Einde van het jaar, einde van het lidmaatschap

• A. Remy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2010 12:08 #1297308 door A. Remy
Beantwoord door A. Remy in topic misschien

freddie schreef : Laat je plezier aan het lidmaatschap niet bederven door een ander.

Ik begrijp haar wel een beetje. Ook ik heb recentelijk problemen gehad met een lid (dezelfde?) over de verkoop van onderdelen (zie <a href="/node/34706"> www.volvo700vereniging.nl/node/34706 ).
Waar moeten we naartoe (buiten de rechtbanken dan uiteraard) als een dergelijk persoon niet over de brug komt en nota bene meedeelt dat het spul maar ergens heen moet waar de zon niet schijnt?!

freddie schreef : Je kan toch niet serieus menen dat het bestuur moet bemiddelen in een slecht aflgelopen deal.

Wat misschien wel mogelijk is, is dat benadeelde z'n grieven richt aan het bestuur en zij, eventueel pas na herhaalde misstappen, stappen neemt naar de andere partij (een ban of dergelijke).
Wolwo

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2010 12:46 #1297313 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geschil.
Even los van mijn rol als moderator en RC, ben ook gewoon lid:
Stel je koopt een boek, in eeb webshop en je betaalt via iDeal bij jouw eigen ABN-AMRO, om een voorbeeld te noemen.Je vraagt daarna TNT het pakketje te versturen.
Nu blijft levering van het boek, achterwege.
Dan heb je dus een geschil, maar zeg je dan je rekening op bij de ABN, of plak je de brievenbus vol met stickers dat je geen TNT post meer wil? Of klaag je iDeal aan?
Of schrijf je naar de webshop, die nalatig is geweest?
Ik zie, behalve het mogelijk ontstane (en beschadigde) vertrouwen in de verkoper omdat deze hetzelfde type auto rijd, geen verschil. Ik zou er niet aan denken, het bestuur te betrekken in een dergelijke persoonlijke kwestie.
Als blijkt dat iemand (die lid is) ruimschoots herhaaldelijk niets levert, maar wel incasseert, dan wordt het wellicht anders, maar op zichzelf staande gevallen niet. Dan nog, staat zulks niet in de forumregels en kan niet als vanzelfsprekend worden beschouwd.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2010 13:22 #1297314 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eens
Het bestuur moet besturen.
Als de problemen tussen leden zo hoog worden zou je een wederzijds gewaardeerd lid om mediatie kunnen vragen, los of dat een bestuurs-lid is. Overigens kun je je dan nog afvragen of alle forum-figuren ook echte leden zijn, niet alleen iemand die slechts een forum lid is of een handelaar die 40 euro betaalt om zijn spullen beter (lees duurder) te verkopen.
Voor alle duidelijkheid, ik heb geen slechte ervaringen met forum- of clubleden gehad, integendeel, veel plezier en hulp!Wel heb ik een drempeltje moeten overwinnen om naar een sleuteldag te gaan; mijn kennis en kunde op volvo gebied zijn hilarisch...
Maar ik zal Isabelle het meest missen als een bijzonder eendje in deze bijt, en juist van die bijzondere mensen kun je leuke dingen leren. Nu weet ik een beetje waar ze woont en da's al gauw een uur rijden voor je de dichtsbijzijndste NL grenspost bereikt; Frankrijk is een steenworp uit de buurt. Aan de andere kant, een deel van de informatie is alleen voor club-leden.
VRAAG aan het bestuur: waarom geen tussenvorm: toegang tot het forumdeel, geen factor en geen stemrecht. Twee tientjes zou wel eens meer geld opleveren dan 4 voor het lidmaatschap!
Fijn weekend!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2010 14:52 #1297325 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 4 weken... nou, das dan jammer...
Blijkbaar moet een lidmaatschap 4 weken voor het einde van het kalenderjaar heel officieel opgezegd worden...
Nou, jammer, maar dat kan dus al niet meer, spaart me heel wat werk. Een nieuwe lidmaatschapsbijdrage zal ik in ieder geval niet meer storten...
Dat het bestuur niet altijd en overal kan ingrijpen, daar kan ik heel goed inkomen, maar het gaat hier over iets wat al ongeveer een half jaar aansleept tussen mij en een ander lid dat "meer" dan een 'gewoon' lid is, maar vanwege zijn 'functie' zelfs heel dicht bij het bestuur zou moeten staan.
Er is maar 1 iets dat me zou kunnen overtuigen om mijn lidmaatschap toch te verlengen, en dat is "Actie"!
Ik vind het onbegrijpelijk dat iemand die het geschopt heeft tot meer dan 'gewoon' lid zo maar straffeloos leden als een stuk afval kan behandelen en het bestuur daarop gewoon toeziet en alles laat begaan...
Isabelle

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2010 18:44 #1297357 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic jammer.......
....dat jij zoiets mee maakt. Ik lees nu pas voor het eerst dat jij ruzie hebt met een mede forum lid.
Actie was dus niet mogelijk maar om dit nu via het forum een te gaan doen lijkt mij ook niet goed.
Ik zou (als je dit al niet gedaan hebt) contact opnemen met het bestuur of 1 van het bestuur.
Mocht dit niet aflopen zo jij dit had gewild dan kan je proberen steun te krijgen met mede forumleden en op een ledenvergadering dit naar voren brengen.
Door nu je lidmaatschap op te zeggen heb je ook geen kans meer om je te verdedigen.
Ik wens je veel succes met je beslissing en hopelijk loopt dit goed af.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2010 19:07 #1297361 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bestuur
Deze zaak is bekend bij het bestuur, aangezien we dit al een hele tijd geleden gemeld hebben.
Het antwoord hierop was dat het bestuur zich hierin niet kan inmengen en dat we het onderling maar moeten oplossen...
Ik ben geen lid geworden om nog minder te krijgen dan op de meeste gratis fora, dus bij deze was het dus de eerste en de laatste keer dat ik lidgeld betaald heb... iets met een ezel en een steen...
Isabelle

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2010 19:18 #1297364 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ook ik heb enkele negatieve
Ook ik heb enkele negatieve ervaringen met onbetrouwbare doch "prominente" mede leden. Tevens erger ik mij aan de betweterigheid en soms uitermate domme reacties van enkele moderatoren, als je thuis en op het werk niets te vertellen hebt dan kan je lekker je gezag laten gelden als moderator........

Maar het gros van de mensen is leuk, ik heb er meerdere leuke en duurzame contacten mee opgedaan.

Ik heb geen baksteen meer maar een oude MB maar blijf hier wel lid, in ieder geval volgend jaar.

Groet paul

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2010 19:34 #1297368 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Laatste woord
Alles is inmiddels gezegd en uitgesproken.
Besloten is dit topc te sluiten.
Aan een ieder die graag wat gewijzigd zou willen zien of iets verwacht van het bestuur, heeft u altijd de mogelijkheid om dit tijdens de ALV kenbaar te maken.

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2010 19:37 #1297370 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic Meen je dat?
Hé Willem, het kan toch niet zo zijn dat dit topic nu zo maar gesloten wordt.......?

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2010 21:40 #1297396 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Niet op slot,
want mijn reactie op dit draadje werkt gewoon.
Jammer dat het Isabelle overkomen is en dat ze dit aanleiding vindt om haar lidmaatschap te beëindigen.
Maar goed, die dingen gebeuren helaas en alles wat er over gezegd kan worden is al gezegd dus ik zal verder niet in herhaling vallen.

Groeten, Jan

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC