RB-TZ-89: Bekeken, overwogen, laten staan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Daarbij was de inruil te laag of de prijs te hoog, hoe dan ook, ik laat hem staan.Voor de rest (proefrit heb ik niet gemaakt) lijkt het best een schappelijke auto.
Willem, als ik iets vergeten ben, vul maar aan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Baseman schreef : Er zat een Vialle-injectie in dus die is om te keuren, alleen komt er weer 400 euro bij. De computer moest wordt vervangen, volgens de eigenaar.
400 euri is niet duur, betaalde afgelopen herfst 597.50 bij een officiele vialle dealer voor omkeuren (= vervangen computer)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vorig jaar mijn 944 met Vialle LPi ook om laten keuren naar G3. De grote grap is dat de emissie eisen van de LPi installatie vóór "ombouwen naar G3" ruimschoots binnen de G3 eisen vallen. De enige reden dat er steeds gezegd wordt dat er een andere computer in moet, is omdat Vialle zegt dat dat moet. De computer instellingen in die nieuwe computer zijn echter identiek aan de instellingen van de oude computer met als resultaat dat de emissie gelijk is in beide gevallen. Met andere woorden, er hoeft helemaal geen nieuwe computer in.......
Maar dat blijft onder ons hoop ik
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bas
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je wilt weten hoe, wie, wat en waar, stuur maar een pb-tje.
Groeten,
Richard
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Dus: het gaat hier om prima controleerbare zaken, het is niet zo dat Vialle om wille van gewin deze eis heeft gesteld: er is een daadwerkelijk verschil, en gelukkig is die computer uitwisselbaar met het nieuwere type, zodat ombouw van niet-G3 naar G3 installatie mogelijk is. Als je geluk hebt, ja, dan blijk je al een G3-geschikte computer te hebben, en is "ombouw" niet meer dan het verzorgen van de aanmelding bij de RDW op de manier zoals die al bij de oorspronkelijke gasinbouw had moeten gebeuren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het verhaal dat jij nu verteld is volledig nieuw voor mij. Ik ben daar tot nu toe ook niets over tegen gekomen op dit forum. Maar ongetwijfeld klopt jouw verhaal. Weer wat geleerd dus.
Groet,
Richard
- V700 register
- Nieuw lid
-
EndlessQuest schreef : Kan overigens niet voor alle 940`s met LPi van Vialle. Zit een bouwjaarrestrictie op. Volgens mij is dat 1996 of 1997 ofzo.
volgens mij kan het alleen bij LPT's. dat kan dan wel weer kloppen met die bouwjaren.
volgens mijn gasboer ligt het aan de uitvoering van de regeling, analoog of digitaal. digitaal kan G3, analoog niet. waarom niet ? omdat de overheid een digitale regeling eist. qua uitwerking is analoog precies gelijk aan digitaal (behalve dat verschil dan). je merkt het verschil dan ook niet (verbruik, prestaties etc). maar digitaal is de eis, dus moet je computer vervangen worden als je toevallig een analoge hebt. de soort regeling kan afgelezen worden aan het LPE nummer, dit is het typenummer van de computer. staat vaak op sticker in motorruimte, vlakbij de computer. nummers weet ik niet meer uit mijn hoofd, de gasboer kan het in boeken opzoeken.
- V700 register
- Nieuw lid
-

ik, eigenaar van 97 er met vialle wil dan wel graag weten of mijn computer toevallig een g3er is. Rijdt al twee jaar als g2 en zit al net zo lang te hikken tegen de investering van naar verluidt € 600,-.

Dus waar vind ik die nummers!!!!!!!!!

Ik hoor het graag remco