Rare (banden) zaak

• Hedwig Lambrechts
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2010 09:50 #1267031 door Hedwig Lambrechts
Beantwoord door Hedwig Lambrechts in topic Rechter en partij.
Ik heb nooit begrepen dat de APK en de eventueel nodige herstellingen door hetzelfde bedrijf worden uitgevoerd.Dat is in mijn ogen de gedroomde manier voor de "chipoteurs" om de mensen op te lichten.Niet alle autobezitters zijn kenners.
Stellen jullie dat systeem niet in vraag?Een keuring moet in mijn ogen toch gedaan worden door een onafhankelijk organisme en niet door een herstelbedrijf.In het systeem zoals het nu is zie ik het APK bedrijf als betrokken partij.Groeten,Hedwig
Edit: ik heb zolang nagedacht over mijn reactie dat Robert ondertussen reeds een "Belgische" reactie heeft geplaatst.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2010 12:47 #1267055 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beter
Beter geregeld op die manier in België. Wellicht zou bij ons het RDW zoiets moeten/kunnen doen. Ze hebben volgens mij al hier en daar keuringsstations voor het keuren bij import of na schorsing.
Goed gespeeld Alexander, bij die garage. Ook leuk om die koppen te zien denk ik, ware het niet dat je er niet voor de lol staat en dat het om een hoop geld gaat. Toch wel erg eigenlijk, dat er toch zo glashard over gelogen wordt. Een bekend en vertrouwd adres voor APK en onderhoud blijkt toch uiterst belangrijk.

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
21-02-2010 15:45 #1267101 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic juist

hlambrechts schreef : Ik heb nooit begrepen dat de APK en de eventueel nodige herstellingen door hetzelfde bedrijf worden uitgevoerd.Dat is in mijn ogen de gedroomde manier voor de "chipoteurs" om de mensen op te lichten.Niet alle autobezitters zijn kenners.
Stellen jullie dat systeem niet in vraag?Een keuring moet in mijn ogen toch gedaan worden door een onafhankelijk organisme en niet door een herstelbedrijf.In het systeem zoals het nu is zie ik het APK bedrijf als betrokken partij.

en juist daarom ga ik altijd in Oldenzaal naar een alleen apk station, het enige wat hij repareert alleen een kapot lampje en evt met gungum een klein lekje in de uitlaat en verder niets.
dus heeft ook geen profijt om iets af te keuren, is gewoon keuren ter plekke (volgens afspraak) en daarna meteen weer tuffen.
indien er afkeur is meld hij de auto ook niet meteen af als afkeur (wat garages regelmatig wel doen, zodat je niet meer met de auto mag rijden.( om de omzet in huis te houden)).
en je bent erbij zodat hij evt (aankomende) problemen je ook meteen kan laten zien.

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2010 16:25 #1267117 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic In Veendam
zit ook zo'n onafhankelijke. 49 euro, inclusief "gratis" herkeuring binnen 14 dagen.
Aan de andere kant, dit jaar met Timen naar Epe gegaan, dat beviel me ook wel ;) 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2010 17:49 #1267143 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als er zonder jou
Als er zonder jou toestemming iets aan de auto gebeurt moet je er niet mee accoord gaan. Gewoon de auto laten staan, en je laten voolichten over hoe het e.e.a. is gegaan:
 Is de auto gekeurd en waren  de banden toen een adviespunt (AC punt)? Dan had de garage moeten bellen met de mededeling dat er complicaties opgetreden zijn. Toen hadden ze een reparatievoorstel moeten doen. Als jij daar als klant mee accoord gaat is het geregeld en kan de auto afgemeld worden.
Dit is volgens mij de enigste goede gang van zaken.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC