bouwjaar 1987-omzetten naar 1986
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik krijg een vraag maar weet er geen antwoord op wie kan mij helpen.
Ik kan een 740 kopen van 23 januari 1987.Het is zeer aannemelijk dat het bouwjaar 1986 is. Ik heb contakt gehad met de rdw, wanneer ik hard kan maken met bewijzen dat dit het geval is, kan ik het kenteken laten wijzigen in bouwjaar 1986. Weet jij vanaf welk chassisnummer bouwjaar 1987 is? Het chassisnummer isYV1745833H2085224 Een H op de tiende positie staat voor 1987, ik neem aan dat modeljaar 1987 (=H) al eind 1986 is ingevoerd. Kun jij me van vertellen van welk bouwjaar deze auto is? Zo ja, heb je dit zwart op wit? Alvast bedankt voor de medewerking.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De estate is vanaf 1985 geproduceerd, te weten in oplage van 7,015 stuks.In 1986 ook, echter toen oplage van 54,983 stuks.
In 1986 uiteraard ook, toen in oplage van 53,915 stuks.
Aangezien het modeljaren betreft, is dat dus per modeljaar van augustus tot augustus.53915 stuks per 12 maanden, betekent 4493 stuks per maand.
In theorie, zou chassisnummer 85224 dus gemaakt zijn in 85224 - 7015 -54.983 = 23226 / 4493 = maand 5,16 van modeljaar 1986.Dat betekent dus, tellende vanaf 1 augustus (ik blijf het vergeten), kom je dan op ergens 6 februari of later uit.
Ik ga er wel vanuit dat het chassis eerder ontstaan is in de fabriek, maar de vraag is, of dat meer dan twee maanden is en daarna nog eens of je de RDW het van je aanneemt.
Of zich wel een aardig vraagstuk.
Wanneer begint modeljaar 1986 precies?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-

- V700 register
- Nieuw lid
-

En Bas, 5,15 maanden vanaf 1 aug is ergens begin januari (Aug, sept, okt, nov en dec is al 5 maanden.....)

- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar je zou pech kunnen hebben. Bij mijn 'belgische' 744 zit ook het gelijkvormigheidsattest en daar staat de productie datum op. 4 februari gebouwd, 6 februari op de baan. Voor die twee dagen wegenbelasting heb ik de moeite niet gedaan

Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Voor zover vast bedankt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
<a href=" download.belastingdienst.nl/belastingdie...ng_mb1021z8plfol.pdf "> download.belastingdienst.nl/belastingdie...ng_mb1021z8plfol.pdf
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zou je, om te zien in hoevere mijn berekening klopt, jouw chassisnummer eens kunnen opgeven? Die is dan dus inderdaad zeker van modeljaar 1986, maar het gaat me er even om of ik in de richting zit.Rob Hiemstra schreef : Maar je zou pech kunnen hebben. Bij mijn 'belgische' 744 zit ook het gelijkvormigheidsattest en daar staat de productie datum op. 4 februari gebouwd, 6 februari op de baan. Voor die twee dagen wegenbelasting heb ik de moeite niet gedaan
Het zou dan ergens moeten eindigen met 030612, kan dat ongeveer kloppen?
@Maarten, ja, inderdaad, je hebt gelijk.