Nieuwe aanwinst: Volvo 144 uit 1972
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-08-2009 18:52 #1076014
door V700 register
Nieuwe aanwinst: Volvo 144 uit 1972 is gemaakt door V700 register
Volvovrienden,
Het zat niet in de planning, maar soms komen de dingen gewoon op je af. Ik had een W124 300D Mercedes te koop staan. Ik had hem nog niet zo lang, reed werkelijk fantastisch, had weinig km, maar had er toch weinig binding mee, zoals ik dat wel met de volvo's heb. Op marktplaats werd ik benaderd of ik niet wilde ruilen met een Volvo 144. Ik had namelijk in de advertentie gezet dat ik hem weg deed in verband het volvo gevoel. Ik twijfelde omdat ik dit type van volvo niet goed kende. Ondertussen had ik via mail foto's gekregen, en ik werd eigenlijk met de minuut enthousiaster. Wat een mooi ding zeg, en zeker die uitstraling. Mooi in de lak, mooi chroomwerk, echt erg mooi. Toch maar een afspraak gemaakt voor een ontmoeting tussen de Benz en de Volvo.
Vandaag was de afspraak, en ik trof een klok gave 144 aan uit 1972! Origineel NL-kenteken, boekjes er nog bij (!), gerestaureerd en gereviseerd. Ik kon hem echt niet laten staan...........op slag verliefd gewoon. Macs was mee, en die had al gelijk gezegd, dat moet je doen, niet over nadenken. De verkoper wilde erg graag mijn 300D en zo kwam de ruil tot stand. Naar het postkantoor in den Bosch en klaar waren we.
Teruggereden samen met Macs en gelijk op de rijksweg al positieve reacties, erg leuk! En wat een oltimer gevoel zeg. De motor tokkelt mooi. Ik ben er erg blij mee, ziehier de foto's. Dit is echt een kanshebber om definitief erbij te blijven, en nooit meer weg te doen!
Het zat niet in de planning, maar soms komen de dingen gewoon op je af. Ik had een W124 300D Mercedes te koop staan. Ik had hem nog niet zo lang, reed werkelijk fantastisch, had weinig km, maar had er toch weinig binding mee, zoals ik dat wel met de volvo's heb. Op marktplaats werd ik benaderd of ik niet wilde ruilen met een Volvo 144. Ik had namelijk in de advertentie gezet dat ik hem weg deed in verband het volvo gevoel. Ik twijfelde omdat ik dit type van volvo niet goed kende. Ondertussen had ik via mail foto's gekregen, en ik werd eigenlijk met de minuut enthousiaster. Wat een mooi ding zeg, en zeker die uitstraling. Mooi in de lak, mooi chroomwerk, echt erg mooi. Toch maar een afspraak gemaakt voor een ontmoeting tussen de Benz en de Volvo.
Vandaag was de afspraak, en ik trof een klok gave 144 aan uit 1972! Origineel NL-kenteken, boekjes er nog bij (!), gerestaureerd en gereviseerd. Ik kon hem echt niet laten staan...........op slag verliefd gewoon. Macs was mee, en die had al gelijk gezegd, dat moet je doen, niet over nadenken. De verkoper wilde erg graag mijn 300D en zo kwam de ruil tot stand. Naar het postkantoor in den Bosch en klaar waren we.
Teruggereden samen met Macs en gelijk op de rijksweg al positieve reacties, erg leuk! En wat een oltimer gevoel zeg. De motor tokkelt mooi. Ik ben er erg blij mee, ziehier de foto's. Dit is echt een kanshebber om definitief erbij te blijven, en nooit meer weg te doen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-08-2009 19:06 #1245427
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Van harte gefeliciteerd
Van harte gefeliciteerd, dat is met recht een aanwinst te noemen !Waarom deed de vorige eigenaar m eigenlijk wel ? Wagens van die leeftijd in deze staat vind je niet snel meer. Mistte hij het Benz gevoel, of was deze gewoon helemaal af (en daarmee het opknappen over) ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-08-2009 19:21 #1245429
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic prachtig
jaloers....
Kan ie binnen staan?
Rob
Kan ie binnen staan?
Rob
- Siang Phoa
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-08-2009 19:26 #1245430
door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic mooi!
ik heb weliswaar niks met 140's, wel ruime rij-ervaring, maar dit is een wel heel fraai exemplaar! Proficiat!! Weet, dat er van IPD zwaardere stabilisatorstangen te koop zijn die het overhellen drastisch verminderen (net als bij 700/900).
<a href=" www.tinustechniek.nl/ "> www.tinustechniek.nl

Op mijn Amazon heb ik die dingen al sinds mensenheugenis en het bevalt me prima.
<a href=" www.tinustechniek.nl/ "> www.tinustechniek.nl

Op mijn Amazon heb ik die dingen al sinds mensenheugenis en het bevalt me prima.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-08-2009 20:01 #1245438
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zo.....
ziet er dus een wereld deal uit...Proficiat Hans
Wat een mooi exemplaar en in de juiste kleur. Vooral de snelheidsmeter is fantastisch. Heb er ook een tijdje in mogen rijden als leen auto bij mijn garagist en dat rijdt bijzonder prettig en ontspannend. Zeer benieuwd deze in het wild te zien, is overigens wel de voorloper van de 200 serie..... Is die trouwens verkocht, want hij staat niet meer op MP.
Groet,
Paul
Wat een mooi exemplaar en in de juiste kleur. Vooral de snelheidsmeter is fantastisch. Heb er ook een tijdje in mogen rijden als leen auto bij mijn garagist en dat rijdt bijzonder prettig en ontspannend. Zeer benieuwd deze in het wild te zien, is overigens wel de voorloper van de 200 serie..... Is die trouwens verkocht, want hij staat niet meer op MP.
Groet,
Paul
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-08-2009 21:21 #1245442
door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Van harte
Hallo Hans,
dat is wel een hele mooie 144, zo te zien. En natuurlijk veel unieker in deze staat als de Mercedes. Lijkt me een hele goeie deal. Die w124 van Mercedes rijdt prima, maar het heeft niets met een klassieker van doen. En dat is de 144 wel. Zelf heb ik mijn w124 destijds na een jaar om dezelfde reden weer omgeruild voor een w123. Die geeft ook het klassiekergevoel. En ik houd de balans in de schuur in tact: Mercedes- Volvo 50-50. Met de C1 als vreemde snuiter( nou ja, snuiterTJE)
Heel veel plezier gewenst met je nieuwe aanwinst. Geniet ervan.
Groeten, Jan.
dat is wel een hele mooie 144, zo te zien. En natuurlijk veel unieker in deze staat als de Mercedes. Lijkt me een hele goeie deal. Die w124 van Mercedes rijdt prima, maar het heeft niets met een klassieker van doen. En dat is de 144 wel. Zelf heb ik mijn w124 destijds na een jaar om dezelfde reden weer omgeruild voor een w123. Die geeft ook het klassiekergevoel. En ik houd de balans in de schuur in tact: Mercedes- Volvo 50-50. Met de C1 als vreemde snuiter( nou ja, snuiterTJE)
Heel veel plezier gewenst met je nieuwe aanwinst. Geniet ervan.
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-08-2009 22:00 #1245443
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jeugdsentiment
Toen ik mijn 142 kocht (smalle bumper, grote knipperlichten, volgens mij uit '72, kenteken eindigde op VM) zag die er een stuk minder uit dan deze. En de mijne was toen 6 jaar oud geworden...
Gefelciteerd, lot uit een loterij!
JohnPeter
Gefelciteerd, lot uit een loterij!
JohnPeter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-08-2009 22:41 #1245445
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Prachtig!
Járen geleden zelf een matzwarte rat-look 142 gehad, één van mijn eerste auto's. Zag er bij lange na niet zo mooi uit, had geen bumpers, en destijds nam ik nog genoegen met allerlei ongemakken die ik nu ondenkbaar zou vinden (o.a. permanente plas water onder de pedalen, ramen die niet meer open gingen, en een hels kabaal bij rijden op de snelweg omdat ik geen overdrive had). Maar hij deed het altijd, en hij liep als de brandweer
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-08-2009 23:10 #1245447
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gefeliciteerd!
Met dezelfde kleur als de mijne en hetzelfde jaar. Maar in nóg betere staat!
Mooie zeldzame "politie" grille erin met die verstralers. In mijn ogen het beste bouwjaar van de 140: het ouderwetse mooie dashboard, maar wél een korte pook en de mooiste grille die alleen in modeljaar 1972 is gemaakt. Ook het laatste jaar van de smalle bumpers trouwens. Zit er een overdrive op?
Ik vind alleen de velgen te breed, maar dat is een keuze.
Ook onder de kap ziet het er goed uit hoor! Pas maar op: ik liep ook per ongeluk tegen een Amazon Combi op, en die is samen met de 144 ook niet meer weg te slaan.
Mooie zeldzame "politie" grille erin met die verstralers. In mijn ogen het beste bouwjaar van de 140: het ouderwetse mooie dashboard, maar wél een korte pook en de mooiste grille die alleen in modeljaar 1972 is gemaakt. Ook het laatste jaar van de smalle bumpers trouwens. Zit er een overdrive op?
Ik vind alleen de velgen te breed, maar dat is een keuze.
Ook onder de kap ziet het er goed uit hoor! Pas maar op: ik liep ook per ongeluk tegen een Amazon Combi op, en die is samen met de 144 ook niet meer weg te slaan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-08-2009 00:05 #1245448
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jemig
Jemig zeg, lijkt wel een modern sprookje.Wat een prachtige "automobiel", ja ja dit is nu een automobiel.Van harte met deze aanwinst in showroom conditie.
Moderators: Jerry Stam