Planning taxatiedag
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2009 17:17 #1235500
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi geschreven Eric!
Het was inderdaad een mooie ochtend. In een ander's Volvo rijden is altijd leuk. De 960 van Eric heeft een totaal ander karakter dan de mijne. Alleen al de zit van de stoelen is anders. Niet beter of slechter, gewoon anders!
De taxatiewaarde viel mij absoluut niet tegen, ongeveer wat ik voor de auto plus gas betaald heb. De reparatie's daarna ben ik alweer vergeten , ik onthoud maar dat de afschrijving over 2 jaar €0,00 is. Dat kan je niet van veel auto's zeggen. Wel een paar kleine plekjes onderop gezien, maar van Paul goede instructies gekregen hoe dit goed te kunnen verhelpen. Zie je hier de verminderde kwaliteit van Volvo tussen ´91 en ´97? Eric's auto zit aanmerkelijk dikker in de tectiel dan de '97-er van mij. Als ze die lijn door hebben gezet, zit er onder de huidige auto's geen enkele bescherming meer en dan zien we over 20 jaar geen Volvo's van 2009 meer rijden. Ik werd trouwens niet echt hebberig in de showroom bij Verkerk, voorlopig spijt het mij niet als het huidige aanbod in 2029 niet meer rond zal rijden .
Ook van mij de dank voor Harry, Paul en Verkerk voor de organisatie van deze dag. Weer een mooi verenigingsevenement!
De taxatiewaarde viel mij absoluut niet tegen, ongeveer wat ik voor de auto plus gas betaald heb. De reparatie's daarna ben ik alweer vergeten , ik onthoud maar dat de afschrijving over 2 jaar €0,00 is. Dat kan je niet van veel auto's zeggen. Wel een paar kleine plekjes onderop gezien, maar van Paul goede instructies gekregen hoe dit goed te kunnen verhelpen. Zie je hier de verminderde kwaliteit van Volvo tussen ´91 en ´97? Eric's auto zit aanmerkelijk dikker in de tectiel dan de '97-er van mij. Als ze die lijn door hebben gezet, zit er onder de huidige auto's geen enkele bescherming meer en dan zien we over 20 jaar geen Volvo's van 2009 meer rijden. Ik werd trouwens niet echt hebberig in de showroom bij Verkerk, voorlopig spijt het mij niet als het huidige aanbod in 2029 niet meer rond zal rijden .
Ook van mij de dank voor Harry, Paul en Verkerk voor de organisatie van deze dag. Weer een mooi verenigingsevenement!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2009 17:28 #1235501
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zo, jullie taxatieassistent
Zo, jullie taxatieassistent is ook weer thuis na een lange dag.
Iedereen bedankt voor de gezellige dag en vooral het keurig volgen van de planning, alles liep precies hoe het moest lopen.
Leuk om de bekende en nog niet bekende gezichten weer te zien, en natuurlijk om de auto's te bewonderen want dat is het leuke van zo'n dag.
Na de zomer weer een dag, ik laat jullie dit ruim van te voren weten.
Groet,
Paul
Iedereen bedankt voor de gezellige dag en vooral het keurig volgen van de planning, alles liep precies hoe het moest lopen.
Leuk om de bekende en nog niet bekende gezichten weer te zien, en natuurlijk om de auto's te bewonderen want dat is het leuke van zo'n dag.
Na de zomer weer een dag, ik laat jullie dit ruim van te voren weten.
Groet,
Paul
- Gert-Jan De Jong (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2009 17:33 #1235502
door Gert-Jan De Jong (GAST)
Beantwoord door Gert-Jan De Jong (GAST) in topic taxatiedag
Het was inderdaad een geslaagde dag. Het was mijn eerste taxatie en die werd uitermate goed uitgevoerd door Harry en Paul. Ook mijn auto blijkt last te hebben van wat oppervlakkige roestplekjes op de bodem, verder bleek de nokkenaskeerring nog steeds te lekken. Verder geen gekke dingen tegengekomen waarvan ik nog niet op de hoogte was. De waarde verbaasde mij en dan bedoel ik in positieve zin. Oke, het is een taxatiewaarde, maar ik had geen 6000 euro verwacht. Verder nog een mooie V700V grill-badge van Jan gekocht.
De 142 nog een tijd staan bewonderen, wat een prachtige auto is dat toch. Jammer dat de eigenaar net pech had op de heenreis.

Harry, Paul en Verkerk bedankt voor deze dag.
De 142 nog een tijd staan bewonderen, wat een prachtige auto is dat toch. Jammer dat de eigenaar net pech had op de heenreis.

Harry, Paul en Verkerk bedankt voor deze dag.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2009 18:17 #1235504
door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Het was weer gezellig.
Paul & Harrie,
het was weer een geslaagde dag. En we kunnen er qua taxatie weer zo'n 2 jaar tegen. Een geruststellende gedachte voor het geval dat............
Nog een fijn weekend en ik kijk alweer uit naar de volgende taxatiedag. Dan is er een ster aan de beurt dus count me in.
En bij deze ook nog hartelijke dank aan Verkerk voor de gastvrijheid.
Groeten, Jan.
het was weer een geslaagde dag. En we kunnen er qua taxatie weer zo'n 2 jaar tegen. Een geruststellende gedachte voor het geval dat............
Nog een fijn weekend en ik kijk alweer uit naar de volgende taxatiedag. Dan is er een ster aan de beurt dus count me in.
En bij deze ook nog hartelijke dank aan Verkerk voor de gastvrijheid.
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2009 20:37 #1235512
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Top!
Het was weer goed & gesmeerd geregeld door Paul & Harry.
Wel even slikken toen er opeens een plas olie onder de 142 lag...een slecht begin.
Maar een kapotte keerring overkomt de beste en de auto is verder goed beoordeeld.
Wederom dank,
Joost
Wel even slikken toen er opeens een plas olie onder de 142 lag...een slecht begin.
Maar een kapotte keerring overkomt de beste en de auto is verder goed beoordeeld.
Wederom dank,
Joost
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2009 20:51 #1235513
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Joost,
Thuisrit goed
Hoi Joost,
Thuisrit goed gegaan?
Groet,
Paul
Thuisrit goed gegaan?
Groet,
Paul
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2009 20:56 #1235515
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Trein
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2009 21:05 #1235517
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beter als een trein dan met
Beter als een trein dan met de trein
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2009 21:47 #1235526
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aansluiten
Ben met een gangetje van 90 per uur richting Utrecht vertrokken met de automaat in D en het schuifdak open met de 740. Wat een weer!
Geweldig leuk en alweer voor de 2e maal. Ik ben zeer lang blijven plakken en heb mogen genieten van een rondje met de S90 van ons allervriendelijkste Jan. Wat een verschil met een 2.5 ltr! Je merk die extra halve liter lucht zeker maar het gras bij de buren is altijd groener zeg ik maar......Leuk om te horen dat de 740 een zeer leuk exemplaar was en ze worden als zeldzamer die 4-drs... Vooral met Pullman, automaat, schuifdak en de nodige chromen 760-accenten.
Bedankt, ik heb genoten!
(€ 3,500)
Groet Rik

Geweldig leuk en alweer voor de 2e maal. Ik ben zeer lang blijven plakken en heb mogen genieten van een rondje met de S90 van ons allervriendelijkste Jan. Wat een verschil met een 2.5 ltr! Je merk die extra halve liter lucht zeker maar het gras bij de buren is altijd groener zeg ik maar......Leuk om te horen dat de 740 een zeer leuk exemplaar was en ze worden als zeldzamer die 4-drs... Vooral met Pullman, automaat, schuifdak en de nodige chromen 760-accenten.
Bedankt, ik heb genoten!
(€ 3,500)
Groet Rik

- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-04-2009 18:51 #1235534
door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Da's geen kunst.
Rik,
dat het gras bij de (auto)buren altijd groener is.................... die 2,5 liter van jou is toch even groen als mijn 3 liter?? De taxatiewaarde staat ook weer vast voor de komende 2 jaar: €15000,=. Heb ik niet zomaar bij het minste geringste een total loss met als gevolg dat alle geld en moeite, die in de auto gestoken zijn, verdampen. Voorwaar een geruststellende gedachte.
Wees inderdaad heel zuinig op je 740. Want in die uitvoering met de oude neus, automaat, schuifdak en mooi pullmann interieur zie je ze niet veel meer. Sowieso zijn de oude sedan's zeldzaam geworden. Het was voor mij ook de 2de keer en het was weer bere-gezellig.
Van het najaar weer en dan kom ik ook met een MB. Weliswaar niet zo exclusief als de MB cabrio van vandaag die ook getaxeerd werd ( was ook een prachtwagen van de collega van Paul) maar ook leuk.
Morgen ga ik eens kijken bij een meeting van de dwergauto's zoals de C1, "Battle of the Small" genaamd, in de Meern. Eens kijken of ik daar nog wat inspiratie voor mijn aankomende bug kan opdoen. Zal ik mijn Volvo wel even om de hoek moeten zetten, denk ik.
Fijn weekend nog en tot kijk.
Groeten, Jan.
dat het gras bij de (auto)buren altijd groener is.................... die 2,5 liter van jou is toch even groen als mijn 3 liter?? De taxatiewaarde staat ook weer vast voor de komende 2 jaar: €15000,=. Heb ik niet zomaar bij het minste geringste een total loss met als gevolg dat alle geld en moeite, die in de auto gestoken zijn, verdampen. Voorwaar een geruststellende gedachte.
Wees inderdaad heel zuinig op je 740. Want in die uitvoering met de oude neus, automaat, schuifdak en mooi pullmann interieur zie je ze niet veel meer. Sowieso zijn de oude sedan's zeldzaam geworden. Het was voor mij ook de 2de keer en het was weer bere-gezellig.
Van het najaar weer en dan kom ik ook met een MB. Weliswaar niet zo exclusief als de MB cabrio van vandaag die ook getaxeerd werd ( was ook een prachtwagen van de collega van Paul) maar ook leuk.
Morgen ga ik eens kijken bij een meeting van de dwergauto's zoals de C1, "Battle of the Small" genaamd, in de Meern. Eens kijken of ik daar nog wat inspiratie voor mijn aankomende bug kan opdoen. Zal ik mijn Volvo wel even om de hoek moeten zetten, denk ik.
Fijn weekend nog en tot kijk.
Groeten, Jan.
Moderators: Jerry Stam