Nieuwe aanwinst, blijkt oude bekende?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mathy, help me eens, wat wil dat zeggen?Mathy schreef : Hallo Hans
Het is een Duitser. Marktcode 23 en "ABE" oftwel "Algemeine Betriebserlaubnis". Lieme Huib heeft er ook zo een.
Groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
verhaal Hans, dus een paar therapeutische sessies zullen je niet meer kunnen helpen...... Ga hard nadenken over de 240.Hans L schreef :
In dit geval was het ook behoorlijk geluk hebben hoor Paul, maar ja, ben eigenlijk wel trots op het resultaat. Heb nu wel definitief besloten ook de 240 te verkopen. Ik heb gemerkt dat mijn hart toch sneller gaat kloppen van een mooie 740 (met oude neus!) dan van een in perfecte staat verkerende 240, hoe raar dat ook klinkt. Maar goed, zo heeft iedereen wat. Dus als je nog iemand weet binnen het 240register, prijs zal schappelijk zijn voor een liefhebber.Paul schreef : een neus voor goede zaken.... Ziet er bijzonder mooi uit.
Tja, rudimentair rijden blijft prachtig..... Dus Frits, een 960 te koop???
- Hedwig Lambrechts
- Nieuw lid
-
Ziet er magnifiek mooi uit, daarmee weer het bewijs leverend dat je een auto moet gaan zien om een oordeel te vormen alvorens te schrijven dat er iets niet pluis mee is omdat de prijs te laag zou zijn.
Toch erg leuk dat er plots een réveille lijkt te zijn voor de 740 met oude neus.Daar zijn er de laatste tijd verschillende van bijgekomen in de club en na dat 960/90 aankoopgeweld is dat wel verbazend. Of misschien juist niet.
In alle geval een prachtige basis om er iets echt mooi van te maken.Veel rijgenot.
Groeten.Hedwig
BTW een turbometer kan je ook als vacuummeter gebruiken, dat bewees Anno laatst nog door deze te gebruiken om een vacuumfit op te sporen in de ECC van z'n 780.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Leuk te weten dat er weer een carburateurblok in de vereniging bijkomt.
Aan de fotos te zien is het een B 230 KH met Pierburg 2B7, zoals die in mijn blauwe 740.
Tot ziens,

Tom
- V700 register
- Nieuw lid
-
(leuk hè, zo'n archief)
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Bedoel je dat het een Duitser is of "Algemeine Betriebserlaubnis"?Hans L schreef :
Mathy, help me eens, wat wil dat zeggen?Mathy schreef : Het is een Duitser. Marktcode 23 en "ABE" oftwel "Algemeine Betriebserlaubnis". Lieme Huib heeft er ook zo een.
Het eerste volgens mij niet veel, het tweede dat ie in Duitsland door "ingezetenen" op de weg gebruikt mag worden.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Is dit priive ?mderijke schreef : Auto is inderdaad van een oud lid geweest, ik heb de gegevens nog voor je.........................
(leuk hè, zo'n archief)
Persoon geen lid meer ?
Nouja hoor het wel van Hans tzt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Inderdaad, oud-lid, dus geen lid meer.960 estate 1996 schreef :
Is dit priive ?mderijke schreef : Auto is inderdaad van een oud lid geweest, ik heb de gegevens nog voor je.........................
(leuk hè, zo'n archief)
Persoon geen lid meer ?
Nouja hoor het wel van Hans tzt.
Niet alles is terug te halen, het archief is redelijk incompleet qua kentekens, dus als de wagen niet herkend wordt en er is geen kenteken bekend dan wordt het lastig.
Ik ben voorzichtig met het weggeven van persoonsgegevens, dus inderdaad, alleen Hans kan ze krijgen als hij ze wil hebben. Maar de wagen heeft in ieder geval in het westland rondgereden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Jij bent beter in duits dan ik, maar betekent dit niet gewoon dat de auto een typegoedkeuring heeft gekregen voor bedrijfsauto's, wat in duitsland verplicht is/was?Google maar eens op die kreet: Allgemeiner BetriebserlaubnisMathy schreef : Bedoel je dat het een Duitser is of "Algemeine Betriebserlaubnis"?Het eerste volgens mij niet veel, het tweede dat ie in Duitsland door "ingezetenen" op de weg gebruikt mag worden.