Nieuwe aanwinst: Volvo 144 uit 1972
- Siang Phoa
- Nieuw lid
-
Die verbrede velgen vind ik juist wel cool, en de handgreep van de combi op het kofferdeksel is best praktisch, scheelt behoorlijk in slijtage van de lak door huidvetten.
Een aanbeveling: zorg dat je altijd een reservemembraam voor de Stromberg carburateur in de auto hebt. verder zijn het bij regelmatig gebruik bijkans onverslijtbare auto's.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Geweldig. Wanneer had je in je hoofd om te gaan Hans?Hans L schreef : Ik heb namelijk in de planning om in het najaar met de 144 naar zweden te gaan.
Grt.
Maurits
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Siang Phoa
- Nieuw lid
-
wat ik standaard in de Amazon heb liggen is verdelerkap/rotor/puntjes/condensator, alles gebruikt van van de laatste onderhoudsbeurt, van deze delen weet ik dat ze het gedaan hebben. Voorts een bougie en de langste bougiekabel. en een V-snaar. En het gereedschap om een en ander te monteren en af te stellen. Op de toertochten buiten de Benelux heb ik één keer een reisgenoot (en dus het gehele gezelschap) blij kunnen maken met een motorophangrubber, maar dat is uitzonderlijk (slechte voorbereiding). Oh ja: ophangrubbertjes van de uitlaat.
Als je naar Scandinavië gaat, zou ik me geen zorgen maken over verkrijgbaarheid van slijtagegevoelige onderdelen.
Hier in NL is alles gewoon online te bestellen bij bv <a href=" www.scandcar.nl/ "> www.scandcar.nl
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb de vrijheid maar genomen je de documenten die ik had van de 144 toe te zenden, linkje volgt in je mailbox.Instructieboekje (maar die had je al), toevoeging instructieboekje, Overzicht B20 motorblok, werkplaatshandboek B13 en een overzicht van de 142-144met veel specs.Ik heb trouwens ook het complete servicehandboek.Misschien krijg je me nog eens zo gek om hem te scannen.......Hans L schreef : Verder moet ik zeggen dat het instructieboekje erg uitgebreid is. Je kan hierdoor naar mijn idee veel zelf doen. Er zitten wat smeerpunten op de auto (waaronder een nippel op de cardanas) en we waren op zoek naar hoe je de olie in het stuurhuis kunt peilen. Volgens het boekje moet dat kunnen, maar we hebben het nog niet gevonden. Toch maar een vraagbaak gaan aanschaffen, want ik wil de meeste smeringen zelf kunnen uitvoeren, en ook het peilen van de diverse voleistoffen.
Inderdaad een schitterende 144, zeker omdat hij net gerestaureerd was (toch?) helemaal puntgaaf.Overigens wel grappig, dat hij waarschijnlijk is overgeschreven (op het postkantoor) door mijn schoonmoeder.......
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je Schreef: Misschien krijg je me nog eens zo gek om hem te scannen.......
Als je toch gaat scannen mag ik dan ook een exemplaar voor mijn 144 uit 1970.
Wel niet zo mooi als bovenstaande maar rijd ok lekker.
Gr John
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoi Bas, Helemaal top kerel! Dank je.Baseman schreef :
Ik heb de vrijheid maar genomen je de documenten die ik had van de 144 toe te zenden, linkje volgt in je mailbox.Instructieboekje (maar die had je al), toevoeging instructieboekje, Overzicht B20 motorblok, werkplaatshandboek B13 en een overzicht van de 142-144met veel specs.Ik heb trouwens ook het complete servicehandboek.Misschien krijg je me nog eens zo gek om hem te scannen.......Hans L schreef : Verder moet ik zeggen dat het instructieboekje erg uitgebreid is. Je kan hierdoor naar mijn idee veel zelf doen. Er zitten wat smeerpunten op de auto (waaronder een nippel op de cardanas) en we waren op zoek naar hoe je de olie in het stuurhuis kunt peilen. Volgens het boekje moet dat kunnen, maar we hebben het nog niet gevonden. Toch maar een vraagbaak gaan aanschaffen, want ik wil de meeste smeringen zelf kunnen uitvoeren, en ook het peilen van de diverse voleistoffen.
Inderdaad een schitterende 144, zeker omdat hij net gerestaureerd was (toch?) helemaal puntgaaf.Overigens wel grappig, dat hij waarschijnlijk is overgeschreven (op het postkantoor) door mijn schoonmoeder.......
Het zou kunnen hoor, het was op een klein winkelcentrum met een plein. Het postkantoor zat in een winkel. Ik denk dat ze het zich nog wel kan herinneren want het gebeurt denk ik niet dagelijks dat twee mensen de auto's ruilen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoi Siang, bedankt voor de tip! Ik ga het regelen.Siang Phoa schreef : Hans,
wat ik standaard in de Amazon heb liggen is verdelerkap/rotor/puntjes/condensator, alles gebruikt van van de laatste onderhoudsbeurt, van deze delen weet ik dat ze het gedaan hebben. Voorts een bougie en de langste bougiekabel. en een V-snaar. En het gereedschap om een en ander te monteren en af te stellen. Op de toertochten buiten de Benelux heb ik één keer een reisgenoot (en dus het gehele gezelschap) blij kunnen maken met een motorophangrubber, maar dat is uitzonderlijk (slechte voorbereiding). Oh ja: ophangrubbertjes van de uitlaat.
Als je naar Scandinavië gaat, zou ik me geen zorgen maken over verkrijgbaarheid van slijtagegevoelige onderdelen.
Hier in NL is alles gewoon online te bestellen bij bv <a href=" www.scandcar.nl/ "> www.scandcar.nl
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Mooie auto!!!!!!!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.