Hulp gevraagd: benzine lucht tijdens rijden, benzine "opeens" op
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-05-2011 19:12 #1086935
door V700 register
Hulp gevraagd: benzine lucht tijdens rijden, benzine "opeens" op is gemaakt door V700 register
Medeforummers
Ik heb sinds een paar dagen het gevoel dat tijdens het (LPG) rijden benzine lucht in het interieur kwam; ik dacht dat er wellicht een gas injector lekte maar da's toch een andere geur. Daarbij kwam vanmorgen dat de benzine tank leeg was zodat ik niet kon starten. Wat vreemd is want zaterdag had ik de bandenspanning gecontroleerd en een dikke 20 liter erbij gegooid. Vanmorgen dus maar gedaan. Het kan nauwelijks verbruikt zijn, ik heb alleen grote stukken op LPG gereden; normaal heb ik met 20-30 liter per maand geen start-problemen.Wat me ook opviel, het stonk erger als de ramen openstonden dan met dichte ramen.
Op dit moment staat BG te draaien boven wit karton zodat ik kan zien of er ergens vloeistof lekt. Tot nu toe niets, ook zie ik geen spoor van damp boven de motor of die injectierail (neem tenminste aan dat de benzine daar doorheen gaat) Ook bij de leiding zie ik niets bijzonders maar ja, ik ben a-technisch en z-ichtbeperkt met twee soorten leesbrillen en contactlenzen.
Heeft iemand een idee waar ik op moet letten?
Is het een idee om de auto een paar minuten op benzine te laten draaien?
Alvast bedankt voor jullie hulp en interesse!
JohnPeter
Ik heb sinds een paar dagen het gevoel dat tijdens het (LPG) rijden benzine lucht in het interieur kwam; ik dacht dat er wellicht een gas injector lekte maar da's toch een andere geur. Daarbij kwam vanmorgen dat de benzine tank leeg was zodat ik niet kon starten. Wat vreemd is want zaterdag had ik de bandenspanning gecontroleerd en een dikke 20 liter erbij gegooid. Vanmorgen dus maar gedaan. Het kan nauwelijks verbruikt zijn, ik heb alleen grote stukken op LPG gereden; normaal heb ik met 20-30 liter per maand geen start-problemen.Wat me ook opviel, het stonk erger als de ramen openstonden dan met dichte ramen.
Op dit moment staat BG te draaien boven wit karton zodat ik kan zien of er ergens vloeistof lekt. Tot nu toe niets, ook zie ik geen spoor van damp boven de motor of die injectierail (neem tenminste aan dat de benzine daar doorheen gaat) Ook bij de leiding zie ik niets bijzonders maar ja, ik ben a-technisch en z-ichtbeperkt met twee soorten leesbrillen en contactlenzen.
Heeft iemand een idee waar ik op moet letten?
Is het een idee om de auto een paar minuten op benzine te laten draaien?
Alvast bedankt voor jullie hulp en interesse!
JohnPeter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-05-2011 19:25 #1315974
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen verschil.
Moet niet uitmaken, of ie op gas of benzine loopt, in beide gevallen pompt de pomp benzine door de rail, onder andere ter koeling.
Ligt die plaat karton onder je blok, of onde de zeg maar linkerkant van je auto (en dan specifief onder je brandstoffilter?
Ligt die plaat karton onder je blok, of onde de zeg maar linkerkant van je auto (en dan specifief onder je brandstoffilter?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-05-2011 19:34 #1315978
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Plaat
Er ligt een lap karton van circa 1 meter breed vanaf de radiator tot halverwege de bestuurdersdeur. Weet niet of het brandstoffilter daar zit, ga ik zo even naar kijken. Blij met Haynes en Chilton, daar zal wel duidelijk staan waar het ding zit. Is een paar maanden geleden vervangen, dus moet te vinden zijn.
Benzine maakte inderdaad niets uit.
Kom er zo op terug..
Benzine maakte inderdaad niets uit.
Kom er zo op terug..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-05-2011 19:35 #1315980
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rustig.
Doe maar rustig, ga ik effe een deur uit de 460 slopen....JP Elverding schreef : Kom er zo op terug..

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-05-2011 19:50 #1315981
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zoek het lekker zelf ff....
Fijn zo'n handboek... Zet de auto op de brug en vind de houder met daarin het filter ;O
Heb nu wit karton vanaf het voorwiel tot bijna aan het achterwiel, maar nog geen lek gevonden. Even wachten dus...
Heb nu wit karton vanaf het voorwiel tot bijna aan het achterwiel, maar nog geen lek gevonden. Even wachten dus...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-05-2011 20:07 #1315982
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zie foto
Als je hem nog niet hebt gevonden zie hier: <a href="
volvo700vereniging.nl/node/37379
">
volvo700vereniging.nl/node/37379
Ik wilde er een keer een fotopagina van maken maar dat lukte me niet... Succes met zoeken naar je lek!
Ik wilde er een keer een fotopagina van maken maar dat lukte me niet... Succes met zoeken naar je lek!
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-05-2011 20:20 #1315984
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Loopt ie niet op Benz en LPG tegelijk?
Loopt ie niet op Benzine en LPG tegelijk?
Dan loopt ie lekker rijk en dat ga je zowiezo wel ruiken. en merken in benz verbruik.
Maar dat zou (meestal) ook gepaard moeten gaan met gestotter.
Lekt de drukregelaar ook niet? via het kleine slangetje, dat er daar wat benzine door word gezogen en mee verbrand.
Of een lekke (koude start) injector?
Groeten,Gerben
Dan loopt ie lekker rijk en dat ga je zowiezo wel ruiken. en merken in benz verbruik.
Maar dat zou (meestal) ook gepaard moeten gaan met gestotter.
Lekt de drukregelaar ook niet? via het kleine slangetje, dat er daar wat benzine door word gezogen en mee verbrand.
Of een lekke (koude start) injector?
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-05-2011 21:54 #1315995
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Motor loopt lekker
kan nu pas weer naar buiten en achter de mac.
Eigenlijk loopt de motor gewoon zoals het moet, alhoewel het vroeger wat onregelmatiger was. Echt stotteren doet-ie niet. Morgen ga ik even uitvogelen of die drukregelaar lekt, eerst zoeken waar dat ding zit en dan kijken. Maar als het naar binnen wordt gezogen en verbrandt dan kun je dat toch niet ruiken?
Nu nog even kijken of de verschoven kartons nog wit zijn, morgen is er weer een dag. Moet wel om 9 uur in Emmen zijn...
Eigenlijk loopt de motor gewoon zoals het moet, alhoewel het vroeger wat onregelmatiger was. Echt stotteren doet-ie niet. Morgen ga ik even uitvogelen of die drukregelaar lekt, eerst zoeken waar dat ding zit en dan kijken. Maar als het naar binnen wordt gezogen en verbrandt dan kun je dat toch niet ruiken?
Nu nog even kijken of de verschoven kartons nog wit zijn, morgen is er weer een dag. Moet wel om 9 uur in Emmen zijn...
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-05-2011 22:06 #1315997
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Lek
Wanneer er een lek is naar buiten vanaf de benzinepomp in de tank naar de rail op het inlaatspruitstuk dan moet de motor wel lopen want anders is de druk zo weg en zie je niets op je karton!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-05-2011 22:20 #1316001
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik geloof dat ik Timen begrijp
Maar qua geloof ben ik nooit zo sterk....;O
Het karton is schoongebleven dus een lek zal haast wel in het motorcompartiment moeten zitten. Ik denk dat er binnenkort hulp gezocht moet worden want die stank, als ik het ruik, is slecht voor mijn longetjes.
Het karton is schoongebleven dus een lek zal haast wel in het motorcompartiment moeten zitten. Ik denk dat er binnenkort hulp gezocht moet worden want die stank, als ik het ruik, is slecht voor mijn longetjes.
Moderators: Jerry Stam