Volvo klassieker vereniging

• Siang Phoa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2011 00:39 #1338008 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic oldtimer
bij VKV ben ik inmiddels bijna een old-timer, in 1976 lid geworden. Het jaar dat de vereniging na discussie van 4 jaren besloten had, dat de Amazon mocht worden toegelaten, 5 jaren na de productiestop.
Medio jaren '80 was er een voorzitter die voorstander was van het federatiemodel, helaas was het merendeel van de ledenvergadering mordicus tegen en zo heeft het nog bijna 20 jaar geduurd voordat de 140/160/1800ES als clubauto werden toegelaten.
Nu, slechts luttele jaren na die cultuuromslag, is de type omschrijving losgelaten en wordt een leeftijdsgrens gehanteerd. Neem van mij aan, dat dit niet zonder slag of stoot gegaan is, ik kan me een serie ALV's herinneren waar pas na de tweede verdaging mandaat aan het bestuur verleend werd om met gewijzigde voorstellen te komen. Op lange termijn zie ik een federatie in welk model danook uiteindelijk wel ontstaan.
Er is een grote en breed verspreidde know-how bij organisaties van bv de beurs. Dit jaar heb ik een vergelijking kunnen maken met het fameuze VROM in Gotenburg, in sommige opzichten was dat mooi natuurlijk, prototype 1800 en zo, maar qua beurs kon het er niet aan tippen. Er zijn ook een aantal regionale en landelijke bijeenkomsten, sommige daarvan staan open voor de andere Volvoclubs.
Als vereniging is de VKV prima georganiseerd en gestructureerd. Financieel zeer draagkrachtig, hetgeen hopelijk bijdraagt tot behoud van onderdeelvoorziening. Meer types maakt evenwel de spoeling onevenredig dun.
Er dreigt een einde te komen aan de B16 onderdelen, moet bij voorbeeld geld voor herproducties daarvan aangewend worden voor voorraad opbouw voor de 440? Hierbij mag niet uit het oog verloren worden, dat leden zoals ik al 35 jaar bijdragen aan het spaarpotje voor "ons soort auto's " , en dat er begrijpelijkerwijze weerstand is als de zorgvuldig opgebouwde financiele reserve wordt opgesoupeerd aan onderdelen waar 'wij' niks mee hebben.
Ik durf overigens de stelling te poneren dat een niet onaanzienlijk deel van de 700/900 rijders die geen lid zijn van V700 wel lid zijn bij VKV.
Toelating van jongere typen Volvo bij VKV trekt hopelijk ook jongere leden aan die niet behept zijn met resultaten uit het verleden. en die bereid zijn om het verenigingsleven net zo enthousiast op te pakken als mijn generatie dat deed en nog steeds doet. De voortekenen zijn overigens niet ongunstig bespeur ik in zowel VKV als V700. Alles sal reg kom, zo niet, dan sterven onze clubauto's samen met ons uit. En is dat echt erg?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2011 02:15 #1338011 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Overkoepelende organisatie
Hallo Volvisti
Al die Volvoclubs en -verenigingen kunnen zich toch aansluiten bij een overkoepelende organisatie?!  Zoals (bijna) iedere voetbalclub aangesloten is bij de KNVB.  Waarbij de KNVB voor de gezamelijke interesses strijdt, maar de voetbalclub uit Oegstgeest een aparte voetbalclub is, net zoals die van Sexbierum, die van Tholen en die van Born.  En waarbij fans van de voetbalclub uit Sevenum niet lastig worden gevallen met nieuwtjes en problemen van de voetbalclub uit Hazerswoude.
Dat de knipperlichtrubbertjes van de 444 goedkoper zijn geworden interesseert mij persoonlijk helemaal niet.  Maar dat in hetzelfde magazijn ook de rubbers voor achterlichtunits van de 900 estate liggen, dat hoor ik graag.  Leden van de V850v betalen, naar ratio, mee aan de kosten van het magazijn, maar niet aan de productie van de koplampglazen van de 343.  Op die manier behouden alle clubs en verenigingen hun eigen identiteit en vooral ook hun leden en kunnen we allemaal profiteren van de samenwerking.
Ga je alle Volvoclubs en -verenigingen op een grote hoop gooien, dan zal een groot deel van de leden van de individuele clubs en verenigingen zich geconfronteerd zien met een vereniging die in hun ogen te weinig hun interessegebied afdekt en dus hun abonnement opzeggen.  Zo ging het 20 jaar geleden bij computerclubs en -tijdschriften en zo gaat het gegarandeerd ook als je dit bij Volvoclubs en -verenigingen gaat doen.  Minder leden is minder geld, dus minder mogelijkheden om onderdelen te laten maken en minder leden betekent ook minder macht naar buiten toe.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-11-2011 14:27 #1338164 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Siang
Eens met Siang, ik heb ooit precies hetzelfde meegemaakt in de V44, nu de VKV geheten. Eerst met de amazon, en daarna met de 144. Een grote club is denk ik altijd een beetje conservatief. De nieuwere types worden vanzelf geaccepteerd, al is het maar omdat als het goed is het publiek  zich "vanzelf" verjongd.
Ik heb voorgesteld om samen met de V700 een overzichtje te maken voor het VK Magazine over hget onstaan van de 700 serie en de ontwikkeling in de productiejaren. Maar eens kijken wat ermee gebeurt. Met de 200 en 700 serie krijg je ook weer een wat jonger publiek binnen, en dat is nodig!

Trouwens, een hoop leden van de VKV hebben er net als ik een 700 of 900 serie auto bij. Als ik op wintermeetings kom zie ik veel 200- 700 en 900's!

• Siang Phoa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-11-2011 17:03 #1338174 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic vkv magazine
de redacteur van vkv magazine heeft recent een oproep gedaan voor artikelen over de 700 serie. Dit is een goede gelegenheid om verdere basis te leggen voor een federatie.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC