Terugblik Sleuteldag Carlo Schmidt.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een kleine nuance is, dat de brug waar je origineel op ingedeeld was in de ochtend bezet was door Ben S. die nogal wat uiloop had bij het vervangen van zijn voorwielophangingsrubbers.bodejodel schreef :
Waardoor er voor mij geen brugtijd meer was...JJager schreef : En fijn dat ik 3,5 uur op de brug mocht staan i.p.v. 2 uur
Ik heb toen geprobeerd wat te schuiven met de plaatsen, maar dat is helaas voor jou niet zo gunstig uitgepakt.Ik kan je enkel aanraden, bijtijds in te schrijven voor de volgende sleuteldag (eind april) en hier ruim de tijd voor in te plannen.Ik wens je succes met de werkzaamheden ter oplossing van het schakelprobleem.
Voor de rest bedankt voor de complimenten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
-De triomf van vandaag is misschien wel dat de (hopelijk) oplossing gevonden is van Amerigos nukken. Door Solexpaul gestart en geadviseerd, en door Ron (van CS) getest gaat het weer beter met mijn Rescue 740.
De meesten onder jullie weten inmiddels wel hoeveel er al vervangen,getest, geruild schoongemaakt en afgesteld is om het inhouden te verhelpen. Tot vandaag aan toe tevergeefs. De kwaal was wel min of meer gerelateerd aan het toerental. Mijn toerenteller gaf de toeren meestal aan met een ruime marge/uitslag van circa 1000 toeren. Over het algemeen vlak voor het inhouden begon werd dat een uitslag van wel 2000 toeren . In de eerste maanden had ik die relatie nog niet gezien maar toen ik erop ging letten zag ik het verband. BDP sensor was echter al nieuw net zoals de rest van de onstekeing, de sensor op de achteras was schoongenaakt en de bobine gaf een goede vonk.
Vandaag is de eindtrap vervangen voor een 2e hands exemplaar uit het CS magazijn en mijn mond viel open tijdens een testrit : de toerenteller stond voor het eerst in mijn bijzijn heel stabiel op de daadwerkelijk gemaakte toeren.
Op de terugweg heb ik vanuit verschillende snelheden geaccelereerd en afgeremd en de toerenteller volgde mooi. Mocht dit niet de oplossing blijken te zijn van het inhouden dan is het sowieso een flinke verbetering want ik ergerde me dood aan dat gewiebel. Omdat er al eens was geopperd dat mijn klokkenwinkel defect zou kunnen zijn en die ook bijna had vervangen is dit toch weer een overwinning!
Op de valreep heeft de taxateur van onze voorzitters parchtige 760 ook mijn Amerigo nog getaxeerd. De getaxeerde waarde is gelijk aan mijn investering in Amerigo zijnde 5500 euro. Ik kan deze dus nu in een All risk klassiekerverzekering doen. Een eventuele tegenpartij kan zich dus nu niet meer met de dagwaarde er vanaf maken en dat is ook weer een gerustellende gedachte.
Omdat het inhouden zich in het verleden niet continue manifesteerde en soms wel eens een maand niet aanwezig was durf ik mezelf nog niet geheel over te geven aan het euforisch gevoel wat zich langzaam van mij meester maakt. Dat neemt niet weg dat ik inmiddels bezig ben om met een lekkere whisky deze dag met een heel lekker gevoel af te ronden...
Tot gauw.. ik houd jullie op de hoogte!
T
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Maak je niet druk hoor, ik heb me in de tussentijd echt prima vermaakt! Als ik eerder op de dag was ingepland was het werk dat aan mijn auto gedaan had moeten worden er waarschijnlijk de oorzaak van dat enkele anderen in tijdsnood gekomen waren. Dus het was waarschijnlijk zelfs beter zo.Baseman schreef :
Een kleine nuance is, dat de brug waar je origineel op ingedeeld was in de ochtend bezet was door Ben S. die nogal wat uiloop had bij het vervangen van zijn voorwielophangingsrubbers.bodejodel schreef :
Waardoor er voor mij geen brugtijd meer was...JJager schreef : En fijn dat ik 3,5 uur op de brug mocht staan i.p.v. 2 uur
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
De Daf staat nu bij Carlo thuis in zijn garage, uit het strijdgewoel. Best wel slikken toen ik hem daar achterliet. Maar de rit naar huis, na eerst lekker gegeten te hebben met Carlo bij de vaste Italiaan, maakte gelukkig veel goed. Wat was en is de aartsvader van onze favoriete type Volvo toch een fantastische auto, afgezet in de tijd rond 1982. Zelfs nu zijn er veel auto's die bij lange na niet zo fijn rijden.
Iedereen nog een fijn weekend en tot een volgende keer. Ik heb er van genoten.
Groeten, Jan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ook alle anderen bedankt voor de hulp met het vervangen van de stuurstangrubbers. Het resultaat mag er wezen, lekker strak sturen en de auto trekt nu ook niet meer naar rechts. Dat is dus ook meteen opgelost en hoef ik mijn wielen niet uit te laten lijnen.
Verder is het hinderlijk gerammel van de uitlaat ook verholpen met een slangenklem.
Wat was de rit naar huis toch een fijn gevoel.
Bas, Carlo en medewerkers en medeleden, allemaal hartelijk bedankt voor een onvergetelijke eerste sleuteldag
Ben Strijbos
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb de fotorubriek verplaatst naar de evenementenpagina'sJohan Vlagsma schreef : De <a href="/image/tid/1532">foto's staan hier</a>, je kunt er je eigen foto's aan toevoegen (maak een... fotopagina en kies het album "2008-03-29 Sleuteldag Carlo Schmidt")
 <address></address>