-henk schreef : Behoorlijk betrouwbaar. Of dacht je dat het een verkooptruc is. Nee, dat doe ik niet. Ik vertel gewoon keihard de waarheid. Ik vond de koelvloeistof te helder.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je zal het vast beter weten, maar koelvloeistof zelf mengen doe ik al niet meer sinds (mijn) prehistorie. Of je moet al gedemineraliseeerd water gaan gebruiken.
Je kan beter gewoon koelvloeistof bij de AMH halen, daar zijn alle overbodige zouten en kalk die in gewoon water zitten al uitgehaald. Dat voorkomt aanslag en aanvreten van je leidingen en slangen.
Overigens heeft koelvloeistof geen echt vriespunt zoals water, maar een traject waarin het spul steeds meer gaat samenklonteren, als het ware een soort klontjespap vormt.
Dat heeft afgelopen winter jouw motor ook gered.
Jaap
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Wist ik het allemaal maar beterJaap_Zijpe schreef : @ Gerben
Je zal het vast beter weten, maar koelvloeistof zelf mengen doe ik al niet meer sinds (mijn) prehistorie. Of je moet al gedemineraliseeerd water gaan gebruiken.
inderdaad doen met gedestilleerd water.
Meestal gooi IK het er zelfs volledig onverdund in, er zit immers nog wel wat restant aan oude kvs/water in het systeem dat dan wel mengt en verdund.
Klopt, helemaal waar! het was een berg aan klonterij. Het nog vloeibare stuk was ook veel dikker...beetje vla achtig ..Jaap_Zijpe schreef : Overigens heeft koelvloeistof geen echt vriespunt zoals water, maar een traject waarin het spul steeds meer gaat samenklonteren, als het ware een soort klontjespap vormt.
Dat heeft afgelopen winter jouw motor ook gered.
Jaap
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja, nee, ok. Ik dacht al, koelvloeistof is eigenlijk altijd helder.volvo-henk schreef : Was niet rose meer. Veel te helder van kleur. Heb vanmorgen diverse auto's getest deze auto's zaten tussen -30 en -50.
- V700 register
- Nieuw lid
-
1 het smeert
2bevriest niet
3het koelt ook
4 was het leven maar zo simpel gewoon idee!!!!!!!!!!!!!!!!
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
En was het gezelli?
Maar is de test met de vriezer al gedaan?????
- André Struis
- Nieuw lid
-
Dat zit helemaal onder de aanslag.........
Dat wil je in je koelsysteem niet hebben lijkt me.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Maar vlgs mij wel de enige manier, als je je refractometer niet vertrouwd, of niet welke schaal je moet gebruiken.
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-