gezocht: goed adres voor onderhoud

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2008 17:23 #1204006 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic goed adres ?
Aangezien jij redelijk centraal in Nederland woont, zou je bijna alle sleuteladressen kunnen bezoeken ...
Ik ben van mening dat die garage's niet alleen iets hebben met Volvo maar tevens liefhebbers zijn. En liefhebbers kijken minder commercieel naar een reparatie dan de grootgrutters.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2008 20:17 #1204023 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Richttijden.

Eric Bakker schreef : Daarbij komt nog dat volgens mij voor veel standaard reparaties bij de dealer een door Volvo vastgestelde tijd/prijs staat, en dan kan je tevoren de prijs vragen en afspreken.

In autodata staat een richtlijn voor het vervangen van bepaalde onderdelen of uitvoeren van onderhoud. Natuurlijk niet bindend, maar het geeft een idee van de tijd X 86 euro. Als het drie keer zo hoog uit komt, kun je best vragen gaan stellen lijkt me.
Verder kun je volgens mij beter een Volvo Garage opzoeken, in plaats van een Dealer, omdat dealers volgens mij het 700 & 900 tijdperk een beetje achter zich hebben gelaten.Garages, zoals die waar de sleuteldagen plaatsvinden (los van de paar dealers, die niet voor niets een sleuteladres zijn), hebben naar mijn idee echt kennis van zaken en hanteren ook een schappelijker tarief.
Zelf doen, ik én leuker, én leerzamer én goedkoper.Maarja, dat moet je wel willen, durven, tijd voor hebben enzovoort.Ik kan trouwens weinig bedenken wat ik bij een dealer zou willen laten doen, op mijn Airbag-check en airco controle na dan.Maar goed, dat is persoonlijk en tevens een hele andere discussie.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2008 20:33 #1204026 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja

Baseman schreef : Zelf doen, is én leuker, én leerzamer én goedkoper.Maarja, dat moet je wel willen, durven, tijd voor hebben enzovoort.Ik kan trouwens weinig bedenken wat ik bij een dealer zou willen laten doen, op mijn Airbag-check en airco controle na dan.Maar goed, dat is persoonlijk en tevens een hele andere discussie.

ja, als ik de tijd zou hebben deed ik - misschien - ook een hoop zelf. Daarbij moet ik zeggen dat een 960 een redelijk gecompliceerde auto is. Tot de 740 deed ik veel zelf, daarna werd het van druk tot drukker, kwamen er kinderen etc. etc. Laat ik er ook eerlijk bij zeggen dat ik het ook wel prettig vind om de auto weg te brengen en weer kant en klaar op te halen. Toen ik jong (er) was was alles anders... deed ook zelf "even" de LPG installatie erin...
groetz, en even volledig off topic: hoe staat het met de computer die ik mee had voor de H&M loods? Had je daar nog iets aan?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2008 20:44 #1204028 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic verspelen ?

jpost schreef :

• gratis Volvo Assistance (dus geen ANWB abbo meer nodig)

ook als de auto ouder is dan 10 jaar ? ik had ook zon volvo card omdat ik m bij de dealer had gekocht, maar na 10 jaar geldt dat meer (maar verspeel je het ook niet als je m niet meer bij een dealer onderhoudt)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2008 20:48 #1204029 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Glorie.

voltomvo schreef : Ja, als ik de tijd zou hebben deed ik - misschien - ook een hoop zelf. Daarbij moet ik zeggen dat een 960 een redelijk gecompliceerde auto is. Tot de 740 deed ik veel zelf, daarna werd het van druk tot drukker, kwamen er kinderen etc. etc. Laat ik er ook eerlijk bij zeggen dat ik het ook wel prettig vind om de auto weg te brengen en weer kant en klaar op te halen. Toen ik jong

(er) was was alles anders... deed ook zelf "even" de LPG installatie erin...

Ik wilde je met mijn posting niet tegen het (nog niet) zere been schoppen, ik dacht even hardopzeg maar.Tuurlijk, het is heel erg fijn de auto weg te brenegn en gerepareerd weer terug te krijgen en in veel gevallen nog gewassen ook.Maarja, daar hangt inderdaad een prijskaartje aan.
[Off-topic modus aan] Die PC, dat is inderdaad een server, ik ben er aan begonnen, maar liep tegen een tweetal problemen aan, die met componenten van Willen V. wellicht nog verholpen kunnen worden; Een USB poort, wat ik een must vind (die zit er niet op en ik heb geen losse USD-PCI-card), en een CD-rom speler en DVD-speler.Die laatste twee heb ik, maar die gebruiken IDE, dus mis ik daar de controller van, want de kast van jou, is een SATA kast.Het is nog steeds een puntje, goed dat je me triggert om er meer aandacht aan te besteden.[Off-topic modus uit]

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2008 20:51 #1204030 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb ik ook.

henk 940LPT schreef : ook als de auto ouder is dan 10 jaar ? ik had ook zon volvo card omdat ik m bij de dealer had gekocht, maar na 10 jaar geldt dat meer (maar verspeel je het ook niet als je m niet meer bij een dealer onderhoudt)

Als je je auto laat onderhouden (lees onderhoudsbeurten) bij de dealer, kun je hem aanhouden. Hij kost je dan 90 euro per jaar.Sla je een beurt over, lootp ie eind van de looptijd af.Volgens mij kun je hem gewoon weer aanschaffen, als je stellig beloofd de auto te laten onderhouden bij de dealert.Ik zal het na de wedstrijd een nakijken in de folder, ik heb nu even geen zin om op te staan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-06-2008 07:41 #1204059 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic off topic

voltomvo schreef : groetz, en even volledig off topic: hoe staat het met de computer die ik mee had voor de H&M loods? Had je daar nog iets aan?

Volgens mij staat hij er keurig te staan en is er tot op heden nog niet veel mee gedaan.
Maar dat gaat best goedkomen.(misschien sluit ik hem straks wel even aan tijdens taxatie dag)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-06-2008 09:25 #1204062 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic PRV onderhoud
Mijn 760 op gas onderhoud ik grotendeels zelf maar de meer complexe dingen gebeuren bij Noorlander Sportscars in Zevenhuizen (ZH). Het is geen "modelgarage" maar mijn V6 heeft nog nooit zo mooi gelopen. Wat belangrijker is, ze begrijpen dat je een "oude" auto toch 100% en origineel wil houden.
De kosten zijn lager dan bij de Volvo Garage (van Vliet in Zoetermeer, overigens ook een uitstekende garage), maar ik ga specifiek naar Noorlander voor de kennis van de PRV motor (overigens opgedaan bij het onderhoud van DeLorean) en omdat ze luisteren als ik zelf iets op een bepaalde manier gedaan wil hebben.

Bert

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC