Ramen en dak bedienen zonder contactsleutel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-03-2008 16:33 #1195005
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Noodstop
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-03-2008 22:39 #1195062
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic NIET doen
En wel hierom:
Ik heb het ook uitgezocht. En zodra je spanning zet op de drukknoppen van de raambediening, gaat daarin een lampje branden. Het is wel zo dat het weeeeken duurt voor de accu leeg is, maar iedere gek begrijpt dan dat de ramen te bedienen zijn.
Wel is het zo dat de ramen en opendak achter een aparte ontlastrelais zitten. En die zou je dan met een verborgen knopje kunnen bedienen. Je kan een schakeling bedenken die dat relais een half uurtje aantrekt zodat jij je ramen of dak kunt bedienen. Eventueel via de portiervergrendeling mee schakelen voor een bepaalde korte tijd.
Even filosoferende ...
Ik heb het ook uitgezocht. En zodra je spanning zet op de drukknoppen van de raambediening, gaat daarin een lampje branden. Het is wel zo dat het weeeeken duurt voor de accu leeg is, maar iedere gek begrijpt dan dat de ramen te bedienen zijn.
Wel is het zo dat de ramen en opendak achter een aparte ontlastrelais zitten. En die zou je dan met een verborgen knopje kunnen bedienen. Je kan een schakeling bedenken die dat relais een half uurtje aantrekt zodat jij je ramen of dak kunt bedienen. Eventueel via de portiervergrendeling mee schakelen voor een bepaalde korte tijd.
Even filosoferende ...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
20-03-2008 23:53 #1195079
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Extra knopjes en aansluitingen/aansturingen
Hallo Volvisti
Ik filosofeer even verder op Mark's idee:
Als je een extra knopje op je afstandsbediening hebt, zou je daarmee de funktie die Mark's knopje zou hebben, kunnen overnemen. Dus je drukt op dat extra knopje en stuurt daarmee een relais aan, dat dan bijvoorbeeld je schuifdak bedient.
Als je op het knopje van de afstandsbediening drukt, kunnen er, afhankelijk van wat de fabrikant verzonnen heeft, twee dingen optreden. Of de ontvanger geeft een korte puls af, onafhankelijk van hoe lang je het knopje ingedrukt houdt, of er blijft spanning op staan, zolang je de knop ingedrukt houdt. Dat laatste zou erg gemakkelijk zijn als je ramen of schuifdak maar een klein stukje wilt openen. In het eerst geval, zou je nog een relais met timerfunktie (i.o.d.) moeten aansluiten.
De verlichting in de knoppen gaat overigens alleen aan, als er spanning op een bepaalde pin van de schakelaar staat. Maar als die spanning op een andere pin gezet wordt, zoals dat gebeurt als je vanaf de bestuurdersstoel de ramen in de andere deuren bedient, gaat dat lichtje niet aan. (Of hooguit alleen als de ramen worden bediend.) Hier kun je gebruik van maken, om de ramen te bedienen via de funktie die in dit draadje gezocht wordt.
Groetjes
Mathy
Ik filosofeer even verder op Mark's idee:
Als je een extra knopje op je afstandsbediening hebt, zou je daarmee de funktie die Mark's knopje zou hebben, kunnen overnemen. Dus je drukt op dat extra knopje en stuurt daarmee een relais aan, dat dan bijvoorbeeld je schuifdak bedient.
Als je op het knopje van de afstandsbediening drukt, kunnen er, afhankelijk van wat de fabrikant verzonnen heeft, twee dingen optreden. Of de ontvanger geeft een korte puls af, onafhankelijk van hoe lang je het knopje ingedrukt houdt, of er blijft spanning op staan, zolang je de knop ingedrukt houdt. Dat laatste zou erg gemakkelijk zijn als je ramen of schuifdak maar een klein stukje wilt openen. In het eerst geval, zou je nog een relais met timerfunktie (i.o.d.) moeten aansluiten.
De verlichting in de knoppen gaat overigens alleen aan, als er spanning op een bepaalde pin van de schakelaar staat. Maar als die spanning op een andere pin gezet wordt, zoals dat gebeurt als je vanaf de bestuurdersstoel de ramen in de andere deuren bedient, gaat dat lichtje niet aan. (Of hooguit alleen als de ramen worden bediend.) Hier kun je gebruik van maken, om de ramen te bedienen via de funktie die in dit draadje gezocht wordt.
Groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-03-2008 00:04 #1195082
door V700 register
Geniaal! Ik ga het uittesten.........
Er is trouwens ook geen enkele reden waarom dit niet zou werken bij een electrisch schuifdak.De auto-close functie op het schuifdak, lijkt me een hele handige.
Beantwoord door V700 register in topic Auto-close.
En volgens mij zit die functie (automatisch dicht) in mijn auto, maar moet is hem alleen nog aansluiten.Mijn auto down (maar dus ook up) heeft een puls nodig om helemaal dicht te gaan.Als ik de puls gebruik die mijn CV-kastje gebruikt om de overige deuren dicht te doen, dan ben ik klaar.En als ik wil dat het raam stopt, druk ik gewoon nogmaals op het knopje....Mathy schreef : Hier kun je gebruik van maken, om de ramen te bedienen via de funktie die in dit draadje gezocht wordt.
Geniaal! Ik ga het uittesten.........
Er is trouwens ook geen enkele reden waarom dit niet zou werken bij een electrisch schuifdak.De auto-close functie op het schuifdak, lijkt me een hele handige.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
21-03-2008 00:17 #1195086
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Brilliant
Hallo Bas
Volgens mij wilde Jan ook nog, dat ie "van buiten" het schuiifdak iets open kon zetten.
Wordt tijd overigens, dat ik ook AB op m'n CV krijg. Ik heb nog een alarm liggen dat waarschijnlijk net zo oud is, als m'n auto. Invisibeam Plus van Electronic Security Products of California, Inc. Met passive arming en dat soort zaken. Alleen kan ik over de US-Amerikaanse firma en de Deense vertegenwoordiging (via welke ik het alarm destijds zelf geimporteerd heb) op het internet helemaal niks vinden. Dus ook geen ervaringen van anderen.
Groetjes
Mathy (die van dit soort synergie erg kan genieten)
Volgens mij wilde Jan ook nog, dat ie "van buiten" het schuiifdak iets open kon zetten.
Wordt tijd overigens, dat ik ook AB op m'n CV krijg. Ik heb nog een alarm liggen dat waarschijnlijk net zo oud is, als m'n auto. Invisibeam Plus van Electronic Security Products of California, Inc. Met passive arming en dat soort zaken. Alleen kan ik over de US-Amerikaanse firma en de Deense vertegenwoordiging (via welke ik het alarm destijds zelf geimporteerd heb) op het internet helemaal niks vinden. Dus ook geen ervaringen van anderen.
Groetjes
Mathy (die van dit soort synergie erg kan genieten)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-03-2008 01:00 #1195089
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Tijd relais
Een tijd relais ertussen.
Het is altijd als je de contact sleutel er al uit hebt, dat je erachter komt dat raam of dak nog open staat............
Het is altijd als je de contact sleutel er al uit hebt, dat je erachter komt dat raam of dak nog open staat............
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-03-2008 10:14 #1195341
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic even uitgezocht
Je dient een draadje los te nemen van het contactslot en om te zetten. Het draadje zit op 15I en is blauw-geel (BL-Y volgens het schema). Vervolgens sluit je dit draadje aan op S van het contactslot en klaar is Klara.
Maar nu de werkelijkheid:
Op deze wijze ben je instaat om de ramen, schuifdak maar ook elektrische installatie achter zekeringen 19 t/m 22 te bedienen. En bij die laatste zitten de stoelverwarmingen. Wat je namelijk doet met dat draadje op aansluiting S is een hoofdstroomrelais inschakelen die dus de zekeringen 19 t/m 22 van spanning voorziet alsmede de zekeringen van de ramen en schuifdak.
Zonder een ingrijpende verandering met draden trekken en extra printplaten bedenken en solderen, zou dit mijn keuze zijn.
Maar nu de werkelijkheid:
Op deze wijze ben je instaat om de ramen, schuifdak maar ook elektrische installatie achter zekeringen 19 t/m 22 te bedienen. En bij die laatste zitten de stoelverwarmingen. Wat je namelijk doet met dat draadje op aansluiting S is een hoofdstroomrelais inschakelen die dus de zekeringen 19 t/m 22 van spanning voorziet alsmede de zekeringen van de ramen en schuifdak.
Zonder een ingrijpende verandering met draden trekken en extra printplaten bedenken en solderen, zou dit mijn keuze zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam