gel accu
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Een gel accu, de B 566 AGM, heb ik op zicht hier voor me staan voor de Truttebol (s90). (is ook te googelen). De prijs die ik betaald heb: 160,65 euro.(incl.25,65 b.t.w.) Is dit duur, acceptebel of goedkoop? Verkoper zegt: "Very special price, 50% korting" (?)
Ga je inderdaad googelen dan kom je hem bij "autoaccushop" tegen met de vermelding: 12 V 70 Ah 620EN. Op mijn accu zit een stikker bovenop met: 12 V 80 Ah 760EN en op de zijkant vind ik gegevens (in het klein) : 12 V 66 Ah en 620EN. De verschillen in de Ah-'s en EN-'s (?) zouden te maken hebben met hoge (zomer) en lage (winter) temperaturen. Maar duidelijke uitleg daarover kan ik weinig vinden.
Welles of nietes doen? Al met al een mysterieus "verhaal". Ik ben toch benieuwd naar wat ervaringen/meningen, zowel prijstechnisch als kwaliteit en doeleind.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Doet het ook goed, maar ik rij er dan ook wel regelmatig mee.
Voorderest gewoon super.
In mijn oude 740 zat een (best oude) gel accu. (iets van 6 jaar oud)Deed het perfect, beste accu die ik ooit heb gehad.
Zelfs als ie was leeggetrokken, en een tijd had stilgestaan, was het even opladen, en weer gaan.
Nooit problemen, nooit lege accu, nooit gedoe mee gehad.
Zelfs al gaf die 0V aan, even een uurtje aan de lader, en hoppa weer starten en rijden.
Als ik aan een nieuwe accu moet, word het weer een gel accu.
Groeten,Gerben
- André Struis
- Nieuw lid
-
geen gez**k, met garantie oid (blijken naderhand toch allerlei haken en ogen aan te zitten)
geen ergernis meer door niet starten.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Gel accu; €?
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
- André Struis
- Nieuw lid
-
Gewoon elke 2 jaar een nieuwe erin.
Volg op dit forum eens alle draadjes; HELP start niet, auto op m'n werk moeten leten staan, ben genaait door plaatselijke auto handelaar...............
EN... de lood prijzen zijn goed, misschien krijg je nog meer voor je accu terug dan je er ooit voor betaald hebt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoe kom je aan die bedragen?geejee schreef : Even rekensommetje: gemidd. 72 Ah, € 2,22 / Ah. Maar..., zegt men..., accu gaat 3 x zo lang mee, = dus € 0,74 / Ah.... Toch?
Mijn Bosch Silverline kostte toen 128 euro, voor 72Ah, de grootste die in mijn auto paste.Overigens houd de capaciteit een beetje op, na drie jaar, maar ik vermoed dat dat ligt aan het laadsysteem, dus dat staat op de planning.
Vraag eens een prijs op bij Staadegaard automotive.Ongeveer naast de Karwei, in Hintham, Rosmalen (Den Bosch)
<a href=" cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=160445716293 " target="_blank">Deze accu trouwens, zou moeten voldoen, maar die staat vast niet voor 20 pond op je deurmat