Garagekrik te leen gevraagd voor komende zaterdag

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2008 14:03 #1071416 door Mathy van Nisselroy
Garagekrik te leen gevraagd voor komende zaterdag is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvisti
Komende zaterdag gaan we een poging ondernemen, om m'n 75 liter tank en de nieuwe remschijven te monteren. We, dat zijn Frits en ik. Helaas is er in de H&M loods geen mogelijkheid om de auto zo op te tillen, dat de wielen eraf kunnen. En heb ik geen garagekrik. Die zou ik kunnen kopen, maar voor die paar keer dat ik hem hooguit nodig heb, vind ik het zonde om er een aan te schaffen. Daarnaast was het de bedoeling dat de garage LEGER werd en niet voller. Dus bij deze de vraag:
Mag ik a.s. zaterdag van iemand een garagekrik mogen lenen. Liefst uit de omgeving van de H&M loods (Alblasserdam) of de route ernaartoe. (Heerlen, Geleen, Eindhoven, Den Bosch, ... , Alblasserdam)
groetjes en alvast bedankt
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2008 14:35 #1221752 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic jij mag
ik heb er wel een liggen,
 maar ik ben niet de hele dag thuis,
 zeg maar hoe laat je langs wil komen evt.
 en dan zeg ik wel ja
(...of nee.....)
Ik heb ook nog assteunen evt.

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2008 14:43 #1221753 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Gewoon meegeven die assteunen
Aan een platte Mathy hebben we niets in de vereniging. (en officieel mag je ook niet onder de wagen werken als ie op de krik staat... die kan de geest geven)
Mathy, schiet je een paar mooie plaatjes van de actie? (ik heb ook nog een 75L tank liggen) Hoe wilde je dat gaan doen met de meter overigens?

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2008 14:52 #1221754 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Schroefje.

jhuijsmans schreef : Hoe wilde je dat gaan doen met de meter overigens?

Als het goed is zit er achter op je printplaat van de tellerunit een schroefje waarmee je dat kan instellen.... pas wel op met gereedschap, voor je het weet heb je kortsluiting!

Gulle Groet,

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2008 14:55 #1221756 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic 80l

Miquelangelo1969 schreef :

jhuijsmans schreef : Hoe wilde je dat gaan doen met de meter overigens?

Als het goed is zit er achter op je printplaat van de tellerunit een schroefje waarmee je dat kan instellen.... pas wel op met gereedschap, voor je het weet heb je kortsluiting!

Natuurlijk wordt die aanpassing met de teller uit de wagen gedaan... nooit klooien met schroevendraaiers in de buurt van electronica als het nog is aangesloten. (en aangesloten kom je er ook zo *&^%* bij :) )
Oh, dat schroefje is voor switchen tussen de 60L en 80L die in een sedan kan... met een 75L tank kom je dna iets te kort... of is het dezelfde vlotter?

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2008 15:09 #1221758 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Vlotter
Hallo Volvisti
Als het even kan, bouw ik het klokje dat bij de tank hoort in. Past dat niet, dan ga ik naar een elektrische oplossing zoeken om het signaal van de vlotter om te zetten naar een signaal waar de bestaande klok iets mee kan.
Ik ga de pomp/vlotterunit die bij de 75 liter tank hoort gebruiken. Die van de 60 liter tank is te kort en laat daardoor de laatste 5 liter in de tank zitten. En da's natuurlijk niet de bedoeling.
groetjes
Mathy
PS Ja, fototoestel gaat mee. Maar wie zeker wil zijn dat er foto's gemaakt gaan worden, zal zelf die foto's moeten komen maken. Ik vermoed dat we bij de ombouw de handjes niet schoon gaan houden. En met vieze handen aan de camera komen doe ik liever niet. Fotografen (géén paparazzi) zijn dus van harte welkom wat mij betreft. Hmm, zat er niet een filmer bij de H&M groep?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2008 15:13 #1221759 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wellicht.

Mathy schreef : Mag ik a.s. zaterdag van iemand een garagekrik mogen lenen. Liefst uit de omgeving van de H&M loods (Alblasserdam) of de route ernaartoe. (Heerlen, Geleen, Eindhoven, Den Bosch, ... , Alblasserdam)

Begrijp ik dat je hem dan dus komt halen zaterdag ergens in de ochtend (.....hoewel...jou kennende...;-)) en hem zaterdag ook weer komt terugbrengen?Ik heb ze zelf tussen kerst en nieuw nodig, volgende week dus, dus ........
Ik heb een hydraulische krik in de aanbieding, met twee as-steunen, mag je komen halen, maar graag wel even mailen hoe laat. Vergeet je zelf niet even twee betonstenen (100x100x200 mm) mee te nemen met twee spanbanden, om je voorwielen te blokkeren?

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2008 15:18 #1221761 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Betonstenen?
Hallo Bas
Alleen de voorste schijven worden vervangen.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2008 15:37 #1221763 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oh.

Mathy schreef : Alleen de voorste schijven worden vervangen.

Wórden vervangen? Toe maar, ga je zelf niet aan de gang dan..... (vast wel)
Ik dacht dat je hem nodig had voor de brandstoftank, dan moet de achterkant van de grond, maar ja, je hebt daar natuurlijk een brog voor en dat is de reden dat je naar H&M rijdt.......ik ben er weer lekker bij, sorry.
Ik weet niet of jij die onderte lip op de voorspoiler ook hebt, maar je kunt mijn krik precies onder de krikplaat zetten en via 1 van de twee wielkasten (stang steekt uit) de handel omhoog krikken. De krik in het verlengde van de auto plaatsen lukt ook wel, maar dan heb je wat minder ruimte om 'een slag' te maken, en duurt het dus wat langer.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2008 15:44 #1221764 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Handige tips !

Baseman schreef : Ik weet niet of jij die onderte lip op de voorspoiler ook hebt, maar je kunt mijn krik precies onder de krikplaat zetten en via 1 van de twee wielkasten (stang steekt uit) de handel omhoog krikken. De krik in het verlengde van de auto plaatsen lukt ook wel, maar dan heb je wat minder ruimte om 'een slag' te maken, en duurt het dus wat langer.

Kijk, dat zijn handige tips als je een garagekrik wilt kopen.
De oprijbokken van mijn broertje pasten niet, gelukkig had ik even getest. Ik kon ze nl niet voor de auto leggen en dan met het begin van de helling tegen mijn wiel schuiven. De helling bleef steken tegen mijn onderste spoiler.  Als ik m er zo op had gereden had ik wel schade gehad...

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC