gel accu

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2011 00:19 #1085449 door Mathy van Nisselroy
gel accu is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Wat twijfels zijn er gerezen... Eerst even algemeen: wat is het voordeel van de gel accu t.o.v. de "vloeistof" accu. Meningen lopen uiteen. Zo is Camille de mening toegedaan, en daar kan ik wel een beetje in meegaan, dat ze goed zijn voor boten. Een tijdje lang stilstaan, een tijd lang en veel belasten. Zijn "Volvo" gevoel weergegeven: hoort niet in een baksteen, gewoon een orginele Volvo Accu erin! Duidelijk. Maar ik denk dan, dat "boten gevoel" geldt toch ook voor een klassieker die zijn/haar winterslaapje houdt?
Een gel accu, de B 566 AGM, heb ik op zicht hier voor me staan voor de Truttebol (s90). (is ook te googelen). De prijs die ik betaald heb: 160,65 euro.(incl.25,65 b.t.w.) Is dit duur, acceptebel of goedkoop? Verkoper zegt: "Very special price, 50% korting" (?)
Ga je inderdaad googelen dan kom je hem bij "autoaccushop" tegen met de vermelding: 12 V 70 Ah 620EN. Op mijn accu zit een stikker bovenop met: 12 V 80 Ah 760EN en op de zijkant vind ik gegevens (in het klein) : 12 V 66 Ah en 620EN. De verschillen in de Ah-'s en EN-'s (?) zouden te maken hebben met hoge (zomer) en lage (winter) temperaturen. Maar duidelijke uitleg daarover kan ik weinig vinden.
Welles of nietes doen? Al met al een mysterieus "verhaal". Ik ben toch benieuwd naar wat ervaringen/meningen, zowel prijstechnisch als kwaliteit en doeleind.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2011 00:26 #1306127 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Gel accu superieur
Ik heb nu gewoon ook een 'lood-vloeistof' accu in mn wagen zitten.
Doet het ook goed, maar ik rij er dan ook wel regelmatig mee.
Voorderest gewoon super.
In mijn oude 740 zat een (best oude) gel accu. (iets van 6 jaar oud)Deed het perfect, beste accu die ik ooit heb gehad.
Zelfs als ie was leeggetrokken, en een tijd had stilgestaan, was het even opladen, en weer gaan.
Nooit problemen, nooit lege accu, nooit gedoe mee gehad.
Zelfs al gaf die 0V aan, even een uurtje aan de lader, en hoppa weer starten en rijden.
Als ik aan een nieuwe accu moet, word het weer een gel accu.
Groeten,Gerben

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2011 00:27 #1306128 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Gewoon lood
Gewoon een "lood" accu nemen, de goedkoopste uitzoeken, elke 2 jaar "Blind" vervangen, zo net voor de winter.
geen gez**k, met garantie oid (blijken naderhand toch allerlei haken en ogen aan te zitten)
geen ergernis meer door niet starten.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2011 00:31 #1306129 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Kost dat??
Lood accu; €1,00 per Amp/uur
Gel accu; €?

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2011 00:50 #1306130 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic klopt...
Even rekensommetje: gemidd. 72 Ah, € 2,22 / Ah. Maar..., zegt men..., accu gaat 3 x zo lang mee, = dus € 0,74 / Ah.... Toch?

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2011 01:34 #1306132 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic 3 accu's ergernis.....
Dat gezeur wil je toch niet hebben voor die paar euro.
Gewoon elke 2 jaar een nieuwe erin.
Volg op dit forum eens alle draadjes; HELP start niet, auto op m'n werk moeten leten staan, ben genaait door plaatselijke auto handelaar...............
EN... de lood prijzen zijn goed, misschien krijg je nog meer voor je accu terug dan je er ooit voor betaald hebt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2011 08:30 #1306139 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wast in..
mijn optiek ook goed werkt, is gewoon een druppel lader hangen aan de accu als je de auto langer niet gebruikt. Mijn vrouw heeft een cabrio die in principe november naar binnen gaat, en er rond maart weer uitkomt. Tevens heb ik ook nog een aantal wat oudere auto's die gestald staan, heb aan alles een druppel lader hangen, en accu blijft ook perfekt. In mijn ogen gaan de gewone lood accu's dan ook al gauw 5 of 6 jaar mee. Die in mijn BMW (sorry voor het schelden) zit is al bijna 7 jaar oud, en werkt nog steeds perfekt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2011 08:43 #1306140 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 4 jaar
Ik heb de 960 nu 4 jaar.
Toen ik hem kocht was de accu niet nieuw.
Dus laten we zeggen is al zeker 5 jaar oud en doet het nog perfect.
Een van de weinige dingen die ik nog niet heb vervangen.
Dus waarom  om de 2 jaar een nieuwe accu ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2011 08:45 #1306141 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Same here
Same here, heb mijn 940 nu bijna 4 jaar. Bij aanschaf is daar een gebruikte Volvo accu in gekomen. Bewust het risico genomen om gewoon te kijken of hij deze winter nog doorkwam, maar dat bleek geen probleem bij -10. September dit jaar maar een andere (ook beetje groter) zodat ik mijn standkachel kan gaan gebruiken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2011 09:12 #1306143 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Huh?

geejee schreef : Even rekensommetje: gemidd. 72 Ah, € 2,22 / Ah. Maar..., zegt men..., accu gaat 3 x zo lang mee, = dus € 0,74 / Ah.... Toch?

Hoe kom je aan die bedragen?
Mijn Bosch Silverline kostte toen 128 euro, voor 72Ah, de grootste die in mijn auto paste.Overigens houd de capaciteit een beetje op, na drie jaar, maar ik vermoed dat dat ligt aan het laadsysteem, dus dat staat op de planning.
Vraag eens een prijs op bij Staadegaard automotive.Ongeveer naast de Karwei, in Hintham, Rosmalen (Den Bosch)
<a href=" cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=160445716293 " target="_blank">Deze accu trouwens, zou moeten voldoen, maar die staat vast niet voor 20 pond op je deurmat

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC