baantje

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2008 00:33 #1199811 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Colmar Berg
Ik ben een paar keer op de testbaan van Good-Year geweest in Colmar Berg (Lux)
Echt kicken, met een dikke Benz, BMW of Audi een paar banden opstuffen, in d'ronte tollen op de slipbaan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Siang Phoa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2008 01:12 #1199813 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic V700 activiteit?
ik heb goede herinneringen aan een V700 rijvaardigheidstraining: er viel voor mij veel bij te trainen! Een jaartje later deed ik een vergelijkbare training weer maar nu in gezelschap van andere oto's, en de 945 moest zijn meerdere erkennen in gedrag in extremis ten opzichte van alle anderen, zoals ook een afgetrapt oud R5-je. Met name Espace en BMW M3 stonden allang stil waar de 945 ondanks ABS vrolijk doorgleed......
Kortom:  met onze bakstenen is een rijvaardigheidstraining een eerste premisse om verantwoord mee te kunnen in het huidige verkeer!

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2008 02:06 #1199814 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Gewicht
Op de slip-baan is het gewicht wat telt.
Met een Seat Lupo ben je zo uit de slip, als je maar op voorbereid bent.
Met een MB 600 lange uitvoering; je voelt dat je in de slip gaat, krijgt de tijd om te corigeren.
Met een vrachtwagen 30 Ton+,  je begint te glijden, krijgt de tijd om in paniek te raken, je drukt alles plat wat je op je weg tegen komt...............
Helaas voor het gezin gisteren bij Nijmegen.
 Ik weet zeker dat de chaufeur een soortgelijk gevoel moet hebben gehad, voor dat.............

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2008 10:01 #1199823 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Grip en slip met V700

Beste Siang, de afgelopen dagen is mijn pijnlijk duidelijk geworden hoezeer de de autotechniek een sprong vooruit heeft gemaakt ten opzichte van de stand der techniek in pakweg 1998.  En dat de nieuwe Golf V, Merc A-klasse of BMW 1-serie die voor je rijdt in vele opzichten een stuk beter is opgewassen tegen de uitdagingen die het verkeer je vandaag biedt. Uiteraard bepaalt de bestuurder de veiligheid voor 97% en kan een aangepaste rijstijl en een goede voertuigbeheersing de 700-900 serie en wat mij betreft ook mijn Panda uit 1986 de veiligste auto ter wereld maken.
aan alle belangstellenden voor een V700 Grip & Slipdag:
Uiteraard zit er op termijn een Grip & Sliptraining bij de ANWB aan te komen. Alleen moeten we nog wel even geduld hebben: Ik ben nu nog volop in opleiding en ik wil nu niet te opdringerig voorkomen. Daarbij vergt een dergelijk evenement een gedegen voorbereiding. Mijn schatting: een mooie nazomerdag in oktober. Ga er ook vanuit dat e.e.a. niet goedkoop is. Reken op een kleine 200 euro en voor ANWB-leden een beetje voordeliger.  Iedereen kan wel vast sparen!
Ik kan wel vast een balletje opgooien voor zaterdag 18 oktober.
Ook kunnen we hier bijvoorbeeld en fotografie-cursus, video-dag en een poetsdag aanhangen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2008 20:08 #1199855 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zo hee
wat een animo .....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2008 21:17 #1199861 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic niet verwonderlijk

edebree schreef : wat een animo .....

Je roept een stevige prijs, je roept een mogelijke datum. Best wel wat onzekerheden........
Op zich heb ik misschien wel interesse, maar niet op 18 oktober. Dan heb ik al wat anders.

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2008 23:29 #1199883 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Het begin is er

edebree schreef : wat een animo .....

Ik heb wel interesse hoor, als één en ander wat meer vorm krijgt. Maar liever niet in de herfstvakantie (ik weet niet eens wanneer die is).

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2008 23:40 #1199887 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Eerst meer weten
Hallo Eric

edebree schreef : Reken op een kleine 200 euro en voor ANWB-leden een beetje voordeliger.

Is dat inclusief lunch?
Maar even serieus:
- Wordt er alleen met de auto's van de ANWB gereden of wordt de kennis naderhand ook met de eigen auto getest?- Krijgen we (op die dag) als V700v leden korting op de gewone prijs?- Krijgen mensen die zowel lid van de V700v als de ANWB zijn (op die dag) nog een beetje korting op de prijs voor ANWB leden?
Groetjes
Mathy
PS @ de V700v filmcrew: al een groeps pirouette-je gepland voor "V700v - the movie"?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2008 09:46 #1199904 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goede ini
Dit is natuurlijk een prima initiatief!
Ik was me er alleen niet van bewust dat ikal ja of nee moest zeggen.
Voor mij was het meer een indicatie van prijs en tijd.
Het lijkt me dat het wat concreter gemaakt moet worden (wellicht op de kalender zetten?)
en een defintieve prijs af te spreken. Dan weet iedereen waar hij of zij aan toe kan zijn.
Ik weet ook niet of Eric dat stadium al bereikt heeft bij zijn nieuwe opdrachtgever.

maaaarrr, ik zie wel een heel mooi filmitem ontstaan trouwens.. met slo-mo autoballet en klassieke muziek.. WOW!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2008 11:25 #1199907 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Inderdaad, onze voitures
Inderdaad, onze voitures doen mij ook gelijk aan lichtvoetige ballerina`s denken
Nee, dat zal best een leuk beeld geven, van die zwierende bakstenen op de natta baan, omgeven door spray.
Groeten,
Richard

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC