Wat is een "goed bod" voor een motorblok B230K met carburateur?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Daarom de vraag: wat is een goed bod in dit geval?
Aangezien ik geen idee heb en het me eigenlijk om de carburateur(pierburg 2b5) gaat.
mvg
Marcel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
je kunt je ook afvragen wat een goede carburateur kan/mag/gaat kosten en dit meenemen in je bod. bied je de prijs van een goede carburateur kun je een meevaller hebben als de rest ook goed is je die kunt verkopen, valt het tegen dan is het risico niet zo groot.
hoe het met verkrijgbaarheid zit weet ik niet, maar als de verkoper teveel voor dit complete blok wil hebben, dan kun je denk ik beter een losse, gereviseerde carburateur kopen ipv een gebruikte waar ook nog een blok onder hangt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Marcel ,ik weet niet wat zo, n blok mag kosten maar als het je alleen om de carburateur gaat moet je er in ieder geval zeker van zijn dat dat onderdeel echt goed is.Anders heb je nog niet wat je wilt met als bonus een blok dat je niet echt nodig hebt.
Succes en ik ben benieuwd naar de afloop.
groeten
peter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er werd me een keer een losse gereviseerde carburateur aangeboden voor €950,-- dus dat is geen optie, dan maar een losse motor of een complete auto.
mvg
Marcel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Jachtgroen schreef : Er werd me een keer een losse gereviseerde carburateur aangeboden voor €950,-- dus dat is geen optie
snap ik helemaal, dat zijn geen prijzen meer.
mogelijk zijn er nog andere leveranciers die minder extreme prijzen hanteren ? of anders is een compleet blok misschien toch nog een goede optie. als de carburateur, zoals peter opmerkte, wel goed is....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kun je dan niet beter een rijdende 740 kopen, voor ergens rond de 500 euro? Dan heb je een met inlaat en carb, plus eventueel een hele berg vervangingsdelen ?(die je wel kwijt moet kunnen natuurlijk)<a href=" link.marktplaats.nl/156002463 " target="_blank">Er staat er een te koop, uit 1987, met revisiekop en nieuwe koppeling, estate, voor ik dacht 500.Niet zo slecht lijkt me, maar er moet dan natuurlijk wel een 2B5 op zitten.Jachtgroen schreef : Ik zag vannacht dat er op marktplaats een B230 blok met carburateur te koop stond zonder vraagprijs maar met bieden. Ik heb de verkoper gemaild en gevraagd wat zijn prijsidee is en zijn antwoord is "doe maar een goed bod"
Daarom de vraag: wat is een goed bod in dit geval?
Aangezien ik geen idee heb en het me eigenlijk om de carburateur(pierburg 2b5) gaat.
- V700 register
- Nieuw lid
-
<a href=" link.marktplaats.nl/148582207 " target="_blank">Advertentie staat hier.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Zonde om daar een 740 voor te slopen. Die 2B5 zit vast ook wel in een lelijkere auto, die we liever van de weg hebben. Waarvan er ook meer op de sloop staan. En die je dus gemakkelijker (lees: dichter bij huis) vindt. En als ie in een minder luxe auto ligt, is de prijs die de sloperij misschien ook lager.Baseman schreef : Kun je dan niet beter een rijdende 740 kopen, voor ergens rond de 500 euro? ... Niet zo slecht lijkt me, maar er moet dan natuurlijk wel een 2B5 op zitten.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er staat er overigens 1 te koop, <a href=" link.marktplaats.nl/150783401 " target="_blank">de carburateur dan.
<a href=" link.marktplaats.nl/152783472 " target="_blank">Hier staat er nog een,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben er eindelijk achter wat de vraagprijs is en dat is €250 na reparatie van de lekkende waterpomp het blok zou 180.000 hebben gelopen.
Ik had zelf een 740 in Sittard op het oog van 1986 vraagprijs €450 maar deze staat niet meer op MP.
Dus dat is dan een dilemma alleen de motor of een hele auto.
Losse carburateur van een ander merk, dus zonder gasrol etc zal ik eens navragen bij de expert of dat te doen is maar hij had de voorkeur voor overzetten uit een "lopende auto" dus geen carburateur die "droog" heeft gestaan.
mvg
Marcel