Hulp gevraagd: benzine lucht tijdens rijden, benzine "opeens" op
- V700 register
- Nieuw lid
-
Inspecteer ook even het slangetje op de brandstofrail, die helemaal achteraan bovenop zit, je zal niet de ssrete zijn, met een rotte slang daar, die na verloop van tijd poreus wordt en behoorlijk kan lekken.Overigens is een lek IN je motorruimte nogal link, hoef niet uit te leggen waarom, denk ik?
Ik hoop op een rot filter voor je....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat slangetje heb ik bekeken, leek me wel dik en "gezond" rubber te zijn, ook geen zweet er op.
Kortom, dat wordt zaterdag even alle aandacht besteden aan BG.
Beetje naast topic: het lampje/metertje van de benzine tank staat per definitie op leeg (bij benzine, niet bij LPG) en zou een foutieve aansluiting op de pomp zijn. Hoe moeilijk is het om dat te herstellen of kan ik beter wachten op het moment van het vervangen van het benzinepompje?
Dank, en voor nu alvast wel te rusten!
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Hij ging zonder dat ik het wist op Benzine rijden. Zekering weer schoon en vast en nu knopje weer groen en rijdt gewoon weer op LPG.
tis maar een idee.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zat die zekering onder de motorkap? Ik heb er daar een paar zitten die ik jaarlijks inspuit met contactspray, net als andere plekken die ik verdacht vind.
Zoals die 4 lange draden die lopen van achter de helicopter (dat ding met rotor) naar ergens in het motorblok. Moest ik inspuiten met vochtverdrijver, en moet je nu eens kijken hoe graag het bij ons is.
Enfin, straks even het reservetankje vullen; beter mee dan om verlegen.
Prachtige dag allen!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Blijft dus het probleem dat ik benzine ruik bij geopend raam (eigenlijk nauwelijks als de ramen dicht zijn).
Eenieder bedankt voor het lezen en reageren, mocht iemand nu zeggen dat hij/zij ervaring heeft met lege tanks die niet kunnen worden bijgevuld of dat dit het eerste signaal is van een te verwachten storing dan zie ik dat graag. Nou ja, liever niet want een storingsvrije BG betekent een blije JP!
Prettig weekend!
JohnPeter
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vandaag de tank laten bijvullen, en die jongens gaan tot het gaatje. Zware benzinestank (en er ging maar 47 euro in)geejee schreef : Ook ik had een tijdje last van "benzine-stank". (inderdaad bij ramen open en warm weer) Geen drupje benzine te vinden waar het niet moest zijn. Kwam de lucht uiteindelijk bij de "tank ontluchter/ontluchting" vandaan.
Waar zit die tank ontluchter? Lijkt me zinnig om dat te proberen; het alternatief is 10 liter benzine wegrijden

DanK!
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Voor de goede orde, bij mij speelt het alleen als ik de 760 helemaal "aftank", incl. de extra tank. Daar zijn al meerdere benzinestank en lekkages probleempjes over bekend. Ik ben er overigens nog steeds niet achter wat de oorzaak is, ik tank nooit meer helemaal "af".
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volgende keer maar eens kijken of het tankmeterje kan worden hersteld. Ik rijd nu dus op benzine, ook hoog in de toeren wat eigenlijk nooit gebeurt op benzine, en opeens stond het benzinemeterje op 3/4 vol. Helemaal verbaasd want normaal doet-ie zoiets nooit. Even later dus ook niet meer.
Nu hoop ik dat de aansluiting verkeerd om zit...
Fijn weekend allen ik ben bij <a href=" www.gelukscompagnie.nl ">"Tsjechov in de Veenkoloniën" Voor zondag en de komende weken zijn er nog wat kaarten, zaterdag zitten we nokkie op de premiere.
Ciao!