RB-TZ-89: Bekeken, overwogen, laten staan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-03-2008 22:06 #1064453 door V700 register
RB-TZ-89: Bekeken, overwogen, laten staan. is gemaakt door V700 register
Vanmiddag in de stromende regen zware sneeuwbui richting Liempde getogen, om eens te kijken wat Used Volvo Cars in de aanbieding had, maar helaas viel hetgeen er stond, tamelijk buiten budget. Ik heb wel een prijsidee wat mijn 940 daar waard is, wat me sterkt in de verkoopprijs die ik voor mijn Sedan hier op de site vraag. Helaas daar dus geen Estates maar wel een Boerenmèrt, waardoor het ritje van 15 kilometer, een rit van een dik uur werd. Vervolgens naar Elshout, omdat daar al enkele weken een Estate staat te knipogen, maar steeds komt het er niet van te kijken, of is het niet zeker of ie wel te betalen valt, waardoor kijken natuurlijk ook geen zin heeft. Vandaag (het was tenslotte mooi weer bij vertrek uit Den Bosch, toch maar achter mijn bezoek aan van Kempen vastgeplakt. Effe snel zat er weer niet in, want behalve die enorme sneeuwbui, stond er 7 kilometer file, waar ik er gelukkig net nog even 5 van meepikte. Overigens leek het wel tweede paasdag, want ook in Drunen was er een Boerenmèrt achtig iets aan de gang. Nou goed. Willen V. even opgepikt, nadat ik gechecked had of ie tijd en zin had (nog bedankt Willem, sorry dat ik de koffie nog te goed houd) en samen naar Elshout gereden. De advertentie op MP, lokte me als volgt: Merk: Volvo Model: 940 Bouwjaar: 1997 Carrosserie: Combi 5-deurs Brandstof: LPG Gewicht: 1443 kg Kleur: Grijs Vermogen: 99kW Cylinderinhoud: 2316cc Deze zeer goed onderhouden Volvo met 354.675 Km De Volvo is van binnen en van buiten zeer mooi, de auto is voorzien van airco, automaat, stuurbekrachtiging, centrale vergrendeling, metallic kleur, rolhoes achter, lpg onderbouw, met APK Kosten: 3750 euro, inruil mogelijk, kijk, da's mooi. De auto an sich ziet er best aardig uit, alhoewel mij opviel dat ie wat laag op de hoeven stond aan de achterkant. Hoeft geen punt te zijn, maar goed. De linker D-stijl zat een hoekje in, tsja, hoe omschrijf je dat: Als of iemand een kast achterin paste en net met de poot op de hoek de auto raakte, zo'n putje......nou ja, echt duidelijker wordt het niet. Het interieur was werkelijk niets op aan te merken Smetteloos, in perfecte staat. Het plastic was helaas wel weer behoorlijk vervuild met allerlei handsfree plastic, in dit geval van MR. Handsfree, dus behoorlijk wat draadjes en kastjes her en der. Jammer. Onder de kap, zag ik een aanblik, waar ik niet erg gelukkig van werd. Ik ben zelf ook geen poetser, maar dit zag er naar mijn mening niet uit. Het is een motorruimte, dus wat wil je, maar de turbo was bijvoorbeeld aan de vette kant, na starten was er duidelijk een uitlaat lekje tussen turbo en uitlaatspruitstuk en er zat een tik in de kop. Die tik, zou kleppen kunnen zijn, dus te stellen. Er zat een Vialle-injectie in dus die is om te keuren, alleen komt er weer 400 euro bij. De computer moest wordt vervangen, volgens de eigenaar. Het expansievaatje was leeg, merkte Willem rustig op, waarna de eigenaar er een dikke liter bij mikte om het weer op peil te krijgen. De kachelkraan was vervangen, was zijn uitleg, alhoewel ik dan denk dat dat dus niet goed gelukt is, want aangezien het bij Vos gerepareerd is, verwacht ik dat ze het hebben afgetopt. Er zit dus nog een lek en jawel de bloemetjes stonden op de bovenste radiatorslang en langs de waterpomp.De slang die halverwege aan de linkerkant uit de radiator komt, lekte ook en dat zint me niet.
Daarbij was de inruil te laag of de prijs te hoog, hoe dan ook, ik laat hem staan.Voor de rest (proefrit heb ik niet gemaakt) lijkt het best een schappelijke auto.
Willem, als ik iets vergeten ben, vul maar aan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-03-2008 22:15 #1195521 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Redelijk volledig verhaal
Hej Bas,
Wellicht nog de opmerking dat er door de eigenaar waarschijnlijk weining aan preventief onderhoud werd gedaan en voornamelijk "leunde" op het onderhoud bij de dealer.
Heb je nog moeten bukken toen je thuiskwam ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2008 11:00 #1195553 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Baseman schreef: Er zat

Baseman schreef : Er zat een Vialle-injectie in dus die is om te keuren, alleen komt er weer 400 euro bij. De computer moest wordt vervangen, volgens de eigenaar.

400 euri is niet duur, betaalde afgelopen herfst 597.50 bij een officiele vialle dealer voor omkeuren (= vervangen computer) 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2008 11:27 #1195555 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tussen ons gezegd en gezwegen
Het staat in het clubhuis, dus dan kan ik het wel plaatsen.
Vorig jaar mijn 944 met Vialle LPi ook om laten keuren naar G3. De grote grap is dat de emissie eisen van de LPi installatie vóór "ombouwen naar G3" ruimschoots binnen de G3 eisen vallen. De enige reden dat er steeds gezegd wordt dat er een andere computer in moet, is omdat Vialle zegt dat dat moet. De computer instellingen in die nieuwe computer zijn echter identiek aan de instellingen van de oude computer met als resultaat dat de emissie gelijk is in beide gevallen. Met andere woorden, er hoeft helemaal geen nieuwe computer in.......
Maar dat blijft onder ons hoop ik

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2008 11:30 #1195556 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen andere computer
Maar hoe zet je hem dan om naar G3? Wil ik ook nog doen namelijk?
Bas

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2008 11:34 #1195557 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPG-boer stuurt je kenteken
LPG-boer stuurt je kenteken naar Veendam en een dag of wat later krijg je je nieuwe kenteken opgestuurd, met aantekening dat het G3 is. Kan overigens niet voor alle 940`s met LPi van Vialle. Zit een bouwjaarrestrictie op. Volgens mij is dat 1996 of 1997 of zo.
Als je wilt weten hoe, wie, wat en waar, stuur maar een pb-tje.
Groeten,
Richard

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2008 12:31 #1195562 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Toch verschil
Wat je vertelt is helemaal geen geheim hoor! Het is namelijk zo: de eerste serie computers die Vialle heeft gebruikt hebben toch een iets andere software, om die reden is uitwisselen van de gascomputer noodzakelijk bij ombouw naar G3. Waar naar gekeken wordt, is of je de computer met de juiste software hebt, niet naar het bouwjaar. Wytze heeft ooit hier de exacte versienummers waarom het gaat ook gepost.
Dus: het gaat hier om prima controleerbare zaken, het is niet zo dat Vialle om wille van gewin deze eis heeft gesteld: er is een daadwerkelijk verschil, en gelukkig is die computer uitwisselbaar met het nieuwere type, zodat ombouw van niet-G3 naar G3 installatie mogelijk is. Als je geluk hebt, ja, dan blijk je al een G3-geschikte computer te hebben, en is "ombouw" niet meer dan het verzorgen van de aanmelding bij de RDW op de manier zoals die al bij de oorspronkelijke gasinbouw had moeten gebeuren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2008 12:41 #1195565 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Da`s interessant Willem. Ik
Da`s interessant Willem. Ik begreep van de lpg-boer dat het niet de officiele manier was om het zo te doen en dat op voorschrift van Vialle altijd de computer vervangen moest worden.
Het verhaal dat jij nu verteld is volledig nieuw voor mij. Ik ben daar tot nu toe ook niets over tegen gekomen op dit forum. Maar ongetwijfeld klopt jouw verhaal. Weer wat geleerd dus.
Groet,
Richard

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2008 15:44 #1195583 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic analoog vs digitaal

EndlessQuest schreef : Kan overigens niet voor alle 940`s met LPi van Vialle. Zit een bouwjaarrestrictie op. Volgens mij is dat 1996 of 1997 ofzo.

volgens mij kan het alleen bij LPT's. dat kan dan wel weer kloppen met die bouwjaren.

volgens mijn gasboer ligt het aan de uitvoering van de regeling, analoog of digitaal. digitaal kan G3, analoog niet. waarom niet ? omdat de overheid een digitale regeling eist. qua uitwerking is analoog precies gelijk aan digitaal (behalve dat verschil dan). je merkt het verschil dan ook niet (verbruik, prestaties etc). maar digitaal is de eis, dus moet je computer vervangen worden als je toevallig een analoge hebt. de soort regeling kan afgelezen worden aan het LPE nummer, dit is het typenummer van de computer. staat vaak op sticker in motorruimte, vlakbij de computer. nummers weet ik niet meer uit mijn hoofd, de gasboer kan het in boeken opzoeken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2008 15:53 #1195584 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nummers
He hallo

ik, eigenaar van 97 er met vialle wil dan wel graag weten of mijn computer toevallig een g3er is. Rijdt al twee jaar als g2 en zit al net zo lang te hikken tegen de investering van naar verluidt € 600,-.

Dus waar vind ik die nummers!!!!!!!!!

Ik hoor het graag remco

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC