Nieuwe aanwinst, blijkt oude bekende?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2008 22:28 #1205799 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jep
Met carburateur zelfs, op de foto te zien.

Misschien reageert de druk meter wel "verkeerd om" op de onderuk in het inlaatspruitstuk oid.
Waardoor de meter dus uitslaat bij hogere onderuk....

Of misschien wel op de over druk in de uitlaat....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2008 22:39 #1205801 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schot

Lijkt een schot in de roos Hans. Gefeliciteerd en veel plezier ermee!
Groet,
Jan-Willem

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2008 23:10 #1205806 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Gefeliciteerd!
Hoi Hans,

gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! De auto ziet er inderdaad strak uit. Ik zag van de koop af, aangezien ik eerst dacht dat het wat voor de vrouw zou zijn. Maar die heeft haar zinnen gezet op een P1800, vandaar!
Leuk om te horen dat ie (weer) binnen de vereniging is, ik kom hem gauw een keer bewonderen!!

Gulle Groet,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2008 23:19 #1205808 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dank
Allen dank voor deze berichten. Net met Maurits ongeveer 1,5 de auto staan te bekijken. Met name de wielen maken de auto een beetje kitch, morgenavond dus eerst maar eens de Hydra's eronder zetten, die nu onder de turbo zitten. Dat is 16", en die er nu onder zitten is 14". Ik denk dat 16" beter staat. Tevens de witte panelen vervangen voor de originele, ook uit de turbo. En wellicht het halfleren interieur uit de turbo overzetten, maar daar moet ik nog eerst eens goed naar kijken. Nu blijkt de turbo eigenlijk al een goed donor auto te worden.
Ben toch wel erg benieuwd van wie de auto geweest is binnen onze club.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2008 23:29 #1205811 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je hebt een koek gekocht
Je hebt een koek gekocht Hans! Voor dat geld een bijna perfecte auto........
Wat betreft die turbodrukmeter: is deze niet op het inlaatspruitstuk aangesloten zodat hij fungeert als vaccummeter? Zag je vroeger wel op auto's om het verbruik in de gaten te houden, gasklep vrijwel dicht = hoog vacuum = zuinig rijden, gasklep open is minder vacuum dus hoger verbruik. Het metertje is mechanisch dus volg de slang en je ziet waar hij naartoe gaat.
Veel plezier met de 740!
Groet,
Paul

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2008 23:45 #1205814 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zeker

Paul schreef : een neus voor goede zaken.... Ziet er bijzonder mooi uit.
Tja, rudimentair rijden blijft prachtig..... Dus Frits, een 960 te koop???

In dit geval was het ook behoorlijk geluk hebben hoor Paul, maar ja, ben eigenlijk wel trots op het resultaat. Heb nu wel definitief besloten ook de 240 te verkopen. Ik heb gemerkt dat mijn hart toch sneller gaat kloppen van een mooie 740 (met oude neus!) dan van een in perfecte staat verkerende 240, hoe raar dat ook klinkt. Maar goed, zo heeft iedereen wat. Dus als je nog iemand weet binnen het 240register, prijs zal schappelijk zijn voor een liefhebber.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2008 23:54 #1205816 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Euh.....

Hans L schreef : Dus als je nog iemand weet binnen het 240register, prijs zal schappelijk zijn voor een liefhebber.

......ik heb net even de fot's bekeken.......kwijl-kwijl....maarre, die 240 valt zeker buiten mijn budget Hans?Stuur eens een berichtje?

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2008 23:56 #1205817 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Gefeliciteerd
Hans,
gefeliciteerd met deze vroege 740. Lijkt me voor die prijs een lot uit de loterij. Ik heb al zitten piekeren over wie de eigenaar geweest is, maar ik kom er niet uit. Zal bij gelegenheid nog eens in de archieven duiken. Andere mogelijkheid is dat de vorige eigenaar op de VKB als niet lid een sticker gekocht heeft en dan vind ik hem dus niet terug. Maar dat doet niks aan de auto af. En ondanks dat Hydra's best mooie velgen zijn, zou ik toch een wat klassieker variant overwegen op deze mooie vroege 740. Maar over smaak valt natuurlijk niet te twisten.
In ieder geval heel veel plezier ermee.
Groeten, Jan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2008 00:06 #1205818 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zeik'tniet

solexpaul schreef : Wat betreft die turbodrukmeter: is deze niet op het inlaatspruitstuk aangesloten zodat hij fungeert als vaccummeter? Zag je vroeger wel op auto's om het verbruik in de gaten te houden, gasklep vrijwel dicht = hoog vacuum = zuinig rijden, gasklep open is minder vacuum dus hoger verbruik. Het metertje is mechanisch dus volg de slang en je ziet waar hij naartoe gaat.

Dit denk ik dus ook! Een turbo zit er gewoon niet op en op de meter is ook geen sprake van een turbo-gat zeg maar. Denk dus inderdaad dat het een veredelde en prachtig gemonteerde verbruiksmeter is.
Maarre, Hans, die toeter!
Prachtbak, dat wel.
Grt.
Maurits

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2008 00:55 #1205831 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic BRD
Hallo Hans
Het is een Duitser. Marktcode 23 en "ABE" oftwel "Algemeine Betriebserlaubnis". Lieme Huib heeft er ook zo een.
Groetjes
Mathy

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC