And now, for something completely different, Twingo Initiale Paris

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2011 09:43 #1339506 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic +0.3

henk 940LPT schreef : Vergelijk je nu geen guldens (80.000 voor de Volvo) met euro's (12.000 voor de Twingo) ?Een tip die niet iedereen kent (maar je vrouw vast al toepast) is zorgen dat je altijd rolt als je moet sturen in een auto zonder stuurbekrachtiging. Gaat dan een stuk lichter dan sturen als je stilstaat. Neemt niet weg natuurlijk dat met stuurbekrachtiging wel relaxter rijdt.

en wat ook scheelt is de bandenspanning.
 Ik merk met mijn 240 dat als de bandenspanning wat hoger is, het sturen veel gemakkelijker gaat.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2011 09:51 #1339508 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic De ouders van een vriend van
De ouders van een vriend van me hebben exact dezelfde Twingo gehad, zelf onderhouden en jarenlang zonder problemen mee gereden. De

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2011 20:43 #1339594 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic elektrische stuurbekrachtiging
Dag JP ik heb me er uiteraard nog niet zo in verdiept, maar in die van mij zit wel stuurbekrachtiging en ik weet zeker dat die elektrisch is. Het lijkt mij dat er tussen model 1995 en model 1999 geen gigantische verschillen zitten in het stuurgebeuren. Dus misschien kun je zo uit een sloopmodel een stuurbekrachtiging overzetten. Zou kunnen dat er dan ook een grotere accu inmoet, in die van mij zit wel een vrij groot exemplaar. Maar het is misschien een optie, je moet toch wat als ze zo aan het blikje gehecht zijn :-) Overigens zit ik er wel lekker in en ik ben toch ook 1,86 meter lang. Maar ik heb er nog geen hele einden mee gereden natuurlijk. Het dingetje staat nl nog bij de garage er komt nog een nieuwe d-riem en waterpomp in.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2011 21:11 #1339601 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooie auto hoor!!!   Denk
Mooie auto hoor!!!

Denk vooral dat je erg blij wordt van de belasting voor deze auto :)

Nee maar, echt leuke auto!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2011 14:32 #1340138 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Initiale
De Initiale's zijn prima wagentjes hoor. En Twingotjes - vooral latere - zijn redelijk vrij van storingen. Lekker veel voor weinig verpakt in kleine buitenmaten.'t Is heel wat anders dan een V700/900. Soit.
Mijn vader heeft nu zo'n nieuwe Twingo, een 1.5dCI Night & Day (om te bezuinigen. Terwijl zijn andere auto een Grand Cherokee 4.7 is, maar goed). Das helemáál niets meer te klagen. Belastingvrij (nog wel dus), af fabriek bluetooth, knappe geintegreerde radio, cruise control, airco, elektrische ditjes en datjes, en met gemak 1 op 22.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC