Volvo klassieker vereniging

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2011 11:03 #1090099 door Ton Visser (GAST)
Volvo klassieker vereniging is gemaakt door Ton Visser (GAST)
Goedemorgen,
Ik kwam een dezer dagen weer de naam VKV tegen op internet en een bezoekje aan de website gebracht. Naar mijn mening ook een erg leuke club maar, toen kwam ik er achter dat jouw Volvo wel 25 jaar oud moet zijn.
Mag ik dat een beetje vreemd vinden?
Stel ik heb een 700 van 25 jaar oud en wordt lid, vertel dit aan mijn buurman met een 700 van 24 jaar oud die zich daarop ook als lid aanmeldt. Het antwoordt van de VKV zal dan zijn: sorry we kunnen niets voor u betekenen!?
Hebben wij als 700vereniging enige binding met de VKV, ik meen dat er enige jaren over toenadering is gesproken met name over deelname aan het onderdelenmagazijn.
Groeten,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2011 11:10 #1337860 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic VKV
Hallo Ton:

Ben laatst ook lid van deze vereniging geworden vanwege het feit dat onze 740 gl
eind dit jaar 25 jaar oud gaat worden ,lid worden was geen probleem.

Groet Ted.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2011 11:12 #1337863 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tuurlijk
Tuurlijk mag je dat vreemd vinden. Op zich mag iedere vereniging zelf uitmaken wie lid kan/mag worden. Gebruikelijker zijn merk- of typeclubs (zoals de onze) maar op leeftijd kan natuurlijk ook. Zoiets zie je ook bij de websites (al dan niet gerelateerd aan een club), algemene auto, merk- en typefora.
We hebben hier ook wel eens mensen gehad die het vreemd vonden dat ze hier geen 240 oid te koop mochten aanbieden, met als argument Volvo = Volvo. Dat kan zijn, maar onze club richt zich specifiek op de 700-serie.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2011 11:14 #1337864 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Overeenkomst
We hebben als bestuur (dus als vereniging) momenteel een overeenkomst getekent met de VKV om ook als 7 en 900 rijders gebruik te kunnen gaan maken van het onderdelen magazijn.
We zijn bezig met de invulling van alle randvoorwaarden (koppeling leden gegevens etc etc) en zodra dat rond is kunnen we wat meer informatie geven.
Dit is ook verteld op het lustrum feest in Beesd, daar is de principe overeenkomst oook getekend.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2011 13:18 #1337900 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Zeer benieuwd.

mderijke schreef : We hebben als bestuur (dus als vereniging) momenteel een overeenkomst getekent met de VKV om ook als 7 en 900 rijders gebruik te kunnen gaan maken van het onderdelen magazijn.
We zijn bezig met de invulling van alle randvoorwaarden (koppeling leden gegevens etc etc) en zodra dat rond is kunnen we wat meer informatie geven.
Dit is ook verteld op het lustrum feest in Beesd, daar is de principe overeenkomst oook getekend.

Ik begrijp heel goed dat iedere vereniging haar eigen regels voor toetreding kan opstellen.
Ondanks die eis van minimaal 25 jaar worden de 900 en zelfs de S en V90 modellen vrij uitvoerig beschreven, vandaar mijn verwondering.
Die overeenkomst is naar mijn mening een goede zaak, de onderdelenvoorziening voor modellen van zo'n jaar of 15 oud begint bij sommige merken al een probleem te worden.
Ik ben zeer benieuwd hoe de samenwerking er uit gaat zien, heb ik er iets aan met een 945 bj 1996 of moet ik en de andere 900 en S en V90 rijders nog jaren geduld hebben.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2011 14:04 #1337906 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lid
Ik ben al heel lang lid van de VKV, voorheen V44 vereniging.
De club is ooit gesticht door eigenaren van Volvo Katteruggen. Langzamerhand werden ook Amazons toegelaten en vervolgens na een hoop gedoe de 140 serie. Er heeft lang een 140 register bestaan en die is uiteindelijk in de VKV opgenomen.
Pas sinds kort is de toelatingsregel veranderd in "alle Volvo's van 25 jaar en ouder"....
Het is een grote club, met veel activa, veel geld, veel evenementen, veel leden en een groot onderdelendepot, dus dat je de verworvenheden die voor de  echt oude types zijn verkregen niet zomaar aan iedereen ter beschikkiing stelt, lijkt mij logisch. De club heeft zo'n 5000 leden, dus doet het goed.
(Ik ben webredacteur van de VKV)
En je hoeft geen geduld te hebben, er zijn hier binnen de 700vereniging genoeg mogelijkheden om elkaar te treffen en aan onderdelen te komen? Om een onderdelenpositie voor de nieuwste types te vberwerven gaat ook voor de VKV onderdelenshop niet vanzelf hoor!

ps ik denk dat er in de VKV stemmen zullen opgaan om de leeftijdsgrens op te schroeven naar 30 jaar oid omdat de oudjes straks in de minderheid zullen zijn in een club die is opgericht voor de "echt" klassieke Volvo's.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2011 16:33 #1337930 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Te laat.
Nou Tom,
Ik speelde al met de gedachte om de vraag te stellen maar je was me voor met het ps.
Ik krijg nu het idee dat er binnen de VKV mensen zijn die bang zijn dat nieuwe leden, lees leden met jongere 700 en 900 modellen een bedreiging zijn.
Nota bene, de club zou er groter en draagkrachtiger mee worden en ik kan met de beste wil van de wereld niet inzien hoe ik of een andere bezitter van een jonger model een bedreiging kan vormen voor de verworvenheden die voor de echt oude types zijn verkregen.
Dat deze verworvenheden niet voor "iedereen" ter beschikking gesteld worden is inderdaad logisch, die zijn slechts voor leden bedoeld.
Inmiddels wacht ik de ontwikkelingen binnen onze vereniging hierover wel af.
Ik wens je veel wijsheid bij de toekomstige discussies binnen de VKV.

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2011 23:32 #1338001 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic VKV
Ook ik ben lid geworden van de VKV toen mijn 760 de klassiekerstatus had bereikt.
Binnen de VKV is er inderdaad een stroming die onze auto's geen klassiekers vinden. Maar toen in 1970 de V44 vereniging werd opgericht was de amazon nog maar net uit productie en waren veel kattenruggen jonger dan onze bakstenen nu.
Maar ja, veranderingen gaan nu eenmaal moeizaam. Ik kan mij de discussies nog herinneren over het feit dat er leden waren die vonden dat alleen bezitters van een Volvo 700 lid mochten zijn van  onze vereniging. Dat de 900 serie en ook de s/v90 doorontwikkelingen waren van diezelfde 700 serie zagen die mensen anders. Het werd een felle discussie en er hebben toen zelfs mensen hun lidmaatschap opgezegd nadat de 9 serie ook officieel club toegelaten werd.
Er blijven nu eenmaal altijd puristen met een uitgesproken mening. Maar de beleving van een oldtimer is voor iedere generatie anders. En verandert ook. Voor mij is de Vauxhall Cresta uit 1962 en de Mercedes strich/8, w116 en w123 uit de jaren 70 de nostalgie en auto's uit mijn jeugd. Voor de nu jonge generatie zijn dat de 7 en 9 serie van Volvo en de w124 en w210 van Mercedes. En over 10 jaar is dat weer anders.
Voor mij is de 7 en 9 serie een trouwe metgezel waarin ik me al jaren prettig voel en vanuit dat perspectief ben ik lid van deze vereniging geworden en is deze vereniging opgericht, net zoals bijna iedere huidige autoclub destijds. En als we een vereniging levend willen houden en levensvatbaar voor de toekomst, dan zullen wij juist de jonge generatie liefhebbers moeten omarmen en openstaan voor veranderingen die dat eventueel met zich meebrengt. Want over 30 jaar zullen zij toch echt de kar moeten trekken want dan zit het gemiddelde lid ( qua leeftijd ) hier allang in het oude mannen/vrouwen huis of erger.........
Maar deze ontwikkeling kost tijd en dient via de weg der geleidelijkheid te gaan. Tenslotte moet een vereniging vooral leuk en gezellig blijven. En niet altijd was vroeger alles beter..

Groeten, Jan.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2011 23:43 #1338002 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Meer is minder
Hallo Ton
Als je bij een vereniging bent die voor bijna 100% jouw interessegebied afdekt en er komen dan zaken bij, die niet meer binnen jouw interessegebied liggen, dan gaat jouw vereniging ineens voor minder dan die 100% over dingen die jij interessant vindt.  Dat kan 90% zijn, maar ook zakken naar 85, 80, 75% of nog minder.  Tot "jouw club" ineens niet meer aanvoelt als "jouw club".  En je het idee krijgt dat van de 100% die je betaalt voor het lidmaatschap, je nog maar, ik noem maar wat, 75% krijgt van wat je daar vroeger voor kreeg.  En dan haken mensen af.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2011 00:06 #1338004 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic -
Ik (of eigenlijk mijn pa) ben ook lid van de VKV. Mijn 760 is 25 en de 360 van mijn pa ook. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het voornamelijk gedaan heb voor het mooie clubblad en de goedkope taxatie mogelijkheden.
Ik snap het probleem ook wel binnen de VKV. Een kattenrug en amazone zijn compleet andere auto's. Veel mensen zeggen dat 'echte Volvo's' vierkant zijn, doelend op onze bakstenen. Echter kwam daar toen de reactie op, 'echte Volvo's' zijn rond, zoals een kattenrug! Het is dus inderdaad maar net van welke tijd je bent.Ik zie dus ook in dat er grote verschillen tussen de auto's zijn. Moet ook eerlijk toegeven dat ik de kattenrug en amazone erg mooi vind, maar er niet perse eentje zou willen bezitten. Toch net iets te oud voor mij. En 'hun' zullen dat hebben met een 7 of 9, te nieuw, te modern. Daarnaast zie ik eigenlijk ook niet de noodzaak in om de VKV verder uit te breiden, tenslotte hebben alle modellen nu hun 'eigen' club. Ik vind bijvoorbeeld de 140 serie beter bij de 240 passen, want de 240 is een doorontwikkeling op de 140, zoals de 900 een doorontwikkeling is van de 700. Mij lijkt het dus logisch de VKV voor de kattenrug, amazone en p1800 te laten, volvolvo voor de 140 en 240 serie, V7V voor de 700 en 900, V3C voor de 300, etc... de 480 heeft zijn eigen clubpje, daar kun je mooi de 440 en 460 bijvoegen, voor de enkeling die daar interesse in heeft, en de 850 club bestaat ook al jaren, inclusief ook de V70, S70 en C70 eerste type. Dan is alles toch rond...Of zie ik dit fout?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC